splinterniewe auto gaat onbestuurbaar vandoor

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door pierre-henri-MAN-, 27 aug 2012.

1. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Dus wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is dat je failsafe niet (goed) werkt?

2. droopy0025

droopy0025

Lid geworden:
    20 jul 2009
    Precies dit bedoel ik het werkt uitstekend en altijd mits juist aangebracht, maar dat laat jouw film goed zien.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. hpiracingfreak

hpiracingfreak

Lid geworden:
    2 mei 2010
    en hoe doet hij het zonder failsafe???

4. pierre-henri-MAN-

pierre-henri-MAN-

Lid geworden:
    14 mrt 2011
    Micropuller,ik moet je toch gelijk geven,als hij bezig is met de storing of ...
    Doet de failsafe niets,zelfs als ik de zender uitschakel!
    Mvg ik zal proberen een filmpje op te zetten al weet ik niet hoe het moet!?
    Mvg

5. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Simpel testje:
    Zender aan, auto aan (niet de motor...)
    volgas geven, kijken of dit ook gebeurd in de auto (vast wel)
    Zender uit.

ALS de failsafe werkt, moet het gas nu ook dichtgaan.

Als dit wel werkt, kun je nog aan slechte verbindingen in de accupack gaan denken, slechte schakelaar oid
    in nitro auto's kom je nog wel eens gewone oplaadbare penlites tegen die in een houder zitten
    en het heeft een reden dat men in de vliegerij dit type accu als de duivel beschouwt

failsafe bij een auto zit vaak alleen op het gaskanaal, dat het stuur een beetje raar doet is dan niet bijzonder
    als dat gas maar dichtgaat

6. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    ik zie in een ander draadje dat je dit al had geprobeerd..

1 discussie graag op 1 plek..

het grapje is, dat een failsafe in de ontvanger stroom nodig heeft om het gas te sluiten
    zonder prik wordt dit hem niet
    maar aangezien je stuur en andere zaken nog wel iets doen, zal helemaal geen stroom niet het punt zijn

Is je servo wel goed?
    zit er geen draadbreuk in die draad?
    Ga evt ff richting winkel waar hij vandaan komt, daar moeten ze er op zn minst meer van kunnen vertellen

7. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Doe eens de reikwijdte test.
    eerst zonder de motor aan, kijk hoever je kan komen zonder storing.
    als 2e met de motor aan, kijk hoever je kan komen.

kijk of je antenne goed is, bij 2.4Ghz moet de buitenkern ong. 6cm lager zijn dan de binnenkern.

Kijk of je nergens een blote draad heb liggen.

Kijk of je van iemand een zender / ontvanger kan gebruiken, en gebruik deze afzonderlijk.
    Mis jou set met zijn / haar set.

8. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Lijkt me eerder dat, indien het niet om "user error" gaat, dit gewoon een garantiegevalletje is? De auto is naar zeggen van de TS tenslotte nog maar een paar dagen geleden splinternieuw gekocht?

9. pierre-henri-MAN-

pierre-henri-MAN-

Lid geworden:
    14 mrt 2011
    heb net de servo s omgewisselt, net hetzelfde resultaat, nu blijven ze het doen!de stuurservo doet nu al een beetje mee met de gasservo!
    nee geen draadbreuken gevonden!

10. pierre-henri-MAN-

pierre-henri-MAN-

Lid geworden:
    14 mrt 2011
    dat is waar ,de auto is van vorige vrijdag, MAAR hij heeft een tijdje in de etalage gestaan en omdat het het laatste exemplaar was heb ik die meegenomen!
    mvg

11. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    En? Garantie gaat pas in op het moment dat de datum van aankoop op het kassabonnetje wordt gedrukt. Tenzij je een speciale prijs hebt afgesproken en uitdrukkelijk van de garantie hebt afgezien natuurlijk.

12. Electric

Electric

Lid geworden:
    20 okt 2009
    Even voor de duidelijkheid, ook op 2.4gHz is storing wel degelijk mogelijk.
    De bekende problemen die zich bij bv 27mHz vvorden zijn dan wel weg maar dit wil niet zeggen dat het ook helemaal storingsvrij is.
    Alles staat en valt met hoe de ontvanger met een slecht of ontbrekend signaal omgaat.
    Ofwel hoe beter de kwaliteit(zender/ontvanger) hoe beter er met storingen wordt omgegaan.
    Voorbeeld: Op mijn werk maken we gebruik van een portofooninstallatie. Ik heb een E-Sky coaxiale Heli. Als ik de knop(spreeksleutel) van mijn porto inknijp dan zie ik de servo's even een tik krijgen. Dit gebeurt ook bij het loslaten vd knop(spreeksleutel).

Ik vind de tekst "FailSave" tevens een beetje misleidend; als je accu "Failt" dan gaat de auto er toch vandoor, dus Failt het toch nog.
    De Fail-Save is er alleen voor ontvangerstoringen!!!
    En als er met 2.4Ghz echt geen storingen meer waren dan werden de FailSave's vast niet meer verkocht.

Laatst bewerkt: 28 aug 2012
  13. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Een van de redenen dat ik nog 35Mhz en 40Mhz heb is dat ik heel veel om mij heen storingen ziet op de 2.4Ghz.

Heel erg veel electronische apparaten werken op deze frequentie o.a. Babyfoons, bruggen, deur openers, lan apparatuur, kinderspeelgoed etc.

Ik heb wel eens storing met de andere frequenties, maar dat is eerder door knakpulszen of zendmasten, maar is zeldzaam. In de 30 jaar dat ik modelbouw heb ik 3x storing gehad waarvan 2x door een volle radiokamer (water) en 1x een lege ontvanger accu.
    Het enige nadeel van 35Mhz en 40Mhz zijn de lange antennes.

14. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Storing hoeft ook lang niet altijd van buitenaf te komen. Ik heb vaak genoeg gezien dat de hele boel stond te stuiteren, doordat 1 servo een kapotte potmeter had. Ook een keer meegemaakt dat er een probleem was met een (synthesizer) ontvanger, dat zich pas manifesteerde als er trillingen optraden (eg, er gas gegeven werd) Op zulke momenten weert je soms even niet meer waar je het moet zoeken, maar ik was wel blij met mijn failsafe, die iedere keer als de ontvanger gekke dingen begon te doen, keurig het gas dichttrok.

15. pierre-henri-MAN-

pierre-henri-MAN-

Lid geworden:
    14 mrt 2011
    heb het probleem vorige week gevonden: er is iets mis met de batterij in de ontvanger! en daardoor waren er problemen,nu voorlopig AA baterijen erin gestoken en eens naar de modelbouwschop gaan om de batterij te verwisselen of te herstellen!
    mvg

16. micani

micani

Lid geworden:
    3 sep 2012
    Nu we het toch over zenders hebben.
    Ik heb een 2,4
    Als ik rijd ,en de afstand word 25 meter of meer,heb ik al geen bereik meer,is dit normaal?wat kan ik er aan doen?
    Gr Mike

17. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Ff zoeken, evt je vraag stellen in een eigen topic.

Dit heeft niet veel maken met dit topic.
    Vermeld in je eigen topic op zn minst of je 2.4 of op mhz rijd..

18. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Gewoon je antennes controleren op draadbreuken en als je zender niet ouder dan een jaar is gewoon garantie claimen.

Deel Deze Pagina