Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Discussie in 'Multicopters' gestart door EricW, 16 nov 2010.

1. zandhapper

zandhapper

Lid geworden:
    18 apr 2013
    Nieuwe Z550 met dji naza controller zonder GPS

Zelf samengestelde rotor concept. Ik zoek andere hobbyisten in de omgeving van Tilburg om samen mee te vliegen.

Walter

2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Die zijn er genoeg :D

3. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Yup! Pb maar..

4. jeroenjeroen

jeroenjeroen

Lid geworden:
    14 feb 2013
    Hallo allemaal,

Ik volg al een paar maanden heel wat forums en ik heb eindelijk mijn eerste quadcopter af. Het vliegen is erg wennen maar gaat steeds beter. Het frame is gebaseerd op de hquadcopter van flitetest.

Onderdelen:

Sunnysky 800kv motors
    30A esc met simonk
    3s 2300 accu
    10 inch props
    kk2.0 1.5

Gewicht is 1215 gram zonder accu, in de meivakantie ga ik alles weer opnieuw opbouwen om het frame nog lichter te krijgen. Ook koop ik binnenkort een grotere accu. De quadcopter vliegt erg goed met stabilisatie aan, ik moet nog wel heel wat afstellen om het nog beter te krijgen maar het begin is er:cool:
    Iedereen bedankt voor dit mooie forum:worship:

5. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Die ziet er netjes uit! Mag ik vragen of het moeilijk was dit model uit te lijnen. Ik hoor ook wel eens dat de Yaw niet helemaal fijn is op dit soort H vormen..

Ik overweeg ook een dergelijke vorm.

Thanks!

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Mooi clean gebouwd Jeroen! Helemaal mat zwart is mooi "stealth". :p
    Aan die motoren te zien zit er wel een behoorlijke emmer vermogen op?
    Gewicht is inderdaad niet misselijk. ;) Misschien de kruisjes eraf en van onderen vast schroeven?
    Zijn de armen soms van staal? Dat gewicht moet toch ergens vandaan komen. :p

@ WC :
    Er zou in principe geen verschil moeten zijn met een gewone quad, ook yaw niet.
    Wil je toch het tricopter gevoel, maar niet het gedoe met servo's en scharnieren,
    dan is misschien een V-tail wel wat voor jou.

Ik heb net de eerste packs leeg gevlogen met mijn nieuwe mini V. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. jeroenjeroen

jeroenjeroen

Lid geworden:
    14 feb 2013

Bedankt voor de leuke reacties! De motors leveren voor mijn gevoel best wat vermogen en klinken lekker!:D Het gewicht is inderdaad veel, maar ik vind het aluminium veel mooier dan een houten frame wat veel word gebruikt bij zelfbouw hquadcopters. En wat bedoel je met de ''kruisjes''?:oops:

Van de Yaw merk ik niks maar ik heb ook geen ervaring met quadcopters tot nu.:cool: Het frame heb ik niet uitgelijnd, dus daar heb ik ook geen ervaring mee.

8. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Onder je motoren zitten montage kruisjes. Als je die eraf haalt, moet je ze van onderen op de armen schroeven.
    Is misschien even prullen, maar dan haal je er weer een gram of 10~20 vanaf misschien. ;)
    Ook solderen ipv bullet connectors gebruiken scheelt een emmer gewicht, maar ik kan niet zien of je dat al gedaan hebt.
    Verder zitten er best veel schroefjes op je middenplaat, 3 stappen in de lengte, 2 in de breedte is voldoende.
    Verder geen idee waar al dat gewicht heen gaat, hij ziet er eigenlijk best wel schoon uit.
    Tenzij er nog 10 meter draad en stekkers binnen in zit ofzo, maar dat lijkt me niet, toch?

9. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Die motoren zelf wegen ook al een gram of 140 per stuk, dus zo'n 600 gram gaat al naar de motoren. En je frame body is dat van triplex of is dat te dik aluminium?

10. jeroenjeroen

jeroenjeroen

Lid geworden:
    14 feb 2013
    Bedankt voor de goeie tips Sven! De aluminium armen maken de quad erg zwaar (550 gr ongeveer), binnenin zitten alleen de esc's, te lange draden;) en de frsky ontvanger. Binnenkort ga ik proberen om de quad lichter te maken maar eerst beter leren vliegen!

De motoren zijn gelukkig maar 75 gram per stuk:D De body is van 3mm plastic.

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Groot gelijk hoor, eerst wennen aan et vliegen voor je veel werk in een frame gaat steken.

En haha ik dacht al, 140 grams motoren en een 2300 accutje, das een druppel op een gloeiende plaat. ;)
    70 gram is al wat normaler inderdaad, meer dan dat en et wordt een eng beest.

Wel maf dat er zoveel gewicht in dat frame verdwijnt.
    Misschien miskijken we ons op de plastic platen, dat kan aardig wat wegen.

12. TRML

TRML

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Ik vond het ook al erg veel, ik had je motoren geGoogled en daar kwam dit gewicht uit, ik kon het ook al haast niet geloven, maar waar zit dan al dat gewicht?

13. jeroenjeroen

jeroenjeroen

Lid geworden:
    14 feb 2013
    Gewicht is ongeveer:
    Aluminium = 550
    Plastic platen = 150
    motoren = 300
    esc's, kabelboom, schroeven, enz is ongeveer 200

Dus vooral het aluminum is zwaar :D

De motoren zijn Sunnysky 2216 800kv.

14. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Hij is af! Morgen de (re)maiden.

Het is een f450 fame (duh..) met de Openpilot CC3D, Orange rx FASST receiver, suppo a2212/13 1000kv motoren met 9x5 props, 18 amp turnigy's esc's (SimonK geflashed) en 4000/5000mah 3s 45-90c Turnigy Nano tech lipo.

Verder een "spaans" 1,2ghz 850mw fpv setje met de standaard antennes, een Remzibi osd met gps en pixim 690tvl camera.
    Geheel weegt 1260 gram. Zonder lipo 906 gram. :cool:

15. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Lennie....denk dat je daar een mooie quad hebt :D. Persoonlijk had ik iets kleinere lipo gepakt, maar je hebt geen gopro, dus dit zal wel raggen :D.

Denk dat je een killer combinatie hebt met CC3D. Die doet het geweldig op deze quad. Heb je al maiden gehad? Wat zijn je PID's? Die heb ik namelijk nog ergens van mijn f450 met vergelijkbare setup.

16. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Heb wel zonder fpv spul gevlogen met dit frame en de cc3d. half afgetuned en weer omgebouwd.. ;) Alleen met kda 1050kv motoren. deze motoren komen van max af, en ik verwacht dat ze wel fatsoenlijk zullen werken ondanks het extra fpv gewicht. lipo's had ik ook nog liggen, vadaar deze joekels.. Maar ik zou graag je pid's hebben, wil m morgen gaan maidenen, dus dat zou een hoop tijd en moeite schelen. Kan ik misschien zelfs al fpv'en..

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Zoiets moet het zijn. Zowel Atti als rate vliegt het prima. Let wel op mijn rate rotatie rate is hier vrij hoog om ermee te beginnen als je rate mode wil proberen, dus die zou je of lager kunnen zetten naar ongeveer 220deg/sec. Dan heb je nog flips en rolls die makkelijk bij te houden zijn.

18. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Bedankt! Had ergens al wel verwacht ergens rond de 350 uit te komen. stick range en limits gaan niet zo hoog bij mij. eerst eens kijken hoe het vliegt. Beeld is wel haarscherp. volgens mij bijna beter als op 5,8ghz..

19. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Lennie, heb jij nog een LC filter voor je TXv gezet, of heb je geen storings strepen bij draaiende motoren?

20. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ja, ik gebruik ze standaard.;) Aangezien ik alles van 1 lipo pak. Bij m'n tbs zelfs met lc-filter nog een ferriet kern gebruikt om diagonale strepen weg te krijgen. Vanavond het 1,2ghz setje getest in de tuin, en dat zag er strak uit. Weet alleen niet of ik de low pass filter nodig ga hebben..

Deel Deze Pagina