Sleepkisten: Multiplex Easycub (Willem) en Graupner Kadett (Hendrik)

Hendrik,
Ik weet niet of je het nog wilt/kunt veranderen maar ik zou niet vertrouwen op hout verlijmd op een servo-huis. Makkelijker en steviger is bijvoorbeeld dit:de servo die op de bodem geschroefd zit met een triplex plankje eroverheen.

101218_ASW001.jpg

Volgens mij kun je dat nog wel even aanpassen.....

-edit- kun je gelijk de positie aanpassen zoals Gerben opmerkt :-)

Ja, klopt gerben, ga ik aanpassen. Ik had hem inderdaad in de uiterste positie van de hevel zitten, maar dan moest ik de uitslag naar 30% terugtrimmen. Als ik hem in het 1e gat steek, is jouw uitleg behandeld, en kan de uitslag ook weer ''normaal'' zijn.

Arjan, jouw oplossing is inderdaad ook een goeie, plaatje eroverheen kan nog wel, dan kan er sowieso niks gebeuren.

Dank voor jullie reacties!!

Operatie geslaagd. Ik besef dat dit iets te overgedimensioneerd is, maar dit gaat niet meer los. Ik heb de klosjes een fractie lager gehouden als bovenkant servo, zodat het plaatje bovenop de servo goed aandrukt:

Laatst bewerkt:
Je hebt de kunststof hevel die op de servo zit (met de gaatjes erin). Dit wordt altijd meegeleverd bij een servo. Dan heb je de kwik-link, die zit aan de hevel. De kwiklink zat er niet bij. In deze kit waren de kunststof kwiklinks geleverd, maar ik werk altijd met deze (als er geen schroefdraad op de stuurstang zit dan de kwiklink in combinatie met een soldeerhuls (heeft aan 1 zijde draad die in de kwiklink gaat en aan de andere zijde ''buis'' waar je de stuurkabel in soldeerd)

Ik neem aan dat dit je vraag was?

Van links naar rechts: servohevel, kwiklink, soldeerhuls:

Ik besef dat dit iets te overgedimensioneerd is,

Daar moest ik van lachen :-) Maar vast zittie wel! En je kunt hem nu ook makkelijk vervangen en dat is handig.

Ziet er netjes uit zo Hendrik!

Clevis=kwiklink trouwens (en in het duits: Gabelkopf)
Die nylon dingen die in de kit zitten ben ik ook niet zo weg van. Zeker als je ze een paar keer los hebt gemaakt is het maar de vraag of ze nog sterk genoeg zijn.

Zo, de lipo zit op zijn plek. Hij schuift nogal ver onder de vleugel, dus ik heb wat houtwerk aangebracht om hem op zijn plek te houden. Hier schuift hij mooi tussen en zit goed klem. Ik kan de lipo nu snel wisselen via het luikje op de bodem, net achter de motorkap (straks foto daarvan):

Het ''kapje'' hier nog los eroverheen, maar is inmiddels verlijmd:

Laatst bewerkt:
Tja, tussendoor ook vuurwerk afsteken dus het duurde even. De voorzijde is gefixeerd met behulp van klitteband. Alles zit op zijn plek nu. Hier zie je ook het uitgedremelde stukje motorkap. Klaar voor de maiden!

Die zitten erop inmiddels. ik had ook nog een stukje Oracover light (geel) om het vakje achter de sleepkoppeling weer netjes te maken. Nu nog even de ''vleugelzak'' maken ter bescherming.

De maiden is zeer geslaagd. Vanmiddag een kleine 10 sleepjes gemaakt (de Grunau Baby van Arjan). Hij vloog meteen goed, alleen een paar streepjes trim op de rol. Setup is perfect!

Ik ga nu het filmpje monteren (duurt even want alles moet eerst geconverteerd worden)

Helemaal goed, die Cadeddilac :-)
Hier is mijn versie van het gebeuren

Laatst bewerkt door een moderator:
Hendrik, gefeliciteerd met de maiden!
Het nieuwe jaar begint goed, weer een sleeper erbij! :banana:

Johannes

Back