speelfilm over modelvliegen

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door jackglen, 26 jan 2006.

1. Misschien ook in die serie (ken ik niet), maar zeker ook in bassie en adriaan. De boeven zijn net de grens over met de diamand en Adriaan heeft dan opeens een modelvliegtuig gehaalt. Hij kan wel de boeven raken, lijkt mij moeilijk.

2. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Heeeel lang geleden een Engelse film gezien, The flying Eye..
    verdorie, Googple weet hem te vinden.....:
    http://www.imdb.com/title/tt0168798/

Ook in een aflevering van De Wrekers deed een 4 motorige Lancaster(ik meen zelfs L/B) mee.

Dan nog in een aflevering van de jeugdserie Kapitein Zeppos uit België, onze wat oudere Belgische vrienden zullen dit nog zeker herinneren.

In een aflevering van die serie van Magnum (Tom Selleck) ook een modelletje, tja dat ontplofte natuurlijk...

3. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Geez, Richard, zijn we al zo oud? :cry: Volgens mij was het trouwens niet Zeppos maar Axel Nord(t?) Wel grotendeels dezelfde crew als ik me goed herinner.

4. piccolopup

piccolopup

Lid geworden:
    8 sep 2004
    Ships, ja Axel Nord, Oh my god, we worden echt oud! :oops:

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Dat waren nog eens prachtige series, Capitein Zeppo (met die amphibie auto), de Kat, Q en Q (vond ik persoonlijk iets minder), Ivanhoe, Floris, en ga zo maar door. En natuurlijk de knaller The Thunderbirds, deze is laatst weer herhaald door de BBC en enkele andere zenders en ik heb samen met mijn zoontje zitten kijken en genieten van die serie. Wat zat die serie toch goed in elkaar voor een poppen televisie serie.

6. peterk

peterk

Lid geworden:
    12 aug 2005

7. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hoi Peter,
    Mischien was het wel dezelfde man...ik heb dat OOK in een zaaltje gezien gedraaid door een oudere man met zo'n grote filmprojector!
    Tja, dat was toen nog, reizende cinema's..een bios had je niet in die dorpen! Video's...het woord bestond toen nog geeneens..

Ook bij mij misschien wel de start geweest van mijn modelvlieg "carriëre" :D . ( lees verslaving volgens mijn ega 8O )

8. peterk

peterk

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Hallo Richard,

(We komen elkaar de laatste tijd nogal eens tegen...)
    In mijn geval was het op woensdagmiddag in het zaaltje van het Leger des Heils waar de jeugd uit de buurt verzameld werd. Waar dat Leger al niet goed voor is....

9. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005

hmmm niet op een dvd te zetten.
    ik heb hem vroeger ook gezien en het luchtgevecht met de dartpijltjes is me goed bijgebleven. Zou hem graag weer eens zien.

pieter

10. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Is prima op DVD te zetten, even aan de TV kaart koppelen, in MPG2 opnemen en hoppa, fikken naar DVD.

11. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004
    Heee das te gek zeg!!
    Ik weet me inderdaad die film met die modelvliegtuigen te herinneren. Ik denk dat ik toen een jaar of 10 was. Die film is bij mijn weten 2 keer uitgezonden door de Tros geloof ik. Hoe die heet weet ik niet maar ik kan me nog herinneren dat ze een Spitfire opgehangen hadden en er dartpijltjes mee afschoten op een dartbord waarschijnljk om het te laten lijken of ze een convergentiepunt aan het afstellen waren. Verder vond ik het toen al vreemd dat ze met die kisten en hun walkie talkies in hun handen zonder te starten ineens een draaiende motor hadden en het luchtruim kozen :wink:

Het slachtoffer was een cessna'tje (Charter achtig dingetje) geloof ik waarvan de brandstoftank lek werd geschoten. Ik zie de brandstof er nog uitlopen :wink:

Verder weet ik dat met Empire of the sun schaalmustangs zijn gebruikt die speciaal waren gebouwd voor deze film. De eerste modelvliegtuigen waarvan je het bijna niet kon betrappen dat het in werkelijkheid schaalmodellen waren. Petje af mr. Spielberg! (niet dat ie die zelf heeft gebouwd natuurlijk 8) )

heheh leuk dit! :D

Mzzl,

Tjen

12. Pjoeter

Pjoeter Guest

Schaalmodellen werden ook gebruikt in bijv.pearl harbor , airwolf en in legio andere film's en serie's.

13. MrDepron

MrDepron Guest

film met heel veel modelvliegtuigen is toch wel
    "the battle of Brittan" :wink: ,... of eigenlijk elke vliegtuigfilm waar iets neer gaat, zijn het vaak modellen

maar,.... heb ooit eens een videoclip op MTV gezien
    waar een kind een A1 zwever maakt
    weet niet de titel zo 1,2,3 niet ?? iemand anders misschien??
    in die videoclip laten ze het "echte" bouwwerk zien!

14. jeroens

jeroens

Lid geworden:
    4 aug 2004
    Deze link is net andersom:

http://www.ljmp.com/#H

Larry Jolly maakt regelmatig modellen voor de film industrie.
    Hij vliegt alles wat maar kan vliegen. ook vliegt hij f3b en f3j wedstrijden......

15. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005

nu nog iemand die dat voor een redelijk bedrag wil doen......

16. Tjen il-Vec

Tjen il-Vec

Lid geworden:
    13 okt 2004

Stardust "Music sounds better with you!" :wink:

17. Roytjuh

Roytjuh

Lid geworden:
    26 feb 2006
    hey,

ik weet dat onze club (TRMC) ook eens in het verleden mee heeft gedaan aan een film ''the little riders'' met als ik me niet vergis 5 spitfires(tjes)

verder weet ik er helaas weinig over dit was namelijk al voordat ik lid werd

groet,

Roy

18. Guus

Guus

Lid geworden:
    19 sep 2003
    Er is volgens mij ook wel eens een serie geweest op tv over piloten.
    Die aan het modelvliegen in hun vrije tijd .
    Maar ik weet net als de meest de detals niet meer.
    Dit was wel een nederlandse serie
    En het is wel een tijd geleden dat het op tv was.

19. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    gaaaaaaaaaaaf

Ik heb dit al aan veel mensen gevraagd, maar nooit iemand die die film had gezien...

Ik zou hem ook graag willen hebben...

Het was een leuke, maar ook spannende flim...

Ik kan me nog herrinneren dat 2 kinderen zo met een spit wegvloegen ... en dat er in een vliegtuig diamanten verstopt zaten

:D

20. Bar

Bar Guest

" the last boyscout " film uit 1991 met Bruce Willis .

ik geloof dat het vliegtuigje in kwestie zo n lelijke duraplane was , iig iets dat er sterk op lijkt

Deel Deze Pagina