Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Ziet er erg leuk uit...je gebruikt de Naza als control,gebruik je daar de quad X set up voor,en moet je daar dan nog wat extra voor afstellen...? De motoren staan dan niet haaks in een verband...plaats je de Naza dan op het midden vd kruisende lijnen van motor naar motor (wordt het een rechthoek ipv een vierkant)....los je dat dan op met de gains of reageert de quad hetzelfde als de F450 bv...stomme vraag miss,ik zit echt te lonken naar zo'n frame...grtz goser

De Naza staat gewoon op X quad , je moet de FC op de CG zetten en je hebt van niks last ;)
Afstelling en instelling is net hetzelfde als een gewoon quad frame....

Heb al zwarte krimpkous besteld voor de lipo's ;)
Ga deze week starten aan een nieuw project , Tbs discovery .... kan niet wachten tot ik de frame binnen heb!

Laatst bewerkt:
Mijn zelfbouw hexa...

Dit is mijn zelfbouw hexa: een combi van twee multirotor frames van "Hobbelkoning", de Talon V1 en de H550.

Ik heb de centerplates van de H550 gebruikt en de rest is allemaal van de Talon V1. Voordeel zijn de soldeerpads op de centerplate van de H550 en de carbon armen en lichtgewicht bevestigingsmaterialen van de Talon.

Specs:
- Motoren 1120 kv BL (rcgekko.nl)
- ESC's 30 A 400 hz UFOs (electronicarc.com)
- Naza FC
- Graupner E props 10 x 5
- Totaal gewicht: 1,9 kg (incl. GoPro HD)
- doorsnede 74 centimeter
- 2 x 2200 mah 3S lipo's (wordt vervangen door 1 grotere lipo, 8000 of zo)

full

full

full

En de maiden flight...

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks! Bendur erg blij mee.

K denk alleen dat de props wat te veel thrust geven. 10 x 50 E-props van Graupner op 1120 kv motoren: hij gaat bij 20% throttle al als een speer omhoog. En landen is een ramp, je moet throttle down geven per halve millimeter of zo, ligt erg gevoelig. Al een paar keer in volle vlucht de throttle onder de 10% gehad, en dan knalt ie zo naar beneden.

Gelukkig wel telkens weer meteen op kunnen startenen een crash kunnen voorkomen....maar mijn hart zat zowat tussen mijn enkels....:)

Klopt, ook dat helpt. Ik had al 2 GoPro's eronder/erop maar zelfs dan blijft hij te licht. Om nou een Canon Eos Mark nogwat aan te schaffen gaat me een beetje te ver...hoewel....:D :D...ut zou wel mooie plaatjes op gaan leveren denk ik....

Eerst maar eens proberen met een dikke lipo 3S 8000mah van 700 grammen, kan dan altijd switchen tussen grote props en kleine props, afhankelijk van vliegwensen...

2de Fpv quad is ook al klaar.

Setup:
Tbs discovery frame.
Naza controller.
Turnigy basic Esc's.
NTM 1200kv propdrive motoren.
1,2 video set 500mw.
Security cam 2000 /600Tvl.
3s 4000 mah lipo.
3s 450 mah lipo voor de video.
Gopro hero2.
9 inch props carbon verstevigd.
R617fs futaba ontvanger.
Lost en found beeper.
HK osd

edit_preview.php

edit_preview.php

edit_preview.php

edit_preview.php

edit_preview.php

Laatst bewerkt:
Al een paar keer in volle vlucht de throttle onder de 10% gehad, en dan knalt ie zo naar beneden.

Gelukkig wel telkens weer meteen op kunnen startenen een crash kunnen voorkomen....maar mijn hart zat zowat tussen mijn enkels....:)
Dan moet je de modus van de Naza aanpassen. Intermediate and intelligent heb je geloof ik. Bij de andere modus gaan de motoren niet uit onder de 10%. Pas na een CSC commando.

2de Fpv quad is ook al klaar.

Setup:
Tbs discovery frame.
Naza controller.
Turnigy basic Esc's.
NTM 1200kv propdrive motoren.
1,2 video set 500mw.
Security cam 2000 /600Tvl.
4000 mah lipo.
450 mah lipo voor de video.
Gopro hero2.
9 inch props carbon verstevigd.
R617fs futaba ontvanger.
Lost en found beeper.
HK osd
Toch is dat een van de mooiste frames op dit moment moet ik zeggen, makkelijk en clean. Ik vind wel dat je rx en tx te dichtbij staan zo. Je moet eens range testen doen kijken of het effect heeft op je reikwijdte.

Back