Even jullie ervaring nodig voor het kalibreren van een esc.
Mijn eerste keer dat ik überhaupt iets van het RC gebeuren aansluit. Onlangs alle elektronica binnen gekregen voor mijn toekomstige kit. Alleen de zender.ontvanger is hierin tweedehands.
Wat ik probeer werkend te krijgen:
Hobbywing Quickrun 1080 esc
Tactic TTX300 zender
Holmes Hobbies Torquemaster 540 27t
De boel is aangesloten zoals beschreven. Mijn zender heb ik gereset, regelaars staan op: ST (stering) N (normal), TH (throttle) N, STD/R 0%, TH TRIM 0%, ST TRIM 0%.
Wat ik doe ( volgens beschrijving):
Op de esc, set + power en binnen 3 sec los laten.
neutrale stand + set = 1x beep
throttle stand (naar achteren) + set = niets
brake (naar voren) + set = 2x beep
throttle + set = 3x beep.
Wat er gebeurd. Als ik de handel naar voren doe (brake) gaat de motor keurig draaien. Als ik de hendel naar achter doe, dan doet de motor niets. Wat me wel opvalt. Het ledje op de esc begint te knipperen als ik brake doe, echter dit doet ie ook als ik throttle geef. Dus het signaal van de zender komt wel over.
De esc zit nog in zijn standaard programmering, behalve puntje 15 Freewheeling, die staat op verzoek van de handleiding op Enabled.
En nou kom ik dus ervaring te kort. Als ik zelf na zou gaan, de motor draait, dus die is wel heel. Programmering in de esc toch anders instellen? Geen idee wat dan. Tweedehands zender toch een twijfel gevalletje. Nou ja de esc lijkt wel signaal te rijgen via de ontvanger, ook als de motor niet draait. Dus dat is dan waarschijnlijk ook wel goed.