Zou dan al de 4e zijn. >.< Heb bij de winkel in Almelo een Robbe AMX Jet gehaald (samen met de zender). hiervan is mij verteld dat deze erg goed te vliegen is voor een beginner. (door de winkelier zelf) Daarna heb ik die Jungmeister 2e hands gekocht. echter heb ik ook een Graupner Starjet gekocht (zelfde verkoper. ) Ben dus op het moment goed voorzien. Wil alleen nog een ontvanger er bij halen zodat ik de Jungmeister en de AMX Jet beide vliegklaar heb. welke ontvanger is goed voor een DX7? die Jungmeister heeft maar 4 kanalen, dus een extreem uitgebreide zoals die bij de zender zat hoeft niet per-se. De Starjet vond ik altijd al een mooi model, al vanaf het moment dat ik de review in de Modelbouw Actueel heb gelezen toen het model uit kwam. (jaja, heb al wat langer gelezen over modelvliegen, maar nu dus pas de eerste stap genomen. nadeel als niemand die je kent ermee bezig is lijkt me.)
De AR-6200 is een goed fullrange ontvanger, maar wel wat duurder. Voor de minder dure kistjes gebruik ik vaak de AR-500. Is weliswaar niet full range, maar ik heb nog nooit problemen gehad en ben al best ver weg geweest ermee. Als je echt dichtbij blijft kun je de AR-6100 of 6110 gebruiken. Dat is officieel een indoor ontvanger, maar voor buitengebruik ook geschikt. Voor een AMX jet lijkt deze me wat weinig, daar beter een AR-500 inhangen.
In de AMX wou ik de 7000 ontvanger hangen. (of deze voor de StarJet gebruiken, gezien die ook aardig vlot is, en ook redelijk groot. ) Ik zal eens kijken naar die andere ontvangers. (voor de Jungmeister zou een simpele kleine ontvanger echt al genoeg zijn, kunt er toch neit echt ver weg mee vliegen. ) Weet je toevallig ook een winkel waar ze deze ontvangers verkopen? (mag via PB als het anders onder winkelbespreking valt. ) alle winkels die ik ken zijn gespecialliseerd op het auto gebied. Heb op Ebay een ontvanger genaamd AR-6100E gezien. (30 dollar direkt kopen, gratis verzenden. ) er staat bij dat het een DSM2 ontvanger is, mag ik ervan uitgaan dat die dan ook zou moeten werken?
DSM2 werkt met de DX7 inderdaad. De ontvangers zijn via internet op genoeg plaatsen te krijgen. In Nederland zijn er ook shops die ze verkopen, een van de bekendere is MRHobby uit Ridderkerk. In Belgie en Duitsland zijn ze hier en daar wat goedkoper te koop. Door ze op ebay te bestellen kun je meestal redelijk wat besparen als je ze uit amerika of china laat komen. Ligt eraan hoeveel haast je hebt.
geen haast. zit de komende 3 weken nog in vietnam voor m'n werk. Ik heb gekeken naar die AR61000E ontvangers, gezien er staat dat het DSM2 ontvangers zijn, ga ik ervan uit dat ze wel werken met m'n DX7. (voor 23 euro kun je er ook geen buil aan vallen. ) Wat voor een bereik kan ik verwachten van zo'n AR6100E? (zal vergelijkbaar zijn met zo'n AR500 denk ik.)
ik heb het gevoel dat de AR-500 een beter bereik heeft. Het is ook geen indoor-ontvanger zoals de AR-6100. Het te verwachten bereik hangt helemaal samen met de plaatsing van de ontvanger. Ik heb hier weleens gelezen dat iemand er 1,5km mee heeft gehaald op het open veld. Nu zul je dat soort beweringen met een korrel zout moeten nemen, maar echt weinig zal het bereik niet zijn. Wel wil ik je aanraden niet te besparen op een ontvanger. Een ontvanger is heel licht en gaat met een crash niet snel kapot. Dus voor een paar tientjes meer heb je in ieder geval een goede ontvanger die tig jaar meegaat.
begrijpelijk. Ik wil (zoals je zelf al zei) de AR6100 gebruiken voor de Jungmeister. de AR7000 houd ik voor de StarJet, gezien dat het grootste model is. voor de AMX jet kijk ik nog naar een AR6200. dat lijkt me op zich een redelijk strak plan. mag je dit soort 2.4GHz systemen eigenlijk ook voor grond modellen toepassen? (zit nu aan m'n Heng Long Tiger tank te denken, geen snelle auto oid. )
SPMAR500 by Spektrum Spektrum’s AR500 is a full range receiver ideal for sport aircraft pilots who are looking for simple, reliable 2.4GHz DSM2™ technology.
ik heb het daar eerder gelezen ja. Het frappante is dat er op de verpakking en in het boekje niks over te lezen is, terwijl dat bij de 'echte' full range ontvangers wel het geval is. anyway, dat verklaart ook het prijsverschil. De ar-6100 is een stukje goedkoper dan de AR-500.
6100 is ene prima ontvanger voor dit soort modellen. Ook een slag groter geen enkel probleem. Een 500 hoeft echt niet meer bereik te hebben, beiden zijn full range....
de AR6100 (en dus ook de AR6100e) is dus ook een full-range ontvanger. Het enige verschil met de 6200 is dat die geen sateliet antenne heeft, en dus de kans op 'shadowen' groter is? Gr, Tim
Dacht ik ook al in het vorige topic En ik vlieg ermee,en ding doet het gewoon perfect,en gewoon full-range ja
Nope, de AR6100/AR6110 zijn geen full range ontvangers. Natuurlijk komen ze over dik een kilometer (in tests rond de 1,6-1,8 kilometer) maar ze zijn storinggevoeliger omdat de ontvanger minder gevoelig is. Bij ons op de club heeft een ex-autorijder het zichzelf geleerd met een Art-Tech P51. Schuim vlieger en voordat hij knap vloog ongeveer 36x bij elkaar geplakt. Leren vliegen gewoon met een trainer. Autodidactisch kiezen voor een Floater Jet of Easy Star. Of een balsa/folie trainer en dan op een club lessen. Motorrijden leer je ook niet op een dikke buikschuiver maar op een afgetrapte ouwelullenfiets.
Ga ik leren op of een BMW K75 of een BMW F650. Maargoed, ik ben dus nu begonnen met die Jungmeister. dat zou denk ik aardig moeten lukken. (hebt alleen vrijwel windstil weer nodig om daarmee te vliegen.)
Hihi tim waarom nu weer eens anders dan anders , Haal ergens een eazystar op je je vliegt in een dag ,ook met een beetje wind. Anders als je geen bevriende vlieger in de buurt hebt om je te helpen kom je een keer deze kant op . dennis rogier emiel hebben zonder tussenkomst van ons behalve het invliegen en goed trimmen ,en wat influisteringen verder hulp nodig gehad . Tuurlijk fouten gemaakt bij zelf trimmen zwaartepunt wind mee en tegen maar voor het vliegen niet . Groeten Wiebe. ps dat zijn geen bmw motoren een echte bmw heeft een boxer motor natuurlijk.
Meh.. een BMW die niet om kan vallen is niet wat, dus die 2 zijn wel goed. (ps: die K75 hebben m'n vader en ik omgebouwd met K1100 delen, heeft dus paralever en abs2 ^.^ ) besides, zo'n K kun je een winter lang weg zetten, alleen de accu opgeladen houden, en je start hem in het voorjaar weer. geniale motorfietsen imo. anyways, kom als ik weer in het land ben maar al te graag een keertje langs. (als ik de Starjet zo voor elkaar heb dat ik m'n 5Ah 3s Lipo's er in kan doen, en de AMX Jet ook vliegklaar heb. )