Maar eerst nog een beetje styling, gaat net zo lekker....
De spatlap eerst opnieuw. Ergerde ik me aan.... En ja dit is geen goed engels en ook ja, Dat is bewust voor diegene die hem begrijpen
Mooi groen is niet lelijk toch? Ik vind deze folie erg mooi kleuren met de lichtere lakkleur.
En even pielen en freubelen verder en je hebt dit....
En de voorspatborden zitten er weer op. Van een halve meter afstand zie je er niets meer van zo ongeveer..
Het kontje begint te komen.
En als het goed is zijn mijn alu velgen al in de buurt ergens..... Polen ofzo....
Bij een Scandinavische truck hoort een Scandinavische pet.
Ik heb er even over zitten denken en had ook al de kistjes gemaakt maar ik ga de cabine toch steek baar maken. Het scheelt me net te veel ruimte achter het schot en werkt ook makkelijker bij onderhoud. Ik zal nog eens uitleggen hoe simpel dat is.
De standaard beugel waar de scharnieren vanaf gehaald zijn.
2 alu hoekjes gezaagd.
Die monteer je op de originele gaten in de cabine waar normaal de scharnieren vast zitten. De cabine op zijn plek zetten zonder de bumper eraan en van onderen met een stift puntjes gezet. Niet op de I maar op het alu.
Gaatjes geboord en met verzinker (hoe heet zo'n ding?) de schroefjes laten verzinken.
Tussendoor even passen en als alles goed is de hoekjes aan de cabine schroeven.
Aan de achterzijde klik je dan de bodyclip in de originele steun. Je kunt natuurlijk ook voor montage van de bumper nog een moertje op de doorstekende boutjes draaien. Wil je dan de cabine liften dan moet je eerst de bumper losmaken.
Bij de Scania worden de boutjes klem gezet in de alu hoek door de cabine. Bij andere cabines kan het zijn dat je een draad moet tappen of ze eventueel in moet lijmen. Het werkt in ieder geval bij de meeste kantelcabines van Tamiya.
Je kunt het alu nog een kleurtje geven maar ik vind het wel leuk als je door de grill nog iets vaags ziet. Deze aanpak kun je misschien beter niet doen als je de accu onder de cabine hebt zitten natuurlijk.
Ik heb besloten dit nu zo te doen omdat er anders vanuit de kist aan de zijkant een wirwar aan kabels naar de cabine moet. In de toekomst maak ik de accubak nog anders maar voor nu gaat dit goed komen.
Zo was de achterwand dus.
En dat scheelt een BEC en een ontvanger op zijn minst.
Het zijraam er weer in en nieuwe windspoilers.
De speaker weer van draad voorzien.
Hier zat dus een stopcontact. Als je die klep van binnen doet dan moet je plamuren etc. Bovendien is de cabine van binnen bekleed. Niet handig dus dan maar deze oplossing. Dadelijk zie je meer.
We zijn weer wat verder met styling en geplak.....
Het zonnevizier vond ik lelijk maar ik weet ook nog niet wat er moet komen. Dus de witte maar gespoten en wat folie erop. Nu vind ik het wel weer meevallen.
Jammer van die schroefjes, dat hoeft echt niet Tamiya San.
De greif stickers zijn me ook gelukt.
En de uitlaten komen er zo niet meer op bij mij.
En het plaatje...... op het stekkergat.