Electro of brandstof voor een sleper lijkt me een gecompliceerde keuze. Brandstof heeft heel zeker het voordeel dat je veeel sleeps op een dag kan doen. Electro kan je op elk veld vliegen en ook na 19u, en is stiller en schoner dan brandstof. Omdat ik voornamelijk op de club (in Tongeren) 1 of 2 zwevers moet in de lucht krijgen ben ik voor een electro setup gegaan. Je vindt het draadje van onze Piper Pawnee (Electro setup voor Piper Pawnee 33%) wel.
Met de bouw van ons nieuwe clubhuis heeft een en ander vertraging opgelopen, maar we zijn met de Pawnee toch in de lucht geraakt. Zowel vliegen als slepen gaat electro echt heel goed. Voorlopig heb ik dus helemaal geen slecht gevoel bij mijn keuze voor electro, al zal die mening na een weekje slepen in Pottes misschien wel veranderen. Zoals je merkt zijn er bijna zoveel meningen als piloten. Je zal dus toch zelf een keuze moeten distileren.
Groetjes, Bert
Met de bouw van ons nieuwe clubhuis heeft een en ander vertraging opgelopen, maar we zijn met de Pawnee toch in de lucht geraakt. Zowel vliegen als slepen gaat electro echt heel goed. Voorlopig heb ik dus helemaal geen slecht gevoel bij mijn keuze voor electro, al zal die mening na een weekje slepen in Pottes misschien wel veranderen. Zoals je merkt zijn er bijna zoveel meningen als piloten. Je zal dus toch zelf een keuze moeten distileren.
Groetjes, Bert