Simpele lader

Hallo, afgelopen tijd was ik op zoek naar een eenvoudige lader.
Ik merk dat het soms even tijd kost om de lader te bedienen.
Nu heb ik een touchscreen lader met 2 kanalen en 230 voeding erin. Voor het veld zou een simpele lader ook prima voldoende? Momenteel laad ik maar tot 3s 3amp dus 50watt voldoet nog gewoon.

Bijvoorbeeld Robbe power peak A4 werkt eenvoudig met schuifje en draaiknop, dat werkt toch net handiger?
Iemand ervaring met iets soortgelijks wat goed bevalt?

Ik zag ook laders met een soort herkenningstag, werkt dat goed? Lijkt me dan weer wat voorbereiding en kosten om de accu 's van tag te voorzien.

Ik heb voor op het veld een Skyrc B6neo.
Klein licht tot 6S en 200W op DC en 50W op een goede USB-C PD.
Voor rond de €35 bij NKON in nl, maar ook in china iod voor minimaal de zelfde prijs.

Oja wel klein ik heb net een 2e hands hobbyking e4 gevonden die is handmatig in te stellen.
Lijkt me wel wat.

Zie ook de traxxas ez peak lader zonder extra knoppen of display maar die is meer voor thuis.

Laatst bewerkt:
De Traxxas lader is volgens mij alleen voor Traxxas accu's, die hebben de balanceer kabel in de hoofdstekker zitten.

De Traxxas lader is volgens mij alleen voor Traxxas accu's, die hebben de balanceer kabel in de hoofdstekker zitten.
Er is een normale balans connector achter een dopje verstopt.

Wil je echt plug and play moet je kijken naar de zgn Smart accu's en laders, met name SpektrumRC heeft dit.

heb de HK variant binnen gekregen, 2e hands zonder snoeren maar daar had ik nog wat van liggen dus bij elkaar was het maar €10. Hij is best mooi klein en werkt zo even vrij makkelijk. Geeft ook een soort van lading niveau aan dmv ledkleur.
De sky rc e450 kan ook op 230v daarom is deze stuk groter. Maar kan wel meer btw. zo zie je dat er meer te koop is dan je zou denken.

de spectrum lader lijkt me ook erg handig maar eerst de HK e4 maar even in de praktijk testen. Aangezien ik net wat accu's heb liggen die nog weinig gebruikt zijn.

Back