Robbe Sea Wolf v2

hallo tim

een rubber zak is weer anders
die zit haast ook altijd vol
als je een slangen pomp gebruikt is hij altijd vol bij een ander type pomp kan er lucht in komen
GEEN graupner pomp kopen wat das bagger van materiaal
robbe heeft wel een kleintje dat goed werkt
1568.jpg

ik heb deze in de kriek zitten en ben er zeer tevreden van
een cavan pomp is wel sneller maar hoeft dat wel allemaal zo snel te gaan??

gr raf
 
Ik had zelf de pomp van Norbert's shop op het oog. volgens mij is dat exact dezelfde slangenpomp die ik ook in de Delta heb zitten. (Houd wel van een beetje standaardisatie. :) ) Zo snel hoeft het inderdaad niet te gaan.

Hoewel ik de beelden van zo'n Los Angeles class sub die uit het water komt springen wel heel erg mooi vind.

Los Angeles Class Emergency Surfacing | Military.com

Ik bedoel... gewoon, wauw.
 
ja das een mooi filmpje
maar die komt niet boven op zijn duik tanks LOL
die vaart gewoon naar boven terwijl hij wel de voorste tanks blaast
als je diep genoeg gaat dan kan je met de seawolf ook dit effect bereiken
is reeds meer maals gebeurt in mol
heb er nog ergens een foto van liggen
1WUZqi.jpg

dit is rené zijn boot
mooi genoeg voor je hoger komen ze echt niet uit het water hoor
of je moet zo een dolfijn van norbert kopen die springen een halve meter hoog

gr raf
 
Hoi

Blijft een gave foto!
Ook zeg ik dat over mijn eigen boot.
Deze foto is gemaakt toen ik van +/- 3,5 meter volgas naar boven stuurde.
En de duikzak was gewoon nog vol.
Volgende vaarjaar zal ik meer aan de waterkant te vinden zijn als ik mijn opleiding af heb.(heb het varen wel gemist)
 
Hier heb je nog een paar foto's van mijn Skipjack

GroteFoto-PMAELJDL.jpg

GroteFoto-4LPTMO8M.jpg

GroteFoto-EXP3BSDK.jpg


De boot ging veel te snel en is terug geregeld naar 50% op de zender.

Hein
 
hahaha Hein vriend blijven mooie beelden
mijn boten gaan dit nooit kunnen daar ze te langzaam varen
een klein wipje zit er soms wel in maar dat is niets vergeleken tot uw boot

gr raf
 
Raf,
het is niet prettig varen hoor met zo een snelle boot.
Alles was top uitgelijnd en zeer laag verbruik.
Maar nu hij langzamer vaart is het ook fijner varen

Hein


Nog een aanvulling.
Zonder stabilisator is de Skipjack niet te varen met hogere snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Factuurtje van Norbert binnen gekregen. :) Even de gegevens afwachten, geld overmaken en dan kan de bouw weer verder gaan. :mrgreen: (hang nu toch een beetje vast op de plaatsing van de doorvoeren en de Bajonet. die wil ik eerst op de plek hebben voordat ik met de rest aan het knutselen ga.

Nu nog even die lijm bij Conrad bestellen. Dan is straks volgens mij ook alles binnen, en zou ik hem ook in een keer af moeten kunnen maken. (van de andere kant,.. heb toch de hele winter de tijd. en gezien ik m'n auto/hobbyproject ook einderlijk af heb, ben ik ook mobiel om een meeting bij te wonen en ideeën op te doen. )
 
bajonet

hey Tim

Ik ben ook bezig met de bouw van de seawolf, waar je wel op met letten als je de bajonet inbouwd dat de rompdelen niet meer passen omdat de
bajonet breder is in diameter als de dop

full


groet mick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo mick
breder dan de dop ?????
die bajonetsluiting is toch juist zo dik als je buis als het goed is
of heeft norbert weer eens een ander design toegepast dat zou ook kunnen
met hem weet je nooit
gr raf
 
Zit er in de Seawolf niet dezelfde buis als in de U 47? Dan kan hij iets breder worden door het stukje glasvezel doek wat je om de bajonet en WTC moet zetten.
Mijn WTC werd aan het eind waar de bajonet zit ook ietjes dikker.

Gr, Eric
 
hallo

ha ik had toen een bijgewerkte bajonetsluiting
daar waar het bandje doek moest komen was ze dunner gemaakt
er zat een klein randje aan dat IN de buis paste en de rest werd tegen de buis gelijmt
ik had van de buis een stukje af gefreesd met een freesje in de dremel en dat speciale stukje dat je der dan kan opschroeven
dan een stukje vast gezet als geleiding en zo de buis ietsje dunner gemaakt
dus daarom heb ik nooit dat probleem gehad met dat doekje
maar als je gewoon een bajonet hebt zonder die verdunning ja dan kan het dus niet

gr raf en sorry maar daar kan ik dus geen foto meer van maken
 
Spulletjes zijn nu iig betaald. :) Als ze binnen zijn kan ik ik ook mooi verder knutselen.

Had nog wel een vraagje mbt de aansturing.
Heb ik aan alleen zo'n balast tank (nouja, zak met balgpomp.) genoeg, of heb ik ook echt een lageregeler nodig? (Ben me hier dus nu niet helemaal zeker meer van. )

Zal zelf ook maar even moeten kijken hoe die Bajonet vast komt te zitten.
Komen in ieder geval ook een paar stangetjes in de plastic buis en bajonet om 't ding netjes gecentreerd te houden tijdens het verlijmen.
Als die dan verlijmd is, zou ik hem toch altijd nog in een draaibank in moeten kunnen spannen, en dan heel iets af draaien? En anders de abs romp maar aanpassen, zal ook wel werken.
 
hallo tim

een lageregelaar is heel iets anders dan een duiktank regelaar
een lageregelaar zorgt dat je boot zich" voor je het kan zien dat hij afwijkt" reeds terug mooi horizontaal houd
en was een balgpomp ????
ik ken alleen en tandwiel pomp "kavan of een ander merk"en een slangen pomp van norbert
een goeie raad is ook
blijf van die sluiting af
het alu is zeer zacht en gaat meteen vervormen als je ze gaat inspannen in een draai bank en dan is het dag 75 euro
bij mij was dit op voorhand gedaan met het draaien van de buiten diameter
dus voor er binnen in iets was weg gehaald en de ring nog steviger was
bij een bajonet die klaar is heb je 90% kans op een mislukking en dan vind ik het zonde van het geld (of je moet er natuurlijk genoeg van hebben)

wat je duiktank regelaar betreft kan je een BTS van norbert nemen
bij tank vol (je zak) moet die een schakelaar bedienen want als je een slangen pomp gebruikt dan bestaat de mogelijkheid dat de zak kan knappen
dus de zak in een buis steken met een gat er in langs boven
en daar een schakelaar laten door steken (maak kontakt)
dit aan sluiten op de stekker van de water melding en je BRS op stand 1 zetten
bij bediening stopt dan meteen je pomp met pompen
zeer platte schakelaars uit een oude wasmachine
sam1425b.jpg

en vooral gratis
je kleeft er een stukje abs of andere plastiek op en je hebt de perfecte schakelaar die niet veel plaats inneemt
dus opzoek naar een oude wasmachine zonder al te veel electronica
gr raf
 
en dan vind ik het zonde van het geld (of je moet er natuurlijk genoeg van hebben)

Was het maar zo, dan was het Akula model (of dat Red October model) van Engel er wel van gekomen. :mrgreen:


Ik heb gewoon een compleet systeempje bij Norbert besteld. Weliswaar niet de duurste oplossing, (zo'n slangpomp inderdaad, dan incl die rubber zak en regelaar.)
Tip van een volmelding vind ik wel erg goed. Was van plan om een bakje in het techrek te maken waar dat zakje in komt te liggen.
Als ik hier dan een deksel voor maak, welke gewoon veert en als die vol genoeg komt een schakelaar bedient zou ik toch klaar moeten zijn gok ik?
(hebben als het goed is nog een hele vracht van die micro switches voor op SMD printen liggen, klein maar fijn. :)

[/QUOTE]
 
hallo tim

ja zo kan je het ook maken
eventueel een paar schakelaars parallel zetten
zodat er zeker eentje bedient wordt
als er dan eentje defect geraakt kan een ander de taak over nemen
zo groot zijn ze toch niet en ik weet niet wat de levensduur van zulke schakelaartjes is

gr raf
 
Die schakelaartjes hebben wel het eeuwige leven, hoeven ja totaal geen vermogen te schakelen. :) Maar ben idd wel een voorstander van meerdere parallel zetten, bedankt voor de tip.
Nu nog even wachten tot alles binnen is.
 
Had nog wel een vraagje mbt de aansturing.
Heb ik aan alleen zo'n balast tank (nouja, zak met slangpomp.) genoeg, of heb ik ook echt een lageregeler nodig? (Ben me hier dus nu niet helemaal zeker meer van. )

Deze vraag heb ik nog. Heb zo'n duiksysteem bij Norbert besteld (zak, slangpomp en regelaar). Ik vroeg me nu alleen dus nog of, heb ik dan ook nog een lageregler nodig, of is dat meer voor het dynamische duiken?
 
Hoi Tim,

Je hebt twee verschillende dingen:

- Ballastsysteem: dat zorgt ervoor dat je sub zijn drijfvermogen verliest en onderwater gaat. Dat gaat prima met dat systeem van Norbert, alleen wat langzaam met die slangepomp, maar prima te regelen.

- Lageregler: dat is een stukje elektronica dat je tussen je ontvanger en het duikroerservo zet. Het is eigenlijk een elektronische waterpas die de duiktoeren laat bewegen als de sub van de horizontale ligging afwijkt. hij stuurt de sub dan weer horizontaal omdat je dat zelf door de lichtbreking van het water altijd te laat doet. Langzaam varende subs kunnen zonder lageregler, sneller varende eigenlijk niet.
 
Tim,
een stabilisator (lageregler) heb je alleen nodig als je een snelle boot hebt.
Zoals bv een Skipjack.
Bekijk de foto's maar iets terug in dit topic.
Bij een 7C of een 206 heb je dat niet nodig.
Een XXI of een 212 daar is het wel gewenst bij, die zijn sneller.
Als die gewoon op schaal snelheid varen is dat goed te besturen.
Maar als jij hard wilt varen dan is het makkelijk een stabilisator.

Hein

ps gelijk met Lex geplaatst
 
Back
Top