@ Raf, om dan niet uit met de rijen klinknagels. Het model van robbe heeft namelijk maar 11 ronde gaten, terwijl het model op de foto 12 ronde gaten heeft. Om er nu even 1 bij te zetten ben ik bang dat ik de klinknagels beschadigd. Kan kijken of ik het op een andere manier kan oplossen. Groet, Eric
De romp net even gespoten. Op de foto is hij nog nat, dus geeft een beetje een vertekend beeld. Voor de voorkant toch maar een beetje de artistieke vrijheid erop losgelaten. Resultaat ziet er goed uit. Straks de andere kant nog beklinknagelen. Groet, Eric
hallo eric als je aan de boegdeuren de ondergrond in het zwart zet dan kan je de deuren er zoals op deze foto op zetten op het zwart is dan striping gekleeft en daarna overspoten met de kleur die de romp moet hebben dan de striping er terug vanaf getrokken dan krijg je het effect dat de naden iets dieper liggen dat puntje links boven aan wordt zaterdag bij gewerkt gr raf
Nou Eric, mooi,mooi Dat wordt straks washen en drybrushen om de nagels weer te voorschijn te halen. Leuk werkje is dat, omdat al je werk gehighlight wordt. Groet, Harry
Harry mag ik wel eerst les van je hebben om dat zo te kunnen zoals jij het hebt gedaan. Maar als ik zover ben dan klop ik wel even bij je aan voor advies. Hoe ik moet washen en drybruschen en wat ik daarvoor nodig heb. Trouwens nog bedankt. Groet, Eric
Eric, Gaan wij helemaal regelen. Ik ga je het vertellen, als je zover bent. Ik heb net de tweede helft roestig gemaakt. Nu verder gaan met de toren Wordt vervolgd. Groet, Harry
@ Harry, Dan gaan Hans en ik samen bij je op cursus. LOL Word weer prachtig met dat weatheren. De laatste loodje voor je zeker Harry. Wat word je volgende project. Groet, Eric
Ik ben wel met de eindfase bezig nu. Ik hoop niet dat ik in een gat val, na een jaar bouwen Mijn volgende project wordt een displaybox maken voor de U-47 Groet, Harry
Dit is echt prachtig. Ik zal in ieder geval proberen hier veel van af te kijken als ik m'n Tiger I probeer te weatheren. super! Gr, Tim
Harry, Had je die roestverf al getest op waterbestendigheid? Ben daar erg benieuwd naar of het na lange tijd drogen nog oplost in water. Gr, Eric
Het zit er nu een aantal dagen op en je haalt het met een natte vinger er zo af. Niet echt waterbestendig! Wat ik nog ff kan testen voor je, is een proefplaatje maken en die roesten en dan eerst met blanke verf op terpentinebasis, maar ik denk dat het opbrand dan, maar we zullen zien Daarna kan ik testen op watergedragen vernis of dat houdt. Dat moet goed gaan over de roest heen, maar ik weet dan weer niet, hoe dat zich houdt in het water. Ik ga testen Groet, Harry
hallo hier een foto van marc zijn boot zoals hij op het ogenblik is geworden er moet nog matte vernis overheen komen maar dat kunnen we op de tentoonstelling niet doen want dan sterven er mensen gewoon wachten op nog eens een warme dag en dan dit buiten eventjes snel doen de boot is niet echt veel verouderd daar deze boten niet zo heel lang in gebruik zijn geweest gr raf
morgen komen er nog foto's van dan heb ik mijn type VII C er naast staan en kan je de verschillen duidelijk zien gr raf