En zo ga ik van "zet maar in de hoek of mogelijk in de verkoop" binnen korte tijd naar "ik heb er echt schik mee" De Scania groeit onder mijn handen en ogen van een eendje naar een zwaantje zeg maar. Nu ben ik bevooroordeeld maar dit is een keer niet de zoveelste blauwe, rode of grijze Scania zonder echt iets bijzonders te zijn natuurlijk. Het is geen showtruck en de toeters zitten er wel op maar de bellen ontbreken zeg maar.
Maar praatjes vullen geen gaatjes dus even wat plaatjes....
Eerst maar even de electronica. Voor mij is zo'n achterwand echt een must. Er zijn mensen die dit allemaal in een dak vrotten maar dat lukt mij niet.
Ik wil het ook altijd wel nog aan kunnen passen tijdens de bouw of op een later tijdstip dus verlijm ik hier niets.
Even wat uitleg voor de geïnteresseerden. Dit is de Beier USM RC2 met de AKL 10.
Naar links zit de Modellbauregler regelaar. Daaronder links de wagoklemmen voor de motorkabels. Iets naar rechts de wagoklemmen met de plussen en de minnen.
Hier komt de accu binnen en de verbruikers halen er hun stroom weg. Daarnaast nog een wagoklem waar alle plussen van de verlichting samen komen. Er gaat vandaar 1 draad naar de USM RC2. Onderweg naar hier heb ik al wat plussen samengevoegd maar ik wil niet alles solderen. De achterbumper, voorbumper en cabine houden hun eigen plus.
Rechtsonder dan de ontvanger.
Aan de buitenzijde nieuwe treeplanken. De oude zaten helemaal verkeerd gemonteerd. Dat heb ik dan ook weer verkeerd overgenomen. Ook wilde ik de klompen er niet meer op hebben. Toevallig zag ik ergens hoe het wel moest. Deze horen te worden gemonteerd op de originele plastieke exemplaren en zo geschiede.
De binnenverlichting werkend en opa op de bok!
Nog meer lampies.
Groot licht natuurlijk en ook flitsers in de bumperlampen. Die zie je op een foto niet dus binnenkort op YouTube.
Achter natuurlijk ook incl kentekenverlichting.
On the road again....... Wanneer gaan we?
En voor ook al een kenteken.....
Beetje veel plaatjes maar ach er worden er toch al niet meer zoveel gepost hier.
Er moet nog wel wat gebeuren hoor. Ik heb ook nog spuitwerk maar dat kan nu even hier in huis niet door omstandigheden. Volgende week weer hoop ik.
Dan gaat het snel en hoop ik 3 december op de helaas laatste rijdag bij RC in Tour de eerste rit te kunnen maken.