Schumacher Cougar SV

Blackgrease moet gebruikt worden op het druklager niet op de diff ballen, hiervoor gebruik je gewoon diff vet. Het vet van asso is goed maar ik vind persoonlijk het schumacher vet beter, deze is iets dikker en blijft langer goed.

Dit neemt niet weg dat asso vet gewoon goed te gebruiken is. Hoewel ik in mijn asso differentieel tegenwoordig ook gewoon schumacher vet doe.

Voor de druklagers gebruik ik overigens wel asso blackgrease.

Je zou het is kunnen proberen maar of het werkt, geen idee. Mocht het werken heb je in ieder geval een levenslange voorraad. ;)

Black grease van Asso kan je gebruiken maar alleen voor het druklager in het ball diff.

Voor de diff kogels inderdaad schumacher diff lube.

Ok thanks... dus het druklager mag wel met black grease en het kogeldifferentieel met een echt kogeldiff zoals bvb die van Asso / Tamiya enz...

Hmmmm Nils is serieus leuk werk aant leveren met mijn Cougar body... :)

full

Ben benieuwd naar de bijpassende undertray...

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze meld ik mij hier maar aan ;)

5945694412_45daf73ddf.jpg

Shumi Cougar sv 2011 met wat upgrades voor het diff.
Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen te bouwen, maar dat zal nietmeer zolang duren. Eerst de Xray afmaken.

Echt netjes Kurt :D.

Voor de cougar rijders hier. is het normaal dat achteraan de schroefdraad om de wheelnut vast te maken aan één kant 2mm langer is dan aan de andere kant?
Heeft dit een reden...

Wou vandaag in Merchtem gaan rijden, maar omdat het serieus begon te gieten na 2 ronden kwam ik op het luminueze idee om naar BRCC Charleroi door te rijden :rolleyes:.

Nu, na er bijna een jaar niet gereden te hebben was het een hele afwisseling. Ik had enkel de 2 cougars mee, dus daar de nodige rondjes mee gemaakt.
Na het fiasco met de minipins en mijn servohevel van de nodige tandjes ontdaan te hebben, overgegaan naar minispike en nieuwe servohevel :p.

Hij reed vrij goed, kwam eerst naar mijn gevoel power te kort, maar na de slipper bijgesteld te hebben was het veel beter :).
Nog niet optimaal, maar de track omstandigheden zijn heel anders dan astro buiten.

Filmpje, met nog te losse slipper.

Laatst bewerkt door een moderator:
en dan kom je daar aan in een vrijwel lege hal?? er is niemand te zien lijkt het wel..

maarre ziet er goed uit, leuk man !

Yep, er waren buiten Celifor en mij nog 3 (Waalse) rijders.
Later op de avond kwam er wel wat volk, maar we zijn omstreeks 20h doorgegaan, met nog een autorit van 140km naar huis voor de boeg :rolleyes:.

Maar het parcours is leuk en uitdagend omdat een muur nooit veraf is natuurlijk ;).

Ja idd Nils, maar die heb ik zo door verkocht alleen gebouwd... :)
Next de verzameling compleet maken eh :p Dus ontbreek ik nog een CAT SX3 eh lol

Back