Start van een 'nieuwe' klasse ? 1:8 Benzine !

The New HPI Revolution... - HPI Racing Europe

gas_power_teaser_web_feat.jpg

Het is niet nieuw, in het verleden is er nog zeker 1 merk geweest met een 6cc benzine motor in een 1:8 model. Maar op de foto zie ik weer aan Savage, ik denk dat hier de wens van veel Savage rijders gehoord is om van de dure brandstof af te komen.

Daarom dat ik ook nieuw tussen haakjes had gezet, maar ben toch wel benieuwd wat ze gaan maken.. Een 1:8 buggy met 15cc ofzo lijkt me wel gaaf.. Maar idd, het plaatje zou je denken aan een monstertruck :-(

Het is al een week bekend meen ik. Maar speculeren is idd leuk...

Het wordt gewoon een savage met een 23cc Fuelie engine.. (als je het plaatje idd mag geloven..)

Laatst bewerkt:
Tjah, een 23cc is wel wat zwaarder dan een nitro motor. Dus komt ie uiteraard lager te liggen..

Komt alleen het rijgedrag maar ten goede..

En jij denkt dat dat een 23CC motor is met zo'n koelkopje? En meer gewicht = meer gewichtverplaatsing in bochten, dus die savage zal dan nog wel sneller omrollen.

Die koelkop is faded dus die zal er waarschijnlijk niet opkomen.

Maar als het echt met een 23cc wordt zullen ze die wel wat lager tussen de TVP's plaatsen..

Mja... Ik denk geen 23cc dat is niet iets wat een normaal 1:8 product zou moeten hebben. Ik zou toch zeggen dat het iets van een 6 tot 10cc gaat worden. Als je in het vlieggedeelte hier zoekt kan je vast wel wat topics vinden dat een nitro motor wil lopen op benzine met alleen een continu brandende gloeiplug maar een vonkontsteking voor de bestaande 4.6cc zou ook de optie kunnen zijn, dergelijke kitjes worden immers ook los verkocht.

ik denk het niet, er zijn wel sommige savage`s waar een benzine motor op zit, maar dit is dan ook zelf gemaakt.ik ben wel benieuwd wat hpi gaat maken :D.
m.v.g,
manuel.

Back