Sleeptreffen MVC Cumulus Kampen op 22 maart 2025

36/37 na overleg met Flymax komen we in de middag met Maarten en Ron om samen met Brutus 3 Ogars te lanceren.. volgend jaar een sleephaak.
Leuk! Al moeten we de wind even afwachten, ik ben voor wat betreft de Ogar geen fan van harde of turbulente wind.

Ik vrees dat de combinatie van windrichting en - sterkte zaterdag wel een uitdaging gaan zijn. Verder lekker weer.
Ik ben benieuwd wat vanavond het oordeel van de Kampenaren gaat zijn.

fingers crossed :)

Ja, dat ze een goed en wijs besluit nemen. :)

Wat heb je er aan als het door gaat, en iedereen en alles zowat van het veld geblazen wordt . . .

Dus: alleen door laten gaan als het voor zo ongeveer iedereen vliegbare condities zijn (imho.).

We zijn jaren achtereen verwend geweest met schitterende dagen: er kan gewoon een keer een minder jaar tussen zitten . . .

jan.

Even voor mijn duidelijkheid.
Heeft Kampen een ander veld tegenwoordig of lees ik het verkeerd van een paar posts eerder?

We hebben de weersites bekeken, een regendans toch maar niet niet uitgevoerd en de weergoden wel aangeroepen.
Het sleeptreffen aanstaande zaterdag 22 maart gaat door!

Het ziet er naar uit dat het met OZO windkracht 3 goed vliegbaar wordt. Het is mogelijk dat er een buitje komt, dus hou daar rekening
mee en neem bijvoorbeeld een stuk plastic mee om je kist(en) af te dekken mocht dat nodig zijn. We gaan natuurlijk voor een droge
en mooie dag, vorige jaren is het ook goedgekomen dus dit keer vast ook!

We treffen jullie graag zaterdag vanaf 09:00 in Kampen. Lees nog even de (herhaalde) instructies van de eerste post hieronder.
Ik wil graag nog een keer benadrukken dat iedereen bij de briefing is om 10:00. Mocht je dat niet halen geen probleem, maar loop
dan wel eerst bij de dienstdoende instructeur (Max of Hein) langs voor veiligheidsinstructies.

Er zijn nog plaatsen vrij, dus late aanmelders zijn welkom!
Tot zaterdag

Hein

Graag nodigen we jullie weer uit voor ons sleeptreffen bij MVC Cumulus in Kampen. We houden dit treffen op 22 maart, een uitwijkdatum zal op korte termijn bekend gemaakt worden. We begroeten graag weer op onze vaste groep van deelnemers, en voor de nieuwkomers hieronder de afspraken die we hanteren voor een veilig vliegbedrijf:

Inschrijving:

Meld je aan via dit draadje, bij meer dan 40 deelnemers wordt een reservelijst gehanteerd.

Registratie op de dag zelf in de kantine vanaf 09.00 uur, koffie is dan klaar en de eerste kop is van de club.
Deelname sleepmeeting is geheel op eigen risico..
Maximaal 40 deelnemers.
U tekent een eigen verklaring dat u WA verzekerd bent voor modelvliegen tot 25 kg.
Ook vult u het RDW - exploitatie nummer in zonder de 3- laatste codes.
Uw modelvliegtuigen dienen, duidelijk zichtbaar, te zijn voorzien van dit RDW-nummer.
Einde sleeptreffen rond 17.00 uur.

Briefing; 10.00 uur
  • De aanwezigheid bij de briefing is nadrukkelijk gewenst
  • Een brevet en KNVvL lidmaatschap (of van een andere erkende bond) zijn verplicht.
  • We werken met zenders op 2,4 GHz. Piloten die werken op 35 MHz dienen zich vooraf te melden bij de organisatie.
  • Bij de briefing zal duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden en no-fly zones liggen.
  • Start en landing van je kist dient luid te worden geroepen.
  • Wanneer je na de briefing komt mag je alleen vliegen na instructie van de veiligheidsregels en vlieggebieden door de vliegleider!
  • Aanwijzingen door de vliegleider of het bestuur dienen direct opgevolgd te worden

Catering;

Er is koffie, thee, soep, broodje worst of ham/kaas tegen betaling.
Op de inschrijflijst wordt uw consumptiegebruik bijgehouden en bij weggaan graag afrekenen met "KLEIN" geld. (Afrekenen kan ook met een mobiele telefoon door een QR code te scannen)

230V aansluiting;

Er zijn buiten voldoende 230V laadpunten, binnen het clubgebouw GEEN accu's laden.

Hoe bereik je Cumulus:

upload_2024-1-28_19-21-36-png.568866

De L-Spatz staat in de nieuwe zender en de Snowboot heeft z'n eerste trimworpjes achter de rug dus die zijn er klaar voor!!!

Slepen is zo gaaf.
En even voor de beginners.
Een beetje wind is juist heerlijk.
Je kan dan zonder bochten in 1 streep naar de juiste hoogte.
Om te leren dus perfect.

En even voor de beginners.
Een beetje wind is juist heerlijk.
Hihi, de enige die "wind" genoemd heeft ben ik, maar dat ging niet over een sleepkist of gesleepte kist... :D

Tot overmorgen, iedereen!

Back