Signaalverlies icm vario of flycam

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Fotor, 9 jun 2009.

1. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Nee, dat is het niet. Hoewel Spektrum dat nergens op internet etc. zegt, staat in de papiertjes die je bij een AR6100 krijgt dat het een parkflyer-RX is.
    Heb er net 2 gekocht. Ik had een beetje gehoopt dat ze fullrange waren, maar door wat met zenders in mijn modellen te wisselen kan ik nu toch uit de voeten - een hellingzwever heeft niet echt een full range RX nodig...

2. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Bart; Thanks voor de info, ik zal hem in mijn Talon of Mimi inbouwen

3. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Als je in het draadje van Spectrum DX6i gaat lezen kom je meer van dit soort storingen tegen.

Dergelijke ervaringen heb ik ook gehad. De eerste keer ook net boven de grond weer verbinding en net kunnen redden. Mooiste was dat het mijn eerste keer met een camera aan boord was. Dus dat moment hebben we nog wel een par keer in first person view bekeken.

Citaat sleurhutje..........

Daarna voor die AR7000 zo'n logmodule gekocht want ik was wel nieuwsgierig geworden naar de oorzaak. Vele keren gevlogen. En ineens *pats* weer eenzelfde storing. Met alle ervaringen toch gelet op wat er aan vooraf ging. De logmodule gaf aan dat er een spanningsdip was. Raar met een net geladen LiPo, toch? Niet dus. De Graupner Genius regelaar was even in de war en was door de hoge spanning net na het laden er van overtuigd dat de accu 4S was en niet 3S. Bij rustig vliegen niets aan de hand maar bij vol gas zoveel trekken dat de spanning inzakte en voor de regelaar het moment om alles te stoppen omdat de 4S dan ver onder de 2,75V per cel kwam.

Leermomentje dus. Nu staan mijn regelaars altijd op soft cut-off en stoppen niet meer zo radicaal zodat de besturing in ieder geval nog functioneert bij een noodlanding. En bij net geladen accu's even 10 seconden vol gas om zeker te zijn dat de regelaar zich niet verslikt. Sindsdien nooit meer die problemen gehad.

4. arno888

arno888

Lid geworden:
    12 mei 2006

maar..............................; dit heeft dus helemaal niks met een "Spektrum -storing" te maken !!!

5. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Ik begrijp dus dat als gevolg van een stroomdip de ontvanger signaal verliest en weer opnieuw signaal gaat zoeken...moet je niet te laag vliegen...heb je een probleem
    De ontvanger kan dus niet tegen extra stroomafname in de vorm van Vario's en/of FCO2.
    Deze problemen heb ik NIET in combinatie met een 35Mhz systeem

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Als een regelaar de stroomvoorziening naar de motor afschakeld omdat al-of-niet vermeend dat een 4 cellige LiPo te ver ontladen is, heeft dat toch geen gevolgen voor de voeding van de ontvanger en servo's??? Als dat zo is zou ik die ESC maar snel vervangen.

Deel Deze Pagina