robitronic mantis topic

• Topicstarter Topicstarter ilja19
  • Startdatum Startdatum
Ik heb er vandaag 1 aangeschaft de Robitronic (normale gok ik), morgen inrijden met een ervaren rijder.
Zullen zien wat het doet, hij leek iets beter en steviger dan de HPI Trophy Truggy. (Dat gaf me de doorslag)

Even inrijden misschien volgende week maar een nieuwe stuurservo halen, zodat ik een reserve heb of niet zomaar zonder stuur zit.

*Keep you posted*

Hij staat heel rijk (inlopen), maar hij stuurt prettig en redelijk snel evengoed nu nog.
Ik ga me hier wel mee vermaken.

De mantis is ook een heel degelijke en leuke auto hoor :)
p.s. in je onderschrift schrijf je 5.6cc, maar standaard zit er een 4.6cc op :p Tenzij je een andere motor er op hebt zitten dan de standaard .28 Axial.

Thnx, pas het even aan.

Ik wil trouwens een gloeplugstekkerset halen van Conrad, maakt het dan uit welke ik neem? (3000 t/m 8000mah)
Is het hoe hoger hoe beter, of ligt dat aan de auto/blok?

Nou ik zal even me bevindingen na ongeveer 2 liter bekent maken....
Wat een top auto, starten en rijden.
Hij gaat op 16% al lekker hard en rijdt soepel.
Ik ga volgende week met 20% beginnen, maar hij rijdt echt lekker en stevig. Niks kapot nog, enkel de uitlaat was losgekomen. (dit was door een boutje losmaken en daarna weer bevestigen opgelost.)

Enige minpunt wat ik tot nu heb is de bijgeleverde accu, deze doet het ongeveer 15-20 min.

Dus als iemand twijfelt gewoon doen, als het in je budget zit. (velen waren ook verbaast dat het een RTR auto was, afstellen ging ook vrij eenvoudig. (niet heel arm nog nu, want ik maak de 16% op.))

Sluit ik me bij aan, 25% is bedoeld voor deze motor...hij is makkelijker af te stellen, blijft koeler en trekt beter op.

Dat van het afstellen weet ik, daarom doe ik er nu weinig aan met 16%. (lekker rijk en lekker rondjes kachelen)

De reden van 20% zijn er 2:
-Mini cars Zaandam had geen 25% en alleen maar 1 bus 20% (2.5 liter)
-Ik wil de baan even leren beheersen en langzaam opbouwen.

Hij rijdt nu al prettig, terwijl vol gas echt traag is en trekt ook traag.
Ik weet dat 25% makkelijk kan, maar wil ook een beetje dat gevoel hebben het kan nog harder. :rolleyes:

Enkele weken verder inmiddels, zeer te spreken over de auto.
Heb bijna 2.5 liter op 20% gereden en bevalt goed, ook met afstellen wel.

Stuur servo is inmiddels overleden en heb een anderen.
Verder heb ik me carb. gesloopt, maar dat wordt ook spoedig gemaakt. (eigen domme schuld, te vast draaien :-()

Top auto voor de rest, al meer als 5 liter gereden en het is een genot eerlijk waar. (rijdt op de baan van MVW)

afstellen en onderdelen van mantis txs

ik heb sins kort een robitronic mantis txs versie
want ik reed eerst traxxas slash 2wd brushless
maar ik werd zo gek van het opladen van de batterijen
dus kocht ik een nitro
ij is goed ingelopen alleen nu wil ik gaan rijden maar
als ik gas geef en het gas weer los laat blijft hij toch doorlopen:(
kan iemand mij hiermee helpen?
en als ik onderdelen nodig heb moet ik ze echt allemaal bestellen
heeft iemand een site die ze op voorraat heeft?

Kan van alles zijn; afstelling van de motor, de elektronica, een defecte servo, een dolle servo hevel, etc... Je moet gewoon alles even controleren en als laatste de motor eventueel afstellen

Na zon 4maanden mijn Mantis te hebben zijn de eerste problemen er, de elektronica doet niks meer. Als ik mijn afstandsbediening aanzet en de ontvanger van de auto dan doet hij het maar als ik dan gas geef of rem dan reageert hij daar niet op. Ik had eerst het probleem dat als ik stuurde en gas wou geven dan deed hij het niet dan moest ik het stuur los laten dan kon ik weer gas geven, maar nou doet hij helemaal niks meer. Er zit een failsave op maar het groene ledje brand, ik heb ook al geprobeert om mijn humppack rechtstreeks in de ontvanger te doen maar dit werkt ook niet. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Mvg,

Marcel

De accupack moet zoiezo direct op de ontvanger. Heb je dit altijd anders gehad dan? Of doel je op een schakelaartje dat er tussen zit?

Doet de stuurservo het wel?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had eerst de accupack op het schakelaartje wat er tussen zit ja, de stuurservo die deed het wel altijd. Maar ik wou afgelopen dinsdag even rijden en toen deed alles het nog gewoon, alleen kan ik geen gas geven als ik de bocht omging dus ik wou kijken hoe dat nou kan. Dus heb ik alles uit de ontvangersbox gehaald maar daar kon ik het niet vinden. Misschien dat de accupack leeg is maar het ledje op de failsave brandde wel dus vind ik dit gek. Als ik nu gas geef of stuur reageren de servo's daar helemaal niet op ze doen niks.

Dat ga ik ook als eerste doen maar toen deze 100% geladen was toen had de auto het ook al dat ik niet kon sturen en gas geven tegelijk.

Back