Snelle, sterke auto.

Nee hoor. Als je met 30 graden zonder koeling rijd en speedruns gaat rijden wel ja. voor 20 euro heb je een koeling erbij. Voor boven op de esc. De traxxas v motoren zij voor 3s gemaakt.

Met 3s kan je zelfs beter bashen. alles het gaat gauw al te hard. Dan word de auto onbestuurbaar. Maar je kan hem zelf bedienen :P

Ik zou gewoon lekker met 3s beginnen heb je gelijk alles bash/speedrun

geld ook voor benzine. Het beste is toch om met warme tempraturen niet te rijden. Dan kan de motor te heet worden.

Ik ben dom gweest. ik heb 2 zomers vol op gereden zonder koeling. zelfs op een dag van 30 graden :)
 
De post hier boven stikt van de text die er niet staat .
Dat je je motor temp in de gaten moet houden en niet met 3s door het gras moet rijden .
pinions aanpassen .
En je kan prima met een brandstof met warm weer rijden .
 
Volgens mij is is deze: Traxxas Temp gauge - blue (On-board engine tuning aid - digital LCD readout - new style with max - temp - memory) wel goed om de temperatuur van het motortje in deb gaten te houden. Nu staat er niet erg veel info bij het apparaatje. Maar als ik het zo zie moet je het uiteinde van het kabeltje op je motor bevestigen?? en dan kun je uiteindelijk zien wat je minimale temperatuur was, en je maximale temperatuur??

Als iemand een betere/goedkopere oplossing heeft wil ik deze natuurlijk weten! :D
 
Waarom tempratuurs meter? Koop gewoon een traxxas koeling en klaar.
als je nitro rijd snap ik het. Maar met electro is dat een beetje overdreven.

En als je ziet dat de motor is opgeblazen. Zal dat wel met heet weer zijn. Ja? Als je ergens een auto in spanje met 40 graden ziet rijden snap ik het wel.

Wanneer word het hier nou warmer dan 35 graden?
 
Waarom tempratuurs meter? Koop gewoon een traxxas koeling en klaar.
als je nitro rijd snap ik het. Maar met electro is dat een beetje overdreven.

En als je ziet dat de motor is opgeblazen. Zal dat wel met heet weer zijn. Ja? Als je ergens een auto in spanje met 40 graden ziet rijden snap ik het wel.

Wanneer word het hier nou warmer dan 35 graden?

Het lijkt mij beter om het zekere van het onzekere te nemen. En ik heb toch echt liever dat ik eerst 20 euro uitgeeft voor een metertje, dan een maand later 100 euro voor een motortje.
 
Als ik bij een meeting ben, Zie ik geen electro rijders die zo'n meter gebruiken.
Als je koeling op je esc doet kan er verder niks gebeuren. Het zou alleen mis kunnen gaan als je met extreme weer omstandig heden gaat rijden, ( Zonder koel fan )

Dat heb ik 2 zomers gedaan. En gewoon gereden. Dat is dom ik weet het...
Maar zo ging het zelfs goed.
En als je de gearing gewoon stock houd word de motor nog minder heet,

Het is jou keuze, Volgens mij is het wat overdreven.
 
Waarom tempratuurs meter? Koop gewoon een traxxas koeling en klaar.
als je nitro rijd snap ik het. Maar met electro is dat een beetje overdreven.

En als je ziet dat de motor is opgeblazen. Zal dat wel met heet weer zijn. Ja? Als je ergens een auto in spanje met 40 graden ziet rijden snap ik het wel.

Wanneer word het hier nou warmer dan 35 graden?

rij je zelf elektro want het is handig als je een temp.meter hebt hoor.
want je kan ook behoorlijke problemen hebben met koeling. mijn regelaar bijv. die was met koeling in vlammen opgegaan.
 
Als je weet dat je gearing goed is heb je geen tempgun meer nodig. Maar het is juist handig bij het zoeken naar de juiste gearing. Gearing is n.l. van zoveel parameters afhankelijk dat het toch altijd trial & error is.
Wat beinvloed de motortemperatuur?

Kv waarde van de motor
Efficiency van de motor, oftewel hoeveel % van de energie wordt omgezet in warmte, (is dus verlies) Bepaald door de kwaliteit van de motor.
Grootte van de wielen
Spanning van de lipo (hoeveel cellen)
Omgevings temperatuur
Koeling van de motor (rijwind, heatsink of fan)
Wrijving in de aandrijving
Ondergrond waarop je rijdt
En natuurlijk de spur/pinion verhouding (gearing)

Dan is een tempgun handig om te hebben.
 
Als je weet dat je gearing goed is heb je geen tempgun meer nodig. Maar het is juist handig bij het zoeken naar de juiste gearing. Gearing is n.l. van zoveel parameters afhankelijk dat het toch altijd trial & error is.
Wat beinvloed de motortemperatuur?

Kv waarde van de motor
Efficiency van de motor, oftewel hoeveel % van de energie wordt omgezet in warmte, (is dus verlies) Bepaald door de kwaliteit van de motor.
Grootte van de wielen
Spanning van de lipo (hoeveel cellen)
Omgevings temperatuur
Koeling van de motor (rijwind, heatsink of fan)
Wrijving in de aandrijving
Ondergrond waarop je rijdt
En natuurlijk de spur/pinion verhouding (gearing)

Dan is een tempgun handig om te hebben.

idd dus conclusie: het is handig voor zowel nitro als elektro
 
Maargoed!

Het lijkt er dus op dat de rustler vxl de beste keus is uit mijn lijstje? Of kan de merv er ook wat van?

Even over de accu's:
Als ik de rustler vxl koop wil ik er een 2s accu bijkopen en misschien nog een 3s.
Over het algemeen verkoopt Hobbyking goedkope accu's. Alleen weinig met de traxxas connectoren. Kan zijn dat ik gewoon verkeerd kijk. Of niet, heeft iemand dan een goede website waar je accu's voor een leuk prijsje kunt aanschaffen?
 
Hobbyking.com (DE WAREHOUSE) is het beste waar je je lipo's kunt kopen. Heb ook nog steeds een e-revo staan in het tekoop topic :p!
 
Back
Top