Snelle, sterke auto.

Ik heb een HPI Bullet MT 3.0 gehad (MT en ST zijn vrijwel hetzelfde, kap en hoogte verschilt, en de banden) en heb deze verkocht omdat ik meer dan 150 euro aan schade eraan heb gehad. De knoop doorgehakt en heb voor 180 euro verkocht. Bij de 180 euro heb ik toen nog zo'n 180 euro bijgelegd, een Rustler VXL gekocht en tot nu toe hooguit 15 euro schade gehad. Ik heb de Bullet 2 jaar gehad, de Rustler nu een jaar. Met de Bullet reed ik voorzichtig, ik was een beginner en heel zuinig erop. Met de Rustler op het begin ook, maar op een gegeven moment kon ik me niet meer inhouden. Tot op de dag van vandaag is er nog maar heel weinig stuk gegaan, en ik rij als een idioot ermee. 3S volgas, ik tik heel vaak snelheden van 100+ KM/H aan, kan niet anders, niet eens op de hoogste vertanding.

Ik weet niet hoe de Bullet Flux is, maar echt waar, ik zou het niet doen. Het is bijna zeker dat het gewoon exact hetzelfde ontwerp is, alleen gewoon een electro-installatie.

De Rustler is echt een veel betere auto. Ik rij hem echt vaak, het is elektrisch, maakt dus geen herrie. Ik kan dus echt overal rijden, waar ik met de Bullet niet overal heen kon want die maakte ontzettend veel herrie, maar goed, dat is voor jouw niet van toepassing want jij hebt het over de Flux.

De Rustler moet nog een stukje harder kunnen dan dat ik nu doe, volgensmij rij ik nu op 28/76 of 28/83. Zo iets, weet het niet zeker. Die auto is daarop met een 3S accu zo snel, overpowered en gaaf, ik zou nooit meer voor een Bullet kiezen.

Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat Traxxas veel beter is dan HPI. Maar wat mijn ervaring betreft is de Rustler veel beter dan de Bullet. Mijn volgende auto kan heel goed een Savage worden, of een HPI On-Road. Ik denk dat ik met de Bullet gewoon een slechte auto heb getroffen. Want veel informatie was er niet over de auto toen ik hem kocht, hij was net 2 weken uit en ik had hem al in huis.

Ik raad je aan om gewoon voor de Rustler VXL te gaan. Ik heb hem bij Toemen gekocht. Nogmaals razendsnel, sterk en mooi (dat is wel een mening). Eventueel zou je hem later makkelijk kunnen upgraden naar bijvoorbeeld een Mamba Max Pro of Mamba Max Monster, maar de VXL is echt snel zat.
Hahaha, ja!
Dit had ik al door dat deze vele male sterker en sneller was. Maar heb je geen overhittings problemen met je rustler op 3s? Heb je enige koeling op je motor/regelaar staan?

Sorry voor mijn late reactie, had even geen tijd om het forum in de gaten te houden.

Ik heb op mijn ESC een standaard Velineon koeler zitten (kost 20 euro). Dit is gewoon puur voor de zekerheid dat de ESC niet oververhit raakt. De motor kan wel behoorlijk wat hebben, dus daar maak ik mij geen zorgen om. Verder moet je met 3S niet gaan offroaden, doe dat maar met 2S. Met 3S is de kans groot dat je motor oververhit raakt, omdat deze meer koppel moet leveren aangezien je toch door gras etc. heen moet komen, en dus heter wordt. Met 2S kan je probleemloos offroaden.

Sowieso zou ik de koeler aanschaffen, dit is gewoon voor de zekerheid, en schaf hem zeker aan als je op 3S gaat rijden en/of als je gaat offroaden (met welke accu dan ook). Als je met NiMH gaat rijden hoeft het niet, maar rij gewoon met LiPo, dat is echt vele malen beter!

Dus gewoon aanschaffen die koeler als je de Rustler VXL neemt. Beter dat je nu 20 euro uitgeeft, dan dat als het mis gaat, dat je een ESC van 150 euro moet gaan kopen.

Verder gewoon voor de Rustler VXL gaan. Geeft geen problemen, heel snel en sterk etc.

Succes!

Back