savage ss .26 of 4.6

• Topicstarter Topicstarter Tribal-Savage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Scarecrow zei:
Ik noemde al de 2 broers (www.2brothersrc.nl); voor 458 (of was het nou 459) euro. Of het de goedkoopste is weet ik niet, sommige prijzen wijzigen per dag :-(
Maar, het is wel een winkel die redelijk (dikke 35 minuten) in de buurt zit. Dus dan kan ik daar nog eens binnenstappen als er iets mis is/gaat of ik iets niet begrijp. :?

Ik heb hem overigens nog niet goedkoper gezien; wel winkels die adverteren met een lagere prijs (449) of dezelfde prijs maar bij nadere info bleek dat ze ze niet in voorraad hebben en moeten bestellen; en dan kunnen ze dus ook de genoemde prijs niet kunnen garanderen. Degene die hem wel hebben zijn ofwel rond dezelfde prijs, ofwel duurder (499 en zelfs een winkel die er nog glashard 599 voor vraagt 8O ).

Maar goed, als je hem echt goedkoop wilt hebben moet je in de US kijken, 399 dollar. Vergeet echter de verzendkosten niet, die kunnen behoorlijk oplopen. En als je de pech hebt dat jouw pakket door de douane bekeken wordt dan bestaat de kans dat je ineens duurder uit bent dan in een Nederlandse winkel. Alhoewel ik moet toegeven dat ik daar tot nu toe nog nooit last van heb gehad.
En je moet even geduld hebben; de shipping neemt toch minimaal 3 to 4 dagen in beslag en als je pecht hebt meer dan een week (priority shipping heb ik het dan over en dat kost een vermogen; als je 'standard shipping' neemt dan kost het geen vermogen maar dan is de zomer al voorbij voordat je hem in huis hebt (bij wijze van spreken).
Maar goed, ik dwaal te ver af van het topic nu...

oke bedankt... wat voor servo's kan je erbij nemen voor als stuurservo en als gas/rem servo??

En je moet even geduld hebben; de shipping neemt toch minimaal 3 to 4 dagen in beslag en als je pecht hebt meer dan een week (priority shipping heb ik het dan over en dat kost een vermogen; als je 'standard shipping' neemt dan kost het geen vermogen maar dan is de zomer al voorbij voordat je hem in huis hebt (bij wijze van spreken).

Nou ga er bij zo'n groot pakket maar bij voorbaad vanuit dat die NIET ongeziens door de Douane komt.
Ook bij Priority mail duurt de vezending op dit moment ongeveer 3 a 4 weken.
Bij de Douane is het nu rete druk, daarom gaat het lang duren. Je krijgt bij inklaring een brief thuis die je moet invullen en terug moet sturen.
Dit gaat ook een paar dagen duren.
Alles bij mekaar duurde het bij mijn SS4.6 ook 3 weken voordat ik hem in huis had.. en dan heb ik hem zelf nog opgehaald bij de TPG terminal op Schiphol.. Anders duurde het dus nog langer !

Maar ik was dan INCL verzending en BTW en Douanerechten ongeveer €380,- kwijt... en da's toch nogal wat minder dan hier in ons eigen landje !

mOnyeT. zei:
oke bedankt... wat voor servo's kan je erbij nemen voor als stuurservo en als gas/rem servo??

Ik heb, door ervaring (schade ja), maar wat zwaardere dan normaal gekocht. Voor het stuur een TT 8119 (ACE RC / Thunder Tiger, 13 kilo, .10 sec.) en voor gas/rem een Futaba s3050 ( 6,5 kilo, .16 sec). Zijn wel prijzig maar waarschijnlijk gaan ze ook niet makkelijk stuk (wat me met een 'goedkope' servo in een on-road auto binnen twee uur al lukte bij een kleine aanrijding).

Let wel, dit was mijn keuze om deze erin te zetten, je kunt met lichtere (= goedkopere) werken; laat je voorlichten door een winkel (met kennis van zaken) of misschien dat een andere Savage/MT rijder iets wil roepen over de servo's.

ik heb hem gekocht bij rcfun.nl daar kostte de SS + .26 Picco motor maar 459 euro, en de SS 4.6 kost daar 460 euro.
ik heb nog een vraagje, ik heb als stuurservo de Robbe Futaba RS700 (5KG)
en als gas/rem servo een Robbe futaba die volgens specs, 30Ncm is, wat wil dat zeggen, bij de RS700 werd het uitgedrukt in KG, en bij de ander in Ncm ofzo.

Groet, Thierry.

wat zijn nou echt de verschillen tussen de Savage SS en de Savage ss 46 behalve de moter die erop zit dan.. dus het verschil kwa onderdelen die erop zitten.. ben er zelf nog niet echt helemaal uit..

integra-tr4 zei:
ik heb hem gekocht bij rcfun.nl daar kostte de SS + .26 Picco motor maar 459 euro, en de SS 4.6 kost daar 460 euro.
ik heb nog een vraagje, ik heb als stuurservo de Robbe Futaba RS700 (5KG)
en als gas/rem servo een Robbe futaba die volgens specs, 30Ncm is, wat wil dat zeggen, bij de RS700 werd het uitgedrukt in KG, en bij de ander in Ncm ofzo.

Groet, Thierry.

Gefeliciteerd. De specs van die tweede servo, dan is het typenummer denk ik wel makkelijk; ik kan niet zo gauw een converter vinden...

ik heb net even gekeken, zat toen op school en wist die niet op mijn hoofd, het is de: FP-S148

Groet, Thierry.

4.4 kilo bij 4.8 volt, alhoewel ergens anders weer gemeld wordt dat ie maar 3 kilo is (??)

6 volt waarden kan ik niet vinden...

Hallo wie weet de standaard afstelling van de 3 naalden van een hpi K.6?

ik heb hem overgenomen maar die gast had alles dicht gedraaid.:(

Tja een oud topic kicken is niet zo fraai, terwijl er idd een groot savage topic is.....
Daar was het beter op izijn plek geweest...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back