Saito 4takt 82,waar voordelig te koop?

Marcel zei:
IK heb inmiddels de Saito 82 gewoon in Waalwijk gekocht,nog goedkoper dan in Dortmund ook.
En als er problemen aan komen kan ik ook bij Hobby-inn terecht...

Groeten,
Marcel

Wat kost die daar dan.

Ik geloof dat de Saito 82 bij Hobby-in niet veel meer scheelt met het buitenland.
Bij Hobby-in kost ie 259 euro en gemiddeld in Amerika rond de 250 dollar.
Met andere woorden, ik zou hem gewoon bij Hobby-in halen.

;-)

Heeft iemand al ervaring met bestellen bij http://www.schubyhobby.com/ ??
Met name het inklaring verhaal, het is zover als ik kan zien een Duitse 'toko' met een link naar USA produkten. Worden de artikelen uit de USA verstuurd of uit Duitsland?? Voor 209,75 heb je een Saito 82a (wat een erg nette prijs is) maar als ze het dan vanuit USA versturen is de kans erg groot dat je de inklaring kan gaan betalen (deze week nog weer een inklaring moeten betalen voor een pakktje van Tower Hobbies), indien er een pakbon bij zit waar de werkelijk prijs op staat kan je er van uitgaan dat er +/- 40,- euro inklaring bij komt. Voor die 10,- euro verschil koop ik de Saito 82a 10x liever bij Dennis. Maar moet eerlijk bekennen indien er geen inklaring 'om de hoek komt kijken' die 50.- euro voordeel me ook wel aanspreekt :wink:

Ter info, ik ga de H9 Funtana S40 eerst met een surpass 70 vliegen (had ik nog ongebruikt liggen) en indien dat niet voldoed bestel ik een Saito 82a (bij Dennis (H.I. te W) of bij Schubby of bij .... 8) )
Voor op de surpass 70 heb ik 2 13x4w APCs in Dortmund gekocht (damn wat zijn die dingen duur :? )
En ben van plan 15% nitro brandstof te gebruiken.

Gerard_nl zei:
even zoeken op towerhobbies en de tranen gaan je in de broek schieten met betrekking tot leveringstijd !!

weest gewaarschuwd.

Het is inderdaad al weer een week of 5 terug dat ik de uitlaatbocht heb besteld. Maar ik kan nog wel even wachten :wink:

Hoi,

Heb in Dortmund een prijslijst meegenomen met saito motoren op.
De site is www.wero-engine-shop.de
Een saito 82a kost daar 268 € wat duurder is dan hobby-in. een saito FA 100 kost daar 278 € wat dan weer veel goedkoper is. Je kan op de site bestellen maar ik denk dat ze niet aan België en Nederland leveren.

Ik woon vlakbij de grens bij Duitsland in ik ga dus ook naar een duitse modelbouwinkel (hubbi Hutte) en ik kan de Saito FA 82a voor 270 euro kopen. Dat is dan net zo duur als Hobby Inn en het scheelt voor mij dus verzendkosten.

Hoi MarcelB,

Op de OS-70 past een 14x4 ook erg goed, heb daar veel mee gevlogen op een Diablotin en Diamond-No-Limit. Die kisten zijn allebij groter en zwaarder als de S40.

13x4 is miz een beetje aan de kleine kant waardoor je het koppel van de OS niet gebruikt

Gr
Winfried

Van RCUniverse:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_2912933/mpage_1/key_/tm.htm
Lijkt een potent motortje die Saito82
ORIGINAL: hobbsy
Here is my Saito .82a with 55 minutes total run time.
WildCat 10% nitro Premium fuel with 16% 80/20 lube
APC 14x6
Hangar9 SuperPlug
Rp43996.jpg

:offtopic: @Winfried,
Wat voor brandstof (met name %nitro) gebruikte jij voor de surpass 70 met 14x4w (of gebruikte je een 'gewone' 14x4 ?)

:ontopic: Ik had de OS surpass 70 nog liggen, anders had ik al lang een Saito 82a van Dennis gekocht (H.I. te W).

Ik zat ook eens te kijken voor een saito 150, en bij Schuby hobby is die 275 vergeleken met 419 in Nederland. Dan kunnen er nog wel heel wat inklaringskosten bij komen voordat het hier goedkoper is.
Enige waar ik over in zit is, hoe zit het met de compressie verhouding? Ik heb ooit eens gelezen dat de amerikaanse motoren een andere compressieverhouding hebben, omdat nitro daar relatief goedkoop is. Ik heb echter niet echt zin om met 30% nitro te gaan vliegen. Is er iemand die weet hoe dit zit. En is er iemand die al eens wat besteld heeft bij Schuby Hobby?

Back