Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

Iedereen weer Hartelijk dank voor het waarderen van mijn werk aan dit model, maar ze is nog niet helemaal af. De raas aan de kruismast krijgen nog een rak, hier en daar nog wat opgeschoten touw aan de belegpunten en tot slot word de vlag nog gehesen... maar dat zal dan morgen of uiterlijk overmorgen wel gebeurd zijn + nog enkele plaatjes bij daglicht:)

Erg leuk om te lezen dat mijn verslagen in de smaak vallen dus een diepe :wavevoor al mijn volgers van dit verslag!

En heb je al een nieuw model in gedachten Piet? We kunnen je bouwverslagen niet missen natuurlijk. Je bent voor velen en zeker voor mij een voorbeeld.
Ik vind het echt ongelooflijk knap wat je doet.

En heb je al een nieuw model in gedachten Piet? We kunnen je bouwverslagen niet missen natuurlijk. Je bent voor velen en zeker voor mij een voorbeeld.
Ik vind het echt ongelooflijk knap wat je doet.
Het volgende model word hoogst waarschijnlijk de Willem Barentsz van Kolderstok.

En bedankt voor je compliment, maar er zijn hier nog veel meer mensen die prachtige modellen neerzetten hoor, ik ben niet de enige. Wel probeer ik altijd het beste uit een bestaand pakket te halen en er een mooi verslag van te maken waar anderen dan hun voordeel mee kunnen doen... wat je nodig hebt is een beetje handigheid en een hoop geduld:)

Graag gedaan. En ik wil andere bouwers ook zeer zeker niet tekort doen want ik zie hier werk waar ik echt bewondering voor heb. Alleen zijn jouw bouwkwaliteiten in combinatie met je gedetailleerde verslaglegging geweldig. Het zijn complete bouwbeschrijvingen waar menig bouwer zijn voordeel uit kan halen.

Het rak voor beide raas aan de kruismast is gemaakt van kraaltjes/klootjes zonder sledes, want die heb ik niet meer. wegens de vele lijnen die langs de mast lopen en de zwichting had dat zowiezo niet makkelijk geworden, het was zo al niet eenvoudig:rolleyes:, (de gele pijltjes zijn misschien overbodig...)
JPG_0135_5405_bewerkt-1.jpg

Ik sluit me toch ook echt aan bij de woorden van Avado! Ook je verslagen zijn perfect met prachtig fotowerk. Dus ja, op alle fronten prachtig.

Back