SIG Rascal 110 als electrosleper

Hoi.

Ik heb in de aufwind wel eens een artikel gelezen over de Rascal 110 van SIG die succesvol dienst doet als sleper.
Nu ben ik erachter gekomen dat SIG een tijd geleden is overgenomen en dat de rascal op dit moment niet meer leverbaar is.
Weet iemand hier meer van of deze ooit nog in productie komt??

Gr: Adrie

Volgens mij nog niet verkrijgbaar.

!!!Achtung - ab etwa Mitte des Jahres wieder lieferbar - also bitte schon mal vorbestellen!!!

Johannes

Ruim een jaar geleden had ik de importeur van Kavan telefonisch gesproken en om opheldering gevraagd waarom de SIG Rascal niet bij de modelbouw winkels te koop is.
Kort gezegd, Oracover is met de fabrikant van de Rascal 110 in een juridische strijd verwikkeld.
Zolang nog geen officiële rechterlijke uitspraak is geweest zullen deze toestellen niet via de officiële importeur verkocht worden aan de modelbouw winkels.

Johannes

Ze gebruiken deze voeding : EA ELEKTRO-AUTOMATIK|EA-PS 3065-10B|PSU, BENCH, 0-65V/0-10A, EURO | Farnell België

Dus géén lipo-laders nodig ( spanning instellen op 62,7 volt = 4,18 volt per cel gerekend : en de stroom op 10 ampére ( wel gebruiken ze drie ORBIT balancers )
Prijskaartje voeding draait rond de 670 euro ...

Heb dit ook eens getest met een kleine lipo , en het werkt prima ( wel de juiste stroom en maximumspanning instellen hé )

Laatst bewerkt:
De Rascal is al tijden niet meer als ARF te koop.
Inderdaad, volgens de geruchtenmachine door de Oracover strijd.
Er komt binnenkort een houtbouwkit van de Sig Rascal 110, dus de bouwspelden en bouwplank opzoeken.
De prijs die ik gehoord heb is rond de 400 euro voor de bouwdoos.
Hoop geld voor een bakje hout.

GJ

Tja, prijs was ooit 460 Euro ARF. Om te een zien mooie sleper.
Ach, er zijn ook weer genoeg andere alternatieven lijkt mij.

De Rascal is toch wel iets aparts, groot en zeer licht gebouwd.
En inderdaad erg mooi om te zien (smaken verschillen).
De GB Maule haalt het wat uiterlijk betreft niet bij de Rascal en komt wat gewicht betreft ook
niet in de buurt, hij is stukken zwaarder.
Het wachten is dus op de bouwdoos (of iemand die een kloon kan frezen).

GJ

Tja, prijs was ooit 460 Euro ARF. Om te een zien mooie sleper.
Ach, er zijn ook weer genoeg andere alternatieven lijkt mij.

Zekers.

full

Kwa gewicht vergelijkbaar met de Rascal.
Kwa prijs niet .:D

Met een span van max. 2,4 m (variabel) en een 45-50 cc motor onder de 8 kg. ;)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back