SS great eastern

byde kanten zyn nu 2 x geverfd .

ik ga het rode deel pas doen als ik klaar ben met de werkzaamheden in het zwarte deel ,de patryspoorten boren en plaatsen , de deuren en de peddelweelen enz.

SS_Great_Eastern_diagram.jpg

ik hoop dat de foto s weer terug komen ,anders wordt het een kaal verslag.

ik heb aan een kant vandaag de 100 patrijspoorten geboord

ik heb de patryspoorten gisteren in de u.k gekocht by fleetscale.u.k.

het zyn de 4 mm messing patrijspoorten met een 3 mm glazen raampje er in .

ze kunnen komen hier tussen de 1 en 3 weken .

voor een deel kunnen we verder met de boot voor de rest is het wachten op de patryspoorten.

ik heb aan de andere kant van de boot de papieren afbeelding , er met plakband er op vastgezet ,en alle kozynen door geprikt in het hout.

daarna met een scherp mesje duidelyker gemaakt zodat ik met een 3mm boor kan uit boren en later de messing kozyn in het gat kan plaatsen.

Picture 211.jpg
alle 200 patrijspoorten zyn nu uitgeboord.

nu 1 tot 3 weken wachten op de messing patrijspoorten.

op de foto degene die ik nog van de USS MISSOURI over heb , de foto is gemaakt door een 10x vergrootglas.

het is 4 mm messing met een 3 mm stukje glas er in

Laatst bewerkt:
omdat door het nog ontbreken van de patryspoorten, kan ik niet verder met het zwarte deel , dus dan maar de onderkant van de boot historisch rood verven.

als dat droog is het roer, maken en rood verven en monteren.

daarna kunnen we nog een paar dingen op het dek doen .

ik heb vandaag de onderste deel van de romp historisch rood geverfd.

als we weer een foto album hebben , dan weet ik waar ik de foto s moet laten.

momenteel ligt de bouw stil , ik wacht op de patryspoorten, ik kreeg wel vandaag een email dat ze met de bestelling bezig zyn .

vandaag heb ik in haarlem 4 koperen buisjes gekocht , om er de 5 schoorstenen mee te maken.

onderkant wordt 16 mm breed, de rest is 11mm breed en er tussen in komt een houten ring.

de 16mm pyp is maar 2 cm hoog .

en er komen nog heele kleine pijpjes eraan vast

Back