Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

Tjeetje wat een mooi exemplaar is dit geworden. Vooral het tuigwerk ziet er indrukwekkend uit. Geweldig schip.:thumbsup: Mijn complimenten. Ik kijk uit naar je volgende project waarbij ik zal trachten op een van de stoelen vooraan plaats te nemen.

En toen zag ik dat je klaar bent. Mijn complimenten voor wat je laat zien in bouwen, uitleggen en fotograferen! Kortom een topverslag!
Heel mooi werk heb je wederom laten zien Piet..:worship:

Piet, ik ben ook met de RC begonnen (mede door jouw verslag). Maar ik ben beniewd hoe je de gelaserde geetste plaat op kleur krijgt (oud goud). Met de kwast lijkt mij dat niet te gaan. Welke methode gebruik je hierbij?

Piet, ik ben ook met de RC begonnen (mede door jouw verslag). Maar ik ben beniewd hoe je de gelaserde geetste plaat op kleur krijgt (oud goud). Met de kwast lijkt mij dat niet te gaan. Welke methode gebruik je hierbij?
Het is toch echt met een kwast(je) gedaan, ik heb hier een zeer fijn marterharen kwastje voor (en een vaste hand;))

Vanmiddag heb ik de Royal Caroline een beetje stofvrij gemaakt, daar ik geen vitrine heb is dat af en toe wel nodig. Daarna met de camera op het statief en in de HDR-modus, deze foto gemaakt in zwart-wit,
kopie 3.jpg

Het grote ornament is los gekomen van de spiegel, het zat gelijmd met slow-zap van zap-a-gap (dikke ca lijm). Nu loop je altijd wel een klein risico indien je sec. lijm gebruikt omdat dat één van de nadelen is van die lijm dat het verouderd en soms dus los komt. Dus vandaag heb ik dat gerepareerd;

Ik heb er een paar foto's van de reparatie gemaakt. Eerst heb ik het ornament vlak geschuurd met de schotelmachine, dat kan ook de oorzaak zijn geweest van het loskomen, het was niet helemaal vlak. Dan heb ik 2 van de 3 lantaarns verwijderd zodat ik er wat beter bij kon.
caroline.JPG

De lijmresten van de spiegel verwijderd en zo goed mogelijk geschuurd
caroline-2.JPG

Een beetje de gouden omlijsting afgeplakt en het hout opnieuw geschilderd met metal black van adm. paints,
caroline-3.JPG

Na het drogen van de verf het ornament weer op z'n plek gelijmd met slow-zap,
caroline-4.JPG

En na het terug plaatsen van de lantaarns is het net of er nooit iets is gebeurd....:D
caroline-5.JPG

Back