Slim? We zullen het zien...

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door jspierings, 7 jul 2008.

1. mr. nice

mr. nice

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Hallo Jeroen,

Allereerst vooral oefenen met de simulator!
    Verder valt mij op dat nog niemand heeft gereageerd op de vraag over de mail blades.
    De Main blades kunnen vrij draaien en de blad houders. De blades mogen nooit echt vast zitten. Ze moeten net zo vast zitten dat ze recht blijven als je de heli op zijn zij houdt, als je dan licht schud moeten ze naar beneden zakken..

De lader heb ik even opgezocht op het internet. Hier zul je een adaptertje bij moeten hebben van : INPUT : DC 11.5V-13.5V 1.5A
    Wellicht heb je zo iets al wel in huis (De amperes mogen er meer zijn).
    Ik voorspel wel dat je in de toekomst een betere lader zult willen.....

Groeten en we moeten binnekort maar eens iets afspreken,

Wilbert.

2. FranDaMan

FranDaMan Guest

Hmmmm...heb je niet goed opgelet Wilbert ;)

3. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    ff kijken of ik die fotos kan plaatsen

Laatst bewerkt: 11 jul 2008
  4. DaMiGe

DaMiGe

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Ziet er mooi uit, lijkt echt precies de GL450 van century.(maar dan niet blauw)
    Mijn pa heeft die een tijd gevlogen maar na een vluchtje of 20 was de "jesus bolt" (sorry nederlandse naam weet ik niet) los komen te zitten.
    Gelukkig niet van erg hoog maar was wel grappig om te zien.

Tip: Even de schroefjes nakijken of dat ze goed vast zitten en eventueel locktite toepassen :D

edit: Ook lijkt een flybar paddle een beetje scheef te zitten maar het kan zijn dat ik scheel kijk.....

5. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Deze was ook in het blauw te verkrijgen maar ik vond deze rode wel lekker agressief overkomen. Maar er kan best wat scheef zitten. Hij komt zo uit de doos en is verder ook nog niet aangezet, dus dient echt nog helemaal afgesteld te worden.
    Ja dat van die schroefjes ga ik zeker doen als ik eenmaal het idee heb om er ook daarwerkelijk mee te gaan vliegen!

Groeten,

Jeroen

6. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Nou zojuist ff de heli een keer op laten toeren en wat met de servo's gespeelt. Gewoon om te kijken of alles wel reageert als ik de zender gebruik. Dit was gelukkig allemaal het geval. Wat me wel opviel is dat de staartservo (onder de staartbuis) een constante brom geeft. Ook is het zo dat de heli (terwijl bij op de grond staat met iets meer dan kwart gas) liever naar rechts wil (staart naar links) dan de andere kant op. Nu kan het natuurlijk aan de ondergrond liggen (stenen in de tuin en parket binnen) maar het viel me wel op. Zou het kunnen zijn dat deze getrimd moet worden? ik heb al wat met de trim geschoven maar aangezien ik niet precies weet wat ik aan het doen ben heeft dat niet zoveel zin natuurlijk.
    Op het moment dat ik de DS van de gyro afhaal (op off dus) wordt het brommen een stuk minder en is eigenlijk zo goed als weg.
    Wat me ook opviel (maar dat is denk ik normaal) dat de heli wel heeeeel veel toeren maakt...veel meer dan ik verwacht had....pfff wat een snelheden zeg en dan nog maar half gas...:)

Heeft iemand een idee?

7. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Weet je zeker dat je een digitale staartservo hebt, en zo ja welke? Als je geen digitale staartservo hebt en je hebt dit op ON staan heb je binnenkort een geroosterde servo.

8. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    ik heb geen idee of ik een digitale servo heb. Zo te horen niet...:p
    hoe weet je of je servo digitaal is? zitten allemaal dezelfde towerpro microservo 9g servo's op....zal dan wel niet digitaal zijn. ik heb de schakelaar naar off gezet en nu is het brommen weg. werk nu nog wel de head lock functie?

9. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Die zijn zo analoog als maar zijn kan ;)

10. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    oke dan is het logisch dat hij aan het brommen (lees doorbranden) was...op dit moment doet hij het nog dus hopelijk niet teveel schade aangericht...

11. mr. nice

mr. nice

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Hallo Jeroen,

Was gezellig afgelopen woensdag:thumbsup:.
    Het is een hele mooie helikopter die RTF nog goed afgesteld was ook.
    Hoe gaat het nu met het oefenen?
    Ben je bezig met RADD's Fight school? Zo ja Lipo hoeveel?
    Wat doet de staart nu?
    Ik denk dat je Radd's Flight school wel met de Gyro in Normal mode zou moeten oefenen. Anders is het in de hand houden van de tail wel erg makkelijk:yes:

Ik heb vandaag 6 Lipo's gevlogen en begin eindelijk aan mijn nieuwe zender te wennen. Ik kan nu weer bijna even goed hoveren als voorheen met mijn e-sky zender.

Groeten, Wilbert.

12. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Ik zou gewoon in HH oefenen. Het levert geen nadelen op, en later als je echt geavanceerd wil vliegen gebruik je ook HH.

13. mr. nice

mr. nice

Lid geworden:
    18 mei 2008
    @Laurens, Heb je de RADD's flight school cursus wel eens bekeken?
    De eerste lipo's blijft de helie op de grond en is eht de bedoeling dat je reactied van de heli leert kennen en de staart onde controle houd tijdens de spin up.
    Als je dan HH aan hebt staan is de oefening niet echt zinvol meer;-)

@Jeroen, Als je gaat vliegen gewoon de HH aan zetten. Alles wat het makkelijker maakt is mee genomen. Ik heb ook een HH gyro besteld....En dat is niet om het moeilijker te maken:D

Groeten, Wilbert

14. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Ik heb het inderdaad wel eens bekeken en een clubgenoot heeft ermee leren vliegen. Je moet er rekening mee houden dat dit geschreven was in de tijd dat HH gyro's nog erg duur en nieuw waren. Dit is naar mijn mening een stap die je eigelijk tegenwoordig gratis bij de gyro krijgt.

15. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    ja ben nog flink aan het simmen geweest en ga zometeen ff proberen een klein stukje te hooveren in de tuin....ben benieuwd..;-)
    Heb Rad school ongeveer tot lipo 5 gedaan maar nu kan ik het echt niet meer bedwingen...ik wil gewoon ff een stukje de lucht in...niet ver maar wel ff los van de grond.

@wilbert: heb zojuist het trainingskruis gemaakt (nogmaal super bedankt!) en ik lees op veel plekken dat pingpongballetjes zorgen voor extra trillingen. Heb al wel balletjes gekocht maar ga het dus zo ff proberen zonder de balletjes maar wel met het kruis!
    Was inderdaad gezelllig en voormij leerzaam woensdag! HHet was wel vroeg toen om 05:15 uur de wekker ging, maar dat is ondertussen alweer bijgeslapen...;-) Nogmaals bedankt.

16. blupmans

blupmans Guest

pas wel op zonder balletjes dat je kruis niet in de grond prikt waardoor de heli kantelt ;-)

goed oppassen hè, met dat "stukkie in de lucht"! ;-)

17. jspierings

jspierings

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Pingpongballen??

Zou iemand me kunnen vertellen hoe je in hemelsnaam pingpong balletjes aan de staafjes dient te monteren? Die dingen zijn natuurlijk hol van binnen en dus heb je niet veel oppervlak om lijm op te doen. Een gaatje helemaal erdoor en dan aan beide kanten een tiripe zou natuurlijk kunnen maar dan heb je weer een scherp puntje op het einde.
    Iemand een idee?

18. heli-jean24

heli-jean24 Guest

gewoon plakbandjes aan weerszijde van de ballen en dat dan net dik genoeg dat de ballen er niet over heen kunnen schuiven.
    Of gebruik de bijgelverde rubberen staafjes en plaats die aan het einde van je staafjes.

19. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Voordat je heli zo verkantelt dat je op de zijkant van je pingpongbal staat is het in de grond steken van je ty-wrap je laatste probleem ben ik bang, probeer het maar eens ;)

Toen ik begon met vliegen was Radd net bezig met die site, en heb hem helpen 'beta-testen' (Radd was, net als ik, fervent bezoeker van de Ikarus Piccolo-fora) en ik moet zeggen dat de methode echt perfecto is. Alleen wel zoals Laurens zegt ernstig gedateerd, al heeft Radd hem aardig aan de huidige tijd aangepast...

20. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Ton, ben het niet helemaal met je eens... ik zou zeggen gewoon een keer laden en dan weg leggen.. en na 3 mnd gewoon weer aan de lader hangen! Ik heb onlangs nog een LIPO moeten reanimeren, deze was 6mnd oud en een cel stond nog op 0,8V een tweede cel op 1,5V en de derde cel op 3V... met wat kunst en vlieg werk..;) heb ik de accu nog kunnen redden!

Frans...W

Deel Deze Pagina