Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

moet ik natuurlijk wel een filmpje plaatsen.. ;)

de gimbal zuigt nogal.. en met een half gestripte servo word het niet veel soepeler..
nah.. 't mot moar! ;)

gevaarlijk zo een dagje trouwens.. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel een beetje een prutser dat hij je zo raakte, er zit heel wat kinetische energie in zo'n ding, hopelijke heb je er niet te lang last van!

Mijn quadcopter, het was een beetje winderig, en de camera was een beetje zwaar, vandaar dat het vrij veel moeite kostte hem in de lucht te houden.

Even een kleine vraag, wat voor props kan ik het beste nemen om een camera de lucht in te krijgen. Hij had er naar mijn mening toch best veel moeite mee.

Onze Droidworx Mikrokopter met eigen Gymbal

Ik ben al een tijdje met maat Robert aan de slag met onze Mikrokopter.
Hierbij wat foto's van ons toestel. We zoeken momenteel alleen nog een plek om de Gymbal te laten watersnijden of frezen uit carbon. Hij is nu nog van dun multiplex.

dsc0001v2.jpg

Shot at 2012-08-13

dsc0002v2.jpg

Shot at 2012-08-13

dsc0003v2.jpg

Shot at 2012-08-13

Filmpje gemaakt met gymbal en GoPro en nog de goedkope 3-arms props
http://imageshack.us/clip/my-videos/4/ye0kcbnojxfiqbvpitwken.mp4/

Alexander, Den Haag
Mikrokopter, FC 2.0, Nav Ctr, GPS, Y-frame Droidworx

Zoals jullie zien, durf ik nog niet veel meer dan 1 stick tegelijkertijd te bedienen haha. Rustig mezelf eigen maken met dat ding en de bediening en vooral alles veilig houden ;-)
Ik hou eerder van mooie opnames dan dat ik ermee wil gaan "stunt"-vliegen.

Vandaag testvlucht gemaakt in DH

Vandaag een testvlucht gemaakt met gymbal, go pro camera en onze Droidworx Mikrokopter (zie onderstaande foto's). De eerste 5 minuten vloog hij prima. Hoogte functie uitgetest: werkte. Positie functie werkte netjes: bleef op 2m vanaf het punt hangen, en de comming home functie werkte zo naar te zien goed. Wel ga ik de uitslag van mijn zender knuppels verlagen. Ik stuur nog wat te heftig. Ook begon de elektronica na 5 minuten vliegen de Magnet error (kompas error) te geven. Mischien komt dat omdat we goedkope accu's hebben. Maar het kan ook komen doordat ik 3 metalen busjes vlak bij het kompas heb zitten. Die ga ik in ieder geval vervangen voor kunststof en het kompas dan opnieuw inregelen. O ja en ik stond tussen 2 tramrailsen in. Dus aardig wat magnetische storingen om mij heen. Kortom kan nog wel wat verbeteren.

Op het filmpje kun je in ieder geval het resultaat zien.

http://img89.imageshack.us/img89/3238/ksxaxpigaplnwjhscfpasm.mp4
Shot at 2012-08-16

ps hoe plaats ik bovenstaande filmpje zodanig dat het filmpje zich opent binnen deze pagina? Zoals onderstaande filmpje van StormyRocket?

Laatst bewerkt:
@ Alexander: Dan moet je hem op youtube kwakken. ;)

Ik zie dat er hier een aantal met een barometer vliegen. Bij gewoon maar wat hoveren zal de fluctuatie best wel meevallen, maar hoe doet zon sensor het als je er een beetje mee gaat rond raggen met een aardig vaartje? Ik twijfel er aan om ook eens een barometer bordje te proberen, maar ik hoor veel mensen steen en been klagen over hoe dat spul stijgt en valt als er ook maar iets van een vlaagje wind op de sensor komt.

de nieuwere baro's zijn een stuk beter.. de oude bmp085 baro's zijn niet zo goed en geven nogal makkelijk een niet aanwezig druk verschil door temp veranderingen en trillingen.

en iedere baro moet je afplakken met een stuk foam om wind en propwind en direct zonlicht tegen te gaan.

tijdens snelle vluchten houd de boel dan ook netjes hoogte met een verschil van 2 meter ongeveer.

op mijn ragquad had ik ook een "oude" baro, deze zat betjes dik in de foam en in een dichte doos (samen met de rest van de FC) en pas boven windkracht 5 a 6 werd het wat "hobbeliger".

Back