Statenjacht 1678 -Arjan- (Kolderstok)

Toch nog een goed voornemen voor dit nieuwe jaar. Ergens halverwege 2024 en op ons vakantieadres de eerste hand gelegd aan ‘t Statenjacht. Na ‘t voltooien van de dwarsdoorsnede, dus met m’n volgende model begonnen.

Ook dit model bouw ik weer in eiken. Ik heb daarvan de smaak te pakken gekregen, want tjonge, tjonge…wat kleurt en tekent een romp waanzinnig mooi als ‘t met eiken is gebouwd en in de lak gezet. Hoop dat jullie ‘t daarmee eens kunnen zijn.

Daarom nu een impressie van hoe ver ik inmiddels ben gevorderd. Daarna zal ik proberen af en toe een update te geven en weer foto’s te plaatsen.

In de tussentijd: iedereen de beste (bouw)wensen voor dit nieuwe jaar en heel veel plezier met onze hobby;);)!!

IMG_1147.JPG
IMG_1148.JPG
IMG_1149.JPG
IMG_1150.JPG

Klopt Hans! En deze week tussen alle bedrijven door nog tijd gevonden voor een geduldklusje: de opbouw van t hoge dek…. Redelijk gelukt. Ik heb geen gouddraad gebruikt. De versiering heb ik gemaakt van…..soldeertin! Makkelijk in elkaar te draaien, te verven en op maat te maken. En t ziet er versierd uit;);)! Ben er tevreden mee….
Image1737305742.807837.jpg
IMG_1160.JPG

(te) weinig tijd voor onze mooie hobby de laatste tijd, maar tussen alle bedriven door toch nog de tijd gevonden om e.e.a. te doen aan het achterschip. De opbouw is aangebracht een ook het interieur is nu klaar…

Bijlagen

• IMG_1183.jpeg
    IMG_1183.jpeg
    488,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_1184.jpeg
    IMG_1184.jpeg
    432,7 KB · Weergaven: 15
  • IMG_1185.jpeg
    IMG_1185.jpeg
    437 KB · Weergaven: 14
Back