Sakura S Zero (bouwverslag)

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Oscar, 26 dec 2010.

  1. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Update bouwverslag

    [​IMG]

    Heb vandaag van mijn leverancier een andere centerpulley/spurgear/houder gekregen.
    Deze is noodzakelijk omdat de voorste snaar te strak gespannen is.
    onderdeelnummers:

    SAK-U05
    SAK-07A

    Bij het uitbouwen is het handig om ook het achterste diff er uit te halen,
    dan hoef je niet zo hard aan de snaren te trekken.
    [​IMG]

    Met de adapter kun je nu kiezen uit 16, 17, 18, 19,20 en 21 tands centerpulley.
    Dit zijn de zelfde pulleys als tamiya TA-05 en 416.

    Voor de duidelijkheid moet er nu dus 19 tands in!

    Na het inbouwen de snaren weer op de juiste spanning brengen.
    Op de spanners (waar het diff lager in zit) staat een markeerstreepje.
    Achter komt die nu middenboven voor ongeveer 3 tanjes naar voren.

    Nu gaat er iets mis, de bodemplaat is zo krap uitgefreesd dat de diffpulley nu aanloopt.
    Je kunt dit eenvoudig even uitvijlen,
    ik zal dit nog in het bouwverslag op de goede plek er tussen zetten.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Hier foto's nog voor het uitveilen, je ziet hoe krap het is.
    Ook maak ik de bodemplaat even rond waar de snaar er vlak langs komt.

    De auto is nu klaar voor het testen op het circuit.

    (excuus voor de slechte keukentafel/samsung foto's)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  2. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Vandaag gereden met de Sakura.

    Voor het rijden heb ik het zwaarst draaiende diff voor gezet,
    en het lichtst draaiende diff uit elkaar gehaald en van dunnere olie voorzien.
    Ik heb gewoon de shock olie gebruikt.

    De snaarspanning had ik al verbeterd (losser) met de adapter voor de middenpulley.

    Alles draait dus lekker soepel.
    Na de standaard procedure( EPA links en rechts ) ontvanger binden,
    rechtuit trimmen.
    Kon ik de eerste rondjes rijden.
    Ik had de sorex 28 banden wel gesmeerd maar niet verwarmd.
    De auto rijd vloeiend en doet geen onverwachte dingen.
    Wel had ik wat last van overstuur (wat op onze tapijtbaan altijd zo is)
    en heb dit aangepast door de droop schroeven in de voorste draagarmen wat verder er in te draaien.
    Dat gaf al een aanzienlijke verbetering.
    Nu ook nog eens met verwarmde banden gereden.
    De auto gaat nu echt zeer goed en reageert heel direct op stuurbeweging.
    met een snelste tijd van 15,8 was ik de snelste in de stock groep.
    Ook moest ik nog een motor tandwiel wisselen omdat ik van 4.0 naar 3,8 interne ratio wilde.
    Dat is wel even een klusje, maar goed te doen als je in de juiste volgorde werkt.
    Nu nog een accu gereden op een overvolle baan met beginners en stockrijders,
    dit is een uitstekende auto om wedstrijden mee te rijden.

    Hierna heb ik niets meer willen veranderen aan de auto,
    volgende keer 23 januari zal ik de Wedstrijd stock ( 17.5 turns EZrun) klasse mee rijden.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  3. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Afgelopen zondag de AMCC Stock 17,5 turns EZrun klasse gereden met de Sakura S Zero.

    Eigenlijk ging alles probleemloos,
    voor de wedstrijd had ik de achterste snaar nog wat slapper gezet.
    Banden goed gesmeerd en verwarmd (sorex 28 + JB).
    Alle kwalificaties en finales was ik de snelste.
    Mijn persoonlijk record in deze klasse "Oscar Westen EZ 15,157 sec. "
    heb ik volgens mij net niet gehaald, (mylaps tijden komen vrijdag pas)
    maar een 15,2 heb ik zeker al gereden.

    Aan de voorkant heb ik genoeg grip, maar aan de achterkant ga ik nog wat veranderen,
    daar wil ik net iets meer grip zodat ik op meer plaatsen volgas kan houden.

    Ook heb ik een eigen Mazda speed 6 kap besteld,
    die ik wit met roze bloemen ga decoreren.
    Dan zal ik ook wat op Youtube Zetten.
     
  4. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    picks van de body! dat klinkt best cool... Neem aan dat je voor Sakura als bloem gaat?

    Ooh ik zie een zwarte achtergrond en een witte prinstripe om de bloemen heen... I approve of that paintjob...
     
  5. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
  6. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Hier nog een filmpje van het eindresultaat RIJDEND!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ziet er lekker uit man:p
     
  8. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Top filmpje !! Resultaat van het bouwproces mag er zijn hoor !!
     
  9. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    LOL @ de liftmuziek, wel lekker rustgevend trouwens:)

    dit is weer zo een mooi bouwverslag! echt mooie foto´s ook, top!

    mvg mick.
     
  10. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Ha ha , is muziek uit de Sims (computergame)
     
  11. Marckos

    Marckos

    Lid geworden:
    17 dec 2010
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Ik zit erover na te denken om ook zo'n sakura zero s te kopen, waar zou ik dan op moeten letten?

    Ziet er tof uit BTW
     
  12. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Hele verslag even goed lezen,
    diff tandwielen goed schuren,
    als je vast zit : hier berichtje posten.

    Gewoon doen!
     
  13. Stuurbaard

    Stuurbaard Guest

    Ik heb vandaag een sakura zero S gekocht naar aanleiding van dit bouwverslag. Wat een prachtige wagen is dit zeg, en voor dat geld! Oke, hij moet nog binnenkomen maar ik heb nu al zin in om hem te gaan bouwen. :D
     
  14. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Als ik dit had geweten toen ik begon met mijn HPI e-10 was ik waarschijnlijk meer on-road blijven reiden:p misschien scoor ik er als nog wel een:p puur om mijn 350z een betere onderkant te geven... (Heb een 350z scaler van mijn latere "do want" auto gemaakt;P)
     
  15. Stuurbaard

    Stuurbaard Guest

    Mag dat? Je mag toch geen winkel besprekingen doen enzo?
    Ik heb hem (zonder de naam te noemen) van een internationale veiling site besteld.
     
  16. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    en daar gingen de regels;)
     
  17. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    De Sakura is een bestseller aan het worden,
    ze zijn bij sommige grossiers al weer uitverkocht!
     
  18. tamiya rijder

    tamiya rijder

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    160
    Locatie:
    Poortugaal
    mooie auto!

    even een vraagje wat is nou het nut van je snaar strakker of losser zetten en hoe strak zou hij dan moeten staan ?, in mijn corally assassin (1snarig) kan ik hem geloof ik niet eens spannen
     
  19. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Er is een bepaalde "slag" die een snaar moet hebben om goed te werken en naarmate de snaar slijt zal hij iets langer worden. Dit is dan te compenseren met de spanner. Ook kan naar gelang de snaarspanning het rijgedrag van de auto aangepast worden.
    De Assassin is in geen optie te vergelijken met de huidige TC's, daar zit een aantal jaren R&D tussen zeg maar.
     
  20. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    @ Joost, Maar zelfs met alle R&D die er tussen zit neem ik aan dat de theorie breed toepasbaar is... ik bedoel snaar aan drijving lijkt me redelijk universeel, en een snaar spanner is niet heel lastig op een chassis te "retrofitten"
     

Deel Deze Pagina