Spinnin Birdy Contest

Voor diegene die denkt of ik nog bezig ben... Snel gaat het niet, maar elke dag een beetje...

IMG_0215.jpg

Heb je een plannetje van dit toestel ? ( PDF-je )

OEPS ! ik zie net dat dit een kit is ....
>>> waar is hij verkrijgbaar ?

nee, ik heb ze bij Luppi besteld... Koste 90€ incl opsturen, neuslijst en achterlijst en staartboom moet je zelf kopen. Oorspronkelijk van Decker, en de plannen zijn nu in handen van Luppi. En de mijne is 1m50 ipv 1 meter.

nee, ik heb ze bij Luppi besteld... Koste 90€ incl opsturen, neuslijst en achterlijst en staartboom moet je zelf kopen. Oorspronkelijk van Decker, en de plannen zijn nu in handen van Luppi. En de mijne is 1m50 ipv 1 meter.

Heb je soms een link van Luppi ?

Inmiddels van mijn vliegmaatje een 0,3 mm dik draadje gekregen voor de roeren. En dat werkt stukken beter! Hij heeft er ook nog eens een passende 2S lipo erbij gedaan, met een klein Bec regelaartje gaat dat helemaal goedkomen.

Servo's komen vandaag binnen, volgende week gaat ie toch ecth vliegen...

Bijna klaar voor gebruik. Een 4 tal AAA Enneloop nog te solderen, uitwegen en de maiden kan plaatsvinden. Zal waarschijnlijk wel op de Gerlitzen plaats gaan vinden over een aantal weken...

Hahahaha idd goed gezien. Ik ga hiermee ook niet gooien, enkel voor aan de dijk/heling. Althans, dat was de bedoeling.

Ik laat de stift achterwege. Ik heb die nog wel en bewaar deze ook. Ik ben echter links, en de meeste van jullie rechts. Maw, mocht ik m ooit verkopen dan mag je e stift zelf monteren... ;-)

Mooi man, blijven mooie toestelletjes die Birdy's.
Kijk ff naar je stabilo, volgens mij sluit je hoogteroer niet netjes aan, lijkt op de laatste foto net een paar millimeter lager te zitten dan je stabilo.
En heb je de roeren wel scherp geschuurd aan de achterkant of gewoon recht gelaten ?

Hahahaha idd goed gezien. Ik ga hiermee ook niet gooien, enkel voor aan de dijk/heling. Althans, dat was de bedoeling.

En zo wordt een DLG een HLG: Helling Launched Glider.

Douglas, geloof me, stop die stift er in! Het is prachtig werk om je SB eens uit de hand omhoog te smijten (met stift) en in een bel zien verdwijnen. Het wordt dan echt modelvliegsport..

Jacob

Dat met die stabilo is al opgelost, die zit er nu mooi recht achter. Ik heb echter niet de kantjes rond geschuurd... :oops:

ai...

De voorlijst moet netjes rond geschuurd en de achterlijst over een breedte van pakweg 1,5 cm?? taps geschuurd.
Alles recht laten komt de performance zeker niet ten goede, de luchtstroming over je roeren laat dan te snel los en je zult merken dat je roeren maar heel beperkt effectief zijn.

En zo wordt een DLG een HLG: Helling Launched Glider.

Douglas, geloof me, stop die stift er in! Het is prachtig werk om je SB eens uit de hand omhoog te smijten (met stift) en in een bel zien verdwijnen. Het wordt dan echt modelvliegsport..

Scherp, ik mag dat wel! (Helling Launched Glider)

Over dat werpen, is dat niet belastend voor de knie? Ik heb vorig jaar mijn linkerknie naar z'n grootje geholpen... (ik kan daar echt geen frasen mee uithalen)

ai...

De voorlijst moet netjes rond geschuurd en de achterlijst over een breedte van pakweg 1,5 cm?? taps geschuurd.
Alles recht laten komt de performance zeker niet ten goede, de luchtstroming over je roeren laat dan te snel los en je zult merken dat je roeren maar heel beperkt effectief zijn.

Ah, nou dan ga ik er eerst mee vliegen voordat ik alles los ga halen... In iedergeval bedankt voor jouw bericht, en zal er op gaan letten las ik ga vliegen...

Met een rotte knie is dlg-en inderdaad misschien niet de beste sport. Dan maar slap als hlg weggooien....

Back