Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

full

full

full

Hierbij mijn TBS Discovery FPV klaar.
Morgen zijn en mijn FPV maiden.
Spannend man maar heb er onwijs veel zin in.

Jaaaa, die gaan we morgen zien.
Toppie!!

Laatst bewerkt door een moderator:
@TMRL: die motorplaatjes zou ik er af halen en de motoren rechtsreeks op de alu armen monteren (of zo maken dat de alu arm eronder door loopt). Dit geeft alleen maar flex en trillingen (ongeveer zelfde constructie toegepast een tijdje geleden).

@thijs44, tnx voor de tip, maar die plaatjes zijn van 2mm dik epoxyplaat en de armen lopen er al een deel onderdoor. Die plaatjes geven echt geen trillingen, je kan de hele copter oppakken aan een zo'n plaatje en horizontaal houden en dan nog buigen ze 0 mm door. Daar was echt wel goed over nagedacht. ;-)

Hier de micro's van mwa,
maar reken er maar op dat ik erg snel naar groter ga ,
wat ik eigenlijk nooit meer zou doen , zoals ik ook bezig was met de helikopters :D

maar vind de TBS Discovery heel erg mooi :cool:
ga me er langzaam in verdiepen, al ben ik al aardig op de hoogte...

quads.jpg

EDIT sorry spec zijn, ladybird revell (hubsan) v959 quadjes....

Groeten , Ray(mond).......

Laatst bewerkt:
Eerste testvlucht met de spider hexa.
Ging best wel goed , nog wat afstellen en aan zo'n klein ding wennen....
Beste wel een grappig ding.

Damn Gorelrini! Jij kan behoorlijk goed knuppelen! Ik ben jaloers!

Haha , ben het al verleerd , ik vlieg de laatste tijd nog alleen maar fpv.
Moet weer eens een ragquad in elkaar steken om terug beter te knuppelen zonder bril op :)

Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik de DJI F550 binnengekregen en meteen een landingsgestel erop gezet. Ik moest wel 2 armen van plek wisselen, omdat de F550 bodemplaat niet overeenkwam met de punten waar het landingsgestel op moest worden bevestigd. Uiteraard heb ik de motoren op hun nieuwe M1-tm M6 positie gezet. Vanavond eens in de NAZA software kijken.

Ik heb nog geen zender en receiver, dus ik mag nog een paar weken er alleen naar kijken. De Turnigy 9XR is inmiddels wel in de order op stock (op de site echter niet). Nu nog wachten op mijn FRSKY combo RX en TX.

edit_preview.php

Ik had nog wel ruzie met al die kleine schroefjes, sommige ervan zijn moeilijk in en uit te draaien en met teveel geweld zul je ze snel dol draaien denk ik.

Laatst bewerkt:
Mooi landingsgestel Dennis!
Het past er gelijk onder toch.
Je moet wel even draaien om goed uit te komen.
Ok, ik snap het. De kleuren kwamen toen niet meer goed uit want de armen zaten
er al op.

Ik heb bij de tbs alle boutjes vervangen voor rvs exemplaren.
Ben ik mezelf nu erg dankbaar voor.

Regelaars gearriveerd. Toppie!

Ik denk dat ik dat ook ga doen. Heb nog een zooi boutjes in bestelling bij HK, maar dat duurt nog even voordat het hier is. Je zou bijna in china gaan wonen!

Ik kon het niet laten om in afwachting van mijn nieuwe gimbal even met een klittebandje een iphone onder mijn zelfbouw hexa te hangen. zie hier het [URL="
[/URL]

Mijn Turnigy H.A.L.

emcr2maart2013_19_.jpg

Setup;

KK2.0
4x Turnigy D2822/17
Props 8x4.5
4x Turnigy AE-30A ESC's
Futaba 617 ontvanger
3s3000 40C
Nachtverlichting

Mijn meest recente heli-ervaring stamde uit 2006, maar ik vloog er zo mee weg:)

Nu voor de gein een F330 (HK) frame met setup besteld, leuk voor erbij ook...

Mijn DJI F550.

f550_navLight_33pct.jpg

f550_hoveringDark_25pct.jpg

f550_ifoHouseDark_25pct.jpg

Specs:

DJI-F550 met standaard regelaars
Upgrade to Digitech X65 (Tiger 2216-900) motoren
Naza met GPS optie
Graupner 8-5" props
Turnigy 5000mAh 4S 25C Lipo Packs
Quadframe landing legs
Quadframe GoPro 2-axes gimba
Graupner MX20 Hott RC

Emil heeft eea voor me in elkaar gezet. Ik was/ben erg tevreden over het resultaat en de support!
Na een kleine crash moest ik 2 armen en props vervangen, heb toen besloten alles maar rood te maken. (Ik heb iets met die kleur)
Na een week of 3 begint het vliegen echt leuk te worden, en ik denk al weer aan een 2e multi. (TBS met FPV ??)

De foto's zijn 's avonds genomen. Dit laat de nav lights zien die ik vorige week in elkaar geknutseld heb! Grappig, alleen het moet wel schakelbaar worden, omdat het de video opnamen verpest..

Op m'n youtube channel staan tevens wat filmpjes van oa. de hex: joostrui's channel - YouTube

Ziet er goed uit! Die leds, waar heb je die vandaan of heb je ze zelf gemaakt? Hoe heb je ze aangesloten?

HD

Die LEDs staan in serie (3x rood en 3x groen) en via een weerstand aan op de voeding aangesloten. Voor de groene LEDs gebruik ik een weerstand van 120ohm en voor de rode LEDs een weerstand van 150ohm. De LEDs zijn samen met de weerstand met krimpkous op een tegel kruisje gemonteerd. Deze LEDs komen bij radio centrum in Utrecht vandaan, en kosten bijna niets....

Zeker mooi geworden die lampjes! .. (thnx voor de gegeven complimenten!)
Even een turnigy remote switch en, dan zijn ze schakelbaar via je zender.. Je hebt genoeg kanalen over met de mx20 ;)....
Momenteel niet in voorraad bij veel winkels, maar zodra ze der zijn bestel ik er 5..

Mocht je hem eerder hebben dan ik, en je komt er niet uit, even bellen, lopen we dat zo online even door... Liever 10 keer te veel/ onnodig / voor de zekerheid bellen, dan 1x te weinig en iets doen wat mis gaat ;)

btw
Jammer van de meeting, had ik een auto geregeld, is het weer KAK... Bah...

Laatst bewerkt:
Back