Skycar van outerzone ervaringen?

Wij allen hebben slechts een beperkte tijd van leven, dus moet je heel bewuste keuzes maken: wat wil ik nog bouwen, nu er nog tijd is?

Klaarblijkelijk hebben slechts weinig lezers hun oog laten vallen op de aangeduide modellen, en ik snap dat.

Maar als jij er echt helemaal waus van bent, zou ik zeggen: gaan met die banaan!

Komt vast goed.

Succes!

jan.

Goede morgen Jan,
Tx vr je reactie. Ik heb het plan alvast laten afdrukken . Wel wat vergroot naar +/-1.25 m span.
En dan op "het gemakske" bouwen.

Robert

HIER vind je een topic van iemand die dat soort modellen ontwerpt, bouwt en vliegt. Zoek ook op zijn andere versies, de Bottom Quark en de Top Quark.

Het heeft wing-aerea net als ieder ander vliegtuig. Kortom, wat kan er misgaan? Als je ‘t jezelf moeilijk wilt maken, bouw dan een autogiro. Die zijn wat lastiger af te stellen en te vliegen.

Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb aan het begin van deze eeuw de Diamona ontworpen en gevlogen: Een paar jaar geleden heb ik een nieuwe versie ontworpen, waar ik af en toe met veel plezier mee vlieg:
DSC03950.JPG

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heb ik de Skycar van Outerzone afgedrukt op 1.15 m span , en ook gemaakt. Gisteren laatste hand gelegd en hij is nu klaar voor zijn maiden. Neusje nog vrij gelaten zodat ik nog wat lood kan insteken als nodig blijkt na eerste vluchten.
Een van de komende dagen met knikkende knieën ......
Alvast een paar foto's.
1745430474724.png

1745430518174.png

1745430553411.png

Laatst bewerkt:
Ondertussen heeft de Skycar zijn maiden gemaakt. Eigenlijk 3 maidens.
De eerste twee zijn fout afgelopen en heb ik de neus en de staart moeten repareren.
Er waren twee problemen.
Eerste was dat de motor die op 0° staat volgens plan, de neus teveel naar beneden duwde en neus niet van grond kwam.
Ik heb de motor na eerste maiden dan een uptrus gegeven van 2°, waardoor staart naar beneden wordt gedudw en dus neus naar boven.
Tweede was dat ik de uitslagen van de rolroeren en rudder sterk heb verkleint, meer dan gehalveerd, en ook 50% exponentieel heb gezet.
Daardoor was derde maiden in orde. Na nog wat kleine trimwijzgingen vliegt ie nu goed.
Het lijft wel een speciaal toestel met speciaal vliegbeeld.
Al bij al is doel bereikt.
Grtz

Back