Sponsor switch

Walter de 560kv maakt je heli stuk geloof mij .. ik heb nu een aantal keer jou zien vliegen dat gaat je een hoop main gear's kosten.

+1 :schrik:

Gisteren voor het eerst echt gevlogen nadat mijn Kontronik eindelijk was binnen gekomen. Duur, maar errug goed. je hoort gewoon kwaliteitsverschil als je hem hoort regelen. En hij blijft echt koel.
Langzamerhand de power meer gaan gebruiken.
WOW !!!!
Ik dacht dat hij nooit meer power kon hebben dan mijn 6HV omdat dit een 600size is op 12S. Ik dacht dat zo'n zware 700 op 12S dus minder power zou hebben.

:robot: :robot: :robot: Resistance is futile.... Mijn god wat een power, ik krijg hem gewoon niet ingekakt (tot nu toe).

Dus in vlucht 2 toch tijdens pitchpompende flips de M1 gears de baas geworden. Krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr................
Een autoroterende flip gemaakt en hem prachtig kunnen neerzetten.
Nu op zoek gegaan naar vervanging voor de mega afterparty op 24 Oktober :yes:

Ik heb zitten snuffelen naar deze:
HN7019B CNC Main Drive Gear/115T
●Newly designed highly rigid 700 M1 main gear, manufactured through high precision CNC machining process,
with wear resistant, low noise, and highly efficient energy transfer properties to dramatically increase power output.
●Use for T-REX 700 Nitro Pro / 700E.

Maar waarvoor is de upgrade??? Is deze beter dan de M1 gear die er in zat (wel één van de eersten 700E's).
Was de mijne niet CNC? Is deze sterker?
uiteindelijk na overleg met Remon toch maar de KDE gear gekocht.
Nu hopen dat deze sterk genoeg is.

AT700N-MDGM114-307x223.jpg

Laatst bewerkt:
Hey Walter!

Echt waar, elke keer als jij een verhaal als deze typt dan hoor ik het je vertellen. We love Kontonik! Ik wil iig nooit meer wat anders. Idem voor een V-bar natuurlijk ;)

De gears blijf ik maar een apart verhaal vinden.. 2 weken terug bij diezelfde Remon op het veld geweest en die wist het bovenstaande tandwiel te strippen. Na mijn ervaringen met de strippende gears op de Vibe zal ik nooit met een gerust hart kunnen vliegen wetende dat bij elke harde beweging de gears kunnen strippen.. Ze moesten eens met een meer solid oplossing komen voor deze kwaal. Dat niemand de Mikado gears met pinion set nog niet namaakt snap ik niet. Ben dus ook zeer benieuwd hoe Mikado met haar 700 hier mee om gaat.

Groenten,
Tjerk ;)

(tjah, heb je wat aan zo'n verhaal)

Laatst bewerkt:
Hey Walter,

Gebruik jij een tegenlager op je pinion?,dit wil ook nog wel eens helpen en/of de motor op min.3 plaatsen vast op je mount zodat deze echt niet kan "weglopen".
Heb ook stripprobleem gehad (mod.1.0.)en ik kan zeker niet zo stickbangen als jij,totdat ik de motor op 3 plaatsen vast had gezet op de mount en een tegenlager had gemonteerd!

grt

Hoi Vincent,

De 700E (kit) heeft standaard een tegenlager.
Qua mount kan ik niet zo veel.
Ik heb namelijk de standaard motor vervangen door een Scorpion 4035/560.
Maar de mount plate was er niet geschikt voor en de scorpion versie was nergens in stock. Alleen de KDE universal mount maar 52 euro voor een plaat vond ik wat veel.
Dus heb ik 2 gaten geboord in de Align plate voor de Scorpion motor. Ik heb nu alleen een koeling gat zitten waar ik de 3e of 4e schroef zou moeten plaatsen.
Maar door de couterbearing zou hij wel strak moeten blijven zitten.

Aangezien de KDE toch veel sterker (en duurder) is dan delrin en zeker sterker dan Align plastic heb ik toch wel goede hoop dat hij het blijft houden.

Laatst bewerkt:
Hey hey,

Heb nu weer een nieuwe KDE gear erin zitten en het motortandwiel super strak (tip van tjerk, had de afstand tussen motortandwiel en hoofdtandwiel op zijn logo 600 even mogen voelen, en die staat ook aardig strak.), maar net geen binding, erop gezet.
Afgelopen zondag 5 vluchten gedaan en met toch eigenlijk wel stickbanging om te kijken of die het houdt, en dat deed die...

ikke blij, maar heb er 1 extra gekocht mocht hij toch weer gaan strippen.

Hoop dat die het zondag a.s volhoud, we zullen zien.

remon

Back