Sleeptreffen MVC Cumulus Kampen op 22 maart 2025

Op welk weerbericht kijken jullie dan?
Ze geven bij ons morgen windkracht 2 op.

Ik snap de afzegging, het zit mij ook niet lekker. Ook volgens https://meteo-parapente.com waar je mooi de hoogtewinden kunt zien, (even zoeken op Kampen Overijssel) wordt er een aardige wind verwacht.

Bijlagen

• upload_2025-3-21_11-52-30.png
    upload_2025-3-21_11-52-30.png
    197,3 KB · Weergaven: 33
De grote vraag blijft waar Hein cs. hun verwachting op gebaseerd hebben.

Overigens ben ik wel van plan te komen (kijken).

Overigens 2: wat mij betreft kunnen Hein cs. nog steeds op hun besluit terugkomen (voortschrijdend inzicht) en het treffen alsnog naar de uitwijkdatum verplaatsen. :)

jan.

Laatst bewerkt:
Nu begrijp ik het.
Ik vraag me altijd af of Buienradar betaald krijgt om goed weer te voorspellen in het weekend.
Er zit wel heel veel verschil in.

Misschien is Jan zijn idee niet zo verkeerd.
Ik heb jaren geleden ook wel eens een meeting door laten gaan terwijl dat eigenlijk niet zo handig was.
Er komt dan bijna niemand en dat is ook erg jammer.
Maar ik ga er gelukkig niet over.;)

De L-Spatz deed het met een dikke 5 op de maasvlakte nog best en de Snowboot is bedoelt voor wind dus kom maar op!!:banana:

Overigens (3!): ik ben de vloot aan het uitdunnen; kan ik iemand blij maken met een kleine Swallow van Westwings (leuk voor aan de helling!) of een Dandy (leuk voor aan de helling!)

Dan neem ik die mee.

Vriendelijk geprijsd!

Pb-tje sturen.

jan.

Ik kijk naar een combinatie van Windy (ECMWF), de KNMI pluim (de bilt / leeuwarden / groningen) en het KNMI weerbericht.
Verder kun je nu ook kijken naar het Harmonie model:
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/?tau=30&regio=netherlands&element=slpwind

Daar zie je dat het morgen in de basiswind de hele dag windkracht 2 a 3 waait in kampen. De sterkere wind blijft verder
naar het noorden. In mijn ervaring (die je zelf mag inschatten/waarderen :-)) is dat prima vliegbaar.

Niet te bang, gewoon komen allemaal!

HoiHoi, Vervoersproblemen nekken ons, 2 Ogars, 3 personen en een scootmobiel passen niet in mijn Daihatsu Cuore... volgende keer beter.

Sorry Brutus.

HoiHoi, Vervoersproblemen nekken ons, 2 Ogars, 3 personen en een scootmobiel passen niet in mijn Daihatsu Cuore... volgende keer beter.

Sorry Brutus.
Zèèèègggg... Eerst mij een beetje lekker maken, en dan niet op komen dagen? Dat kán natuurlijk niet, he?

Sorry Brutus.

Ik kom uit Schoonhoven. Er kan vast nog wel wat extra's in de Berrielingo gepropt worden... laat maar weten of dat dit gewenst is.

Back