Schumacher bezig met een "Mardave"??

De Mardave's zijn razend populair in Engeland en "druipen" de laatste twee jaar richting ons. Ze zijn zo populair dat zelfs Schumacher er een aan het ontwikkelen zou zijn. Klopt dit?????

Kan het niet allemaal volgen. Mardave is/was een stockcarmerk. Wat ik zo terugvind op internet, zie ik pancars met een toerwagen body, blijkbaar als oval/bangers bedoeld. Maar ook verwijzingen naar modellen als de sidecar van Tamiya.

Dus wat bedoel je precies met Mardave's?

Wat de TS bedoelt (denk ik) is het zgn club racen. Iedereen dezelfde goedkope auto (bv een v12 van Mardave) en dezelfde motor, banden en accu's.

Ik zou het ook graag gezien hebben vroeger, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen liever duur spul hebben/rijden.

Iig geval is zoiets alleen leuk als veel mensen het rijden. Voor mij is dat nu de Tamiya mini klasse. Goedkoop en erg leuk. Geen gedoe met wie welke software heeft in zijn regelaar, gewoon leuk.

De Mardave's zijn razend populair in Engeland en "druipen" de laatste twee jaar richting ons. Ze zijn zo populair dat zelfs Schumacher er een aan het ontwikkelen zou zijn. Klopt dit?????

Ik heb de auto vorige week in mijn handen gehad, maar mag er niets meer dan dit over zeggen :)
Voor eind maart wordt deze geintroduceerd.

Dus toch een "Mardave"....ErikJan, want je hebt hem in je handen gehad.

Een Mardave is een soort pancar maar dan in budget vorm. Het ziet er niet uit, zijn simpel en met een kapje er op is het nog een leuke auto en gaat nog eens hard ook. Vooral de prijs van de auto en banden zijn lekker goedkoop om in de winter binnen te rijden. Veel offroad racers hebben er een.

Mardave is inderdaad een offroad merk.

Hier is die dan :
supastox_FTQL_1000.jpg

SupaStox_Plan_1000.jpg

meer op SupaStox

Supastox

Hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft sinds vorige week een Schumacher Supastox.
Het wagentje is prachtig en ziet er degelijk uit.
Vanuit zijn Merv is de CC 1406-5700 KV met Mamba Max Pro in de Supastox gepropt.
De achterbanden zijn 32shore de voorbanden 42shore.(foam)
We hebben het geheel voorzichtig getest op een asfalt weg, maar dit is nauwelijks te besturen... De esc had ik vooraf al minder lineair ingesteld (throttle curve glooiender).Constant als je gas geeft(klein beetje) breekt het wagentje uit.
Zou dit met rubberbanden beter te besturen zijn? Heeft de motor gewoon te veel power?
Is de Supastox gewoon niet geschikt voor asfalt?
Het was de bedoeling om "gewoon" speedruns te doen. Is deze auto daar niet geschikt voor en had ik beter de Mi1 o.i.d. kunnen kopen?

Wie kan mij helpen of heeft tips?

Mvg.

Erwin

Afgelopen weekend heb ik de SupaStox in elkaar gezet, en inderdaad een erg mooi product zeker voor die prijs.
In Engeland wordt hier veel mee gereden op indoorcircuitjes en ovals, vaak met tapijt als ondergrond.
Als aandrijving wordt veel gebruik gemaakt van een Mabuchi variant op 4 cellen NiMH, ik begin volgende week met een 13,5T (2800kV?) op 1S lipo.
Natuurlijk is de wegligging niet super, maar omdat alle chassis hetzelfde zijn, heeft iedereen hetzelfde probleem en krijg je toch erg leuke races.

Ik denk dat je een veel te zware motor hebt gebruikt, en beter een pro10 chassis of iets dergelijks kunt gebruiken voor een speedrun.

Mijn Supastox is ook rijklaar.
Het is inderdaad een mooi gemaakt Chassis.
Al is het natuurlijk wel een erg eenvoudige wielophanging. Dus ben erg benieuwd of het een beetje op de baan te houden is.

Dit is de 2S lipo uitvoering en de motor is een Carson Cupmachine. Dit lijkt me voorlopig meer dan voldoende . Het rijklaar gewicht is 1070 gr

Binnenkort ga ik in Eindhoven weer een wedstrijd rijden, dan kan ik de auto in de pauzes eens uitproberen.:)

Die van mij rijdt al een tijdje rond, en het artikel voor Modelbouw-aktueel is al grafisch bewerkt en staat klaar voor de volgende uitgave (ziet er goed uit!)
Binnen op tapijt heb ik er naast de 1S ook met 2S met een 13,5T mee gereden en dan wordt het best spannend. Op tapijt is de grip hoog, moest wat sleutelen om het omrollen te verminderen.
Bij ERCE heb ik ook gereden, maar daar is de grip nu dramatisch voor foambanden dus dat was niet een goed vergelijk.
Een Carson cup lijkt me een mooi begin bij ERCE, denk er wel aan dat je pas gas geeft als de auto echt uit de bocht is, anders sta je gegarandeerd scheef. de stabiliteit van de Supastox op snelheid vind ik goed .

Antwoord is simpel, heb je nog accu's thuis van een andere auto die hier in passen? Neem die!
Heb je geen saddles of 1s accus thuis, dan zou ik voor buiten sowieso de 6cell versie aanraden en binnen maakt het denk ik niet zo veel uit..
Puur omdat 1s op een buitencircuit mij niet zo'n succes lijkt (kan zijn dat het wel zo is, hoor het graag)

Back