Schumacher Cougar SV

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Hansie, 15 mei 2010.

1. kriske

kriske

Lid geworden:
    6 sep 2005

Cr2 ook muug stuur, zonder dremelen.

2. stefke

stefke

Lid geworden:
    10 apr 2007
    Wouter,

Vandaag goed gekeken naar mijn rondetijden (en ze ook onthouden) : Mijn beste tijd was nu een 28.2, dus die tijd van Simon moet voor u dan zeker te halen zijn.
    Ik had in heat 2 12 ronden in 6m01s, dus dan moet jij een lage 13 kunnen halen.

Dit was alles voor nen B44 mijn knie aan gruzelementen sprong. :)

3. kriske

kriske

Lid geworden:
    6 sep 2005
    28.256, lol

Alles in orde met u knie?

4. stefke

stefke

Lid geworden:
    10 apr 2007
    Is wat stijf en krijgt alle kleuren van de regenboog, maar niets dat niet vanzelf weggaat. LOL

5. VW-Powah

VW-Powah

Lid geworden:
    31 aug 2009
    da was idd nen bangelijke knal... maar ge mankte toch al ni dus al ni veel bot geraakt alle chance...

6. stefke

stefke

Lid geworden:
    10 apr 2007
    nu mank ik wel opnieuw. LOL

7. stefke

stefke

Lid geworden:
    10 apr 2007
    Terug on subject :

Na twee wedstrijden na elkaar op Arendonk te hebben gereden kan ik over de kwaliteit van de Cougar zeggen dat deze tot nu toe zeer goed is. Ik heb geen enkel technisch mankement gehad. Niets.

Ik had wel de voorste (bovenste) turnbuckle onmiddellijk vervangen door een Ti exemplaar dat ik nog had liggen van de CAT. Die heb ik bij een andere Cougar zien breken dus ik zou aanraden om deze onmiddellijk bij het bouwen te vervangen. Voor het overige heb ik bij de andere Cougars ook niet echt andere uitvallers gezien, behalve Glenn die tijdens de wedstrijd van 6 juni zijn diff heeft gesmolten. Maar ik vermoed dat dit een bouwfout is want hij is de enige waarvan ik weet dat hij dit heeft voorgehad.

Buiten die turnbuckle (spoorstang voor de noorderburen) lijkt me het enige gevoelige punt van de auto het voorste "chappeke" (ballcup) met de knik in. Ik heb er geen probleem mee gehad maar ik heb het al bij Glenn en Tom R. zien breken. Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen behalve vervangen. Als je met de 0° C-hups rijdt, kan je deze omdraaien en met een rechte trunbuckle rijden.

Mijn grootste probleem met de Cougar blijft het feit dat ik nog geen verensets en demperpistons heb aangekregen, wat de setup mogelijkheden tot op heden zwaar beperkt.

Laatst bewerkt: 15 jun 2010
  8. Tomboo

Tomboo

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Als je de 0deg yokes omdraait moet je wel zorgen dat je wat langere turnbuckles of ballcups gebruikt maar dan werkt het perfect. ;)

Verder is het verstandig de schoefjes die je spoiler op zijn plek houden te vervangen door kortere(6mm) zodat ze niet aan de onderkant uitsteken. Omdat de orginele net iets te lang zijn schuren deze de elastiekjes kapot. Sinds ik dit gedaan heb is er geen meer gescheurd.

Verder is over de degelijkheid van de auto niet te klagen. Ik heb de auto al behoorlijk mishandelt met flink wat *Ouch* momenten maar tot nu toe op 1 ballcupje na is alles heel gebleven.

Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  9. Hansie

Hansie

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Cougar SV

Hallo allen,

Ook ik kan alleen maar positief zijn over de Cougar, toch al een
    paar crashes gehad links en rechts maar afgezien van 1 stuurstang
    is er nog helemaal niks kapot gegaan.
    Je moet wel de tijd nemen bij het bouwen voor het diff en het
    diff huis.
    Ik heb er absoluut nog geen spijt van gehad en ben nu ook aan
    het kijken naar een Cat SX2 (S1).
    Kan iemand mij trouwens met zekerheid vertellen dat bij de S1 editie
    van de SX2 de big-bore dempers zitten?
    Als ik de Schumacher site moet geloven is dit namelijk het geval.
    Zou ik vreemd vinden want bij de Cougar was dit niet

Hans

10. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Bij de S1 zitten naar mijn weten helaas deze shocks zowel bij de Cougar als bij de Cat SX2. Bij de cougar weet ik dat zeker bij de SX2 niet 100% maar volgens mij ook... Schumacher levert bij al hun S1 modelen dat type shock. Ook bij de Mi3, Mi4 en Mi4LP S1 bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 15 jun 2010
  11. stefke

stefke

Lid geworden:
    10 apr 2007
    Mijn SX2 is op komst, maar het is een Pro versie dus ik kan het je niet zeggen dan. In de exploded view van de SX2 staan inderdaad enkel de Big-Bore dempers aangegeven. Bij de Cougar stonden voor de S1 de oude dempers ook weergegeven.

12. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Bij de oude Cat SX werden ook de goedkopere dempers zoals op de foto stukje terug gemonteerd op de S1. Echter staan deze ook niet in de Exploded view.

Toch is opzoek naar een foto van een S1 variant van de SX2. Of even op het Schumacher forum vragen.

Zou raar zijn als ze altijd bij al hun S1 modellen onroad en offroad de goedkope dempers van een stukje terug leveren en bij de S1 versie van de Cat SX2 wel de "Dure dempers" meeleveren.

13. stefke

stefke

Lid geworden:
    10 apr 2007
    Ik wil niet de betweter uithangen maar je bewering is fout. De SX Pro en de SX S1 werden met dezelfde (nieuw ontworpen) dempers geleverd. Die waren van dezelfde constructie als de nieuwe big-bores maar met de diameter van de touring shocks, wat eigenlijk niet erg goed was (het waren dus eigenlijk verlengde Mi3.5 shocks).

De Cougar S1 zoals in de foto hierboven wordt geleverd met de oude schumacher shocks die nog uit de jaren 80 stammen.

14. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    De Cougar is ontworpen rond gewone shocks en niet rond de bigbores, daarom dat bij montage aan de voorzijde vd shocktower van de achtershocks je niet meer aan de slipper kan.

iemand al eens losi shocks op zijn cougar gezet?

15. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Oke ik dacht echt dat ik ooit is een Cat SX S1 met die shocks gezien heb, zal het gedroomd hebben.

Dan is de Cat SX met zijn S1 uitvoering in ieder geval een uitzondering op de regel. Tot nu toe werden altijd alle S1 modellen met de jaren 80 shocks geleverd. De Cougar SV S1 nu ook weer. Misschien is de Cat SX2 dan ook wel een uitzondering op de regel en wordt die toch met Big Bores geleverd. 50% kans. Ben in ieder geval nog geen foto van de SX2 S1 tegen gekomen.

16. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Afgelopen weekend in Arendonk heb ik na de eerste finales de dempers eens achterop gezet om te proberen. Resultaat: weinig verschil. De auto lijkt iets rustiger te worden. Maar.. grote voordeel is dat de body er veel makkelijker op kan, en je nu wel goed bij de slipper en de motorboutjes kunt.

17. Hansie

Hansie

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Sx2 s1

direct van Schumacher zelf....

Hello

The Cat SX II S1 includes the big bore shocks.

Best Regards,

Mark Marshall

Hans

18. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    Hallo Cougar eigenaren, als ik het goed zie zit de motor contra. Hoe regelen jullie het dan met vertimen e.d.

19. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    dat is niet zo :)

20. Tomboo

Tomboo

Lid geworden:
    18 mei 2008
    De motor draait gewoon de normale richting op. Dus gewoon zoals altijd te vertimen.

Deel Deze Pagina