Hallo allemaal,
Ik probeer al een aantal jaar te starten met de bouw van een eigen quadcopter. Dit is om financiele redenen nooit van de grond gekomen. Nu ben ik de afgelopen weken het internet weer eens afgegaan en heb gezien dat de techniek en de elektronica alleen al in het afgelopen jaar goedkoper en makkelijker bereikbaar is geworden. Mijn enige vliegervaring met een quadcopter was de silverlit x-ufo maar door de mechanische gyroscoop was de lol er snel vanaf.
Nu ben ik van plan om zelf een quadcopter te bouwen en kom hier voor eventueel advies. Ik moet er wel bij zeggen dat ik al een aantal jaar informatie heb verzameld op onder andere RC-groups en wat duitse x-ufo sites.
Wat is de bedoeling:
Het bouwen van een quadcopter met een maximum budget van € 400,00 en deze te gaan gebruiken als FPV platform, terreinobservatie vanuit de lucht als vervanging voor google maps en natguurlijk voor mijn eigen plezier
Het liefst wil ik deze zelf samenstellen met als reden dat ik meer plezier beleef aan het uitzoeken en samenstellen dan een ARF kit te kopen en deze alleen in elkaar te zetten.
Wat wil ik gebruiken:
Frame: Turnigy Talon quadcopter V2.0 CF gewicht 280gr € 37,21
FC: KK2.0 multirotor board gewicht 55gr € 22,34
Powerboard gewicht 38gr € 2,97
Motoren: 4 stuks NTM Prop Drive series 28-36A 750Kv/265Watt gewicht 348gr € 47,64
NTM prop drive acc gewicht 55,2gr € 8,36
ESC: 4 stuks Turnigy plush 30A gewicht 220gr € 36,32
Propeller: 4 stuks 10x4,5 (2xcw+2xccw) gewicht 57 gr € 3,07
Accu: Turnigy nanotech 6Ah 4s1p 25-50C gewicht 623gr € 48,24
Ass connectors 3,5 en 4mm gewicht 75gr € 9,00
ESC programmeerkaart € 5,18
Zender: Turnigy 9X 9ch mode 2 € 48,24
Totaal gewicht 1751,2gr
Totaal prijs € 268,57
Aangezien ik geen geschikte lader heb komt deze erbij á € 29,79
en een prop balanceer á € 9,65
Hiermee kom ik op een totaal van € 308,01
Hier heb ik wel geen verzendkosten en eventuele invoerkosten bijgeteld.
Mijn belangrijkste vraag is nu alleen nog heb ik de juiste motor/prop combinatie voor een quad van 1,75 kG. Of hebben jullie een ander idee voor de opzet.
Alvast bedankt voor juli input. Als ik mijn definitieve opzet klaar heb zal ik de bestelling plaatsen en hier een bouwverslag plaatsen.
Ik probeer al een aantal jaar te starten met de bouw van een eigen quadcopter. Dit is om financiele redenen nooit van de grond gekomen. Nu ben ik de afgelopen weken het internet weer eens afgegaan en heb gezien dat de techniek en de elektronica alleen al in het afgelopen jaar goedkoper en makkelijker bereikbaar is geworden. Mijn enige vliegervaring met een quadcopter was de silverlit x-ufo maar door de mechanische gyroscoop was de lol er snel vanaf.
Nu ben ik van plan om zelf een quadcopter te bouwen en kom hier voor eventueel advies. Ik moet er wel bij zeggen dat ik al een aantal jaar informatie heb verzameld op onder andere RC-groups en wat duitse x-ufo sites.
Wat is de bedoeling:
Het bouwen van een quadcopter met een maximum budget van € 400,00 en deze te gaan gebruiken als FPV platform, terreinobservatie vanuit de lucht als vervanging voor google maps en natguurlijk voor mijn eigen plezier
Het liefst wil ik deze zelf samenstellen met als reden dat ik meer plezier beleef aan het uitzoeken en samenstellen dan een ARF kit te kopen en deze alleen in elkaar te zetten.
Wat wil ik gebruiken:
Frame: Turnigy Talon quadcopter V2.0 CF gewicht 280gr € 37,21
FC: KK2.0 multirotor board gewicht 55gr € 22,34
Powerboard gewicht 38gr € 2,97
Motoren: 4 stuks NTM Prop Drive series 28-36A 750Kv/265Watt gewicht 348gr € 47,64
NTM prop drive acc gewicht 55,2gr € 8,36
ESC: 4 stuks Turnigy plush 30A gewicht 220gr € 36,32
Propeller: 4 stuks 10x4,5 (2xcw+2xccw) gewicht 57 gr € 3,07
Accu: Turnigy nanotech 6Ah 4s1p 25-50C gewicht 623gr € 48,24
Ass connectors 3,5 en 4mm gewicht 75gr € 9,00
ESC programmeerkaart € 5,18
Zender: Turnigy 9X 9ch mode 2 € 48,24
Totaal gewicht 1751,2gr
Totaal prijs € 268,57
Aangezien ik geen geschikte lader heb komt deze erbij á € 29,79
en een prop balanceer á € 9,65
Hiermee kom ik op een totaal van € 308,01
Hier heb ik wel geen verzendkosten en eventuele invoerkosten bijgeteld.
Mijn belangrijkste vraag is nu alleen nog heb ik de juiste motor/prop combinatie voor een quad van 1,75 kG. Of hebben jullie een ander idee voor de opzet.
Alvast bedankt voor juli input. Als ik mijn definitieve opzet klaar heb zal ik de bestelling plaatsen en hier een bouwverslag plaatsen.
Laatst bewerkt: