slecht lopende os 50 hyper

wie weet wat dit kan zijn?

de motor loopt alleen met de gloeiplug batterij op de plug
zodra ik de batterij er af haal slaat hij uit

Dan is het mengsel te rijk.
Als bij een lopende motor de plug eraf wordt gehaald en dit geeft een behoorlijke terugval in toeren dan heb je een te rijk mengsel.
Bij jou slaat hij zelfs af.

Grt,
Eric.

Misschien ben je een prutser , die met t warme weer denkt dat je niks aan de motor hoeft te veranderen >??
Jaja , zelfs een OS moet wel s verstelt worden met warmer weer .

Misschien ben je een prutser , die met t warme weer denkt dat je niks aan de motor hoeft te veranderen >??
Jaja , zelfs een OS moet wel s verstelt worden met warmer weer .

ja we zijn niet allemaal even slim he eddie er kan er maar een de slimste zijn en toevalig ben jij dat

maar ik snap niet dat hij eerst zeker 20 minuten goed draaide en daarna liep het toerental af tijdens de vlucht uitgezet gekeken wat het kon zijn alles zag er goed uit maar bij het starten kwamen de problemen hij blijft alleen maar lopen met de plug erop

BEN JE DAN EEN PRUTSER?

Heb je toevallig een nieuwe kan brandstof gebruikt?

ik heb dit ook een keer gehad nieuwe plug er in enhet ging weer 1 tankje goed weer nieuwe plug weer 1 tank goed

toen een andere kan brandstof en toen bleef het goed

dus later toch maar weer een keer de oude brandstof gebruikt en het was weer mis

dus er was iets mis met die brandstof

gr erik

Heb je toevallig een nieuwe kan brandstof gebruikt?

ik heb dit ook een keer gehad nieuwe plug er in enhet ging weer 1 tankje goed weer nieuwe plug weer 1 tank goed

toen een andere kan brandstof en toen bleef het goed

dus later toch maar weer een keer de oude brandstof gebruikt en het was weer mis

dus er was iets mis met die brandstof

gr erik

ga ik proberen zo ik hoop dat dit werkt je hoort het later vandaag

gr carlo

je hebt toch wel een andere plug getest? een plug hoeft niet echt kapot te zijn om het toch niet meer goed te doen .
en je hebt niet een te koude plug ?
enya 3 of os8 neem ik aan ?
mvg ferry

Is een OS8 een koude gloei-plug?
Ik vloog altijd met een OS8 in warm en koud weer uitstekend, dit met een OS50 sx-h.
Hoofdnaald 1 slag uitgedraaid en 3 klikjes. En bij echt warm weer 1 klikje terug (armer).
Ik had zo rond de 50 liter brandstof verbruikt op 2 OS8 gloeipluggen, waarvan ik er eentje uit voorzorg heb vervangen.

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
ja we zijn niet allemaal even slim he eddie er kan er maar een de slimste zijn en toevalig ben jij dat

maar ik snap niet dat hij eerst zeker 20 minuten goed draaide en daarna liep het toerental af tijdens de vlucht uitgezet gekeken wat het kon zijn alles zag er goed uit maar bij het starten kwamen de problemen hij blijft alleen maar lopen met de plug erop

BEN JE DAN EEN PRUTSER?

Hmmmmmm , wat reageert iedereen gestrest zeg , nederland zeker verloren gistereavond .

Een OS8 werkt prima , een OS A5 is beter om met meer nitro te vliegen !!
Ga er maar vanuit dat de plug wat minder aan t worden is , probeer een nieuwe zoals al gezegt werd hier .
En als t probleem er nog is dan is t waarschijnlijk toch de stationairnaald die mede door de hoge luchtvochtigheid een stuk een te rijk staat !!

zeer goed lopende os 50 hyper

hoi hoi bedankt voor jullie reacties hij loopt weer geweldig

dankzij een nieuwe kan brandstof wel raar brandstof tegelijk gekocht zelfde merk zelfde winkel vreemd vind ik dit maar okay hij doet het weer prima

gr carlo

Carlo,
Wat misschien voor de volgende keer helpt is dat je de brandstoffles eerst even schud voor gebruik.
Na een langere tijd gaat de gemengde olie naar de bodem zakken.

Grt,
Eric.

Back