Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 8 feb 2010.

  1. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.468
    Locatie:
    Haarlem
    O.K. thanks Peter :D
    Ik mail je spoedig voor een afspraak

    Dacht ik ook ja :yes:

    Heeft jouw Moth inmiddels alweer gevlogen met je 130cc inline?

    Dank, Ralf
     
  2. Defox

    Defox

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Noord Holland
    Ralf, ik ben met de old boys naar Spelle Duitsland geweest, door een vervelende infectie aan m'n vinger heb ik weinig kunnen vliegen.

    (moest daar nog een z.g. Not artz met Wochenend Freiertagszuschlag) bezoeken nou die Freiertagszuschlag loog er niet om, maar was wel even nodig ik had een middelvinger met een diameter van 1 inch......:cool:

    (ik heb kleine handjes, moet je weten)

    Komende week gaan we naar Engeland met de Old Boys..........Vakantie...:p
    Dus over twee weken ben ik weer aanspreekbaar.

    Groet Peter.
     
  3. Teus

    Teus Guest

    Have fun Peter, we horen wel hoe het is gelopen :cool:
     
  4. Teus

    Teus Guest

    Misschien dat uit DIT draadje ook wat info/hulp komt Ralf. Er zijn er dus meer met dit probleem.

    Gr. Teus
     
  5. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.468
    Locatie:
    Haarlem
    Dank Teus :D

    Dat draadje zal ik eens in de gaten gaan houden
    Hopenijk komt er wat nuttigs uit

    Groeten, Ralf
     
  6. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    misschien iets voor iemand van jullie
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  7. dirkske

    dirkske

    Lid geworden:
    18 feb 2006
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Aarschot
    - 85cc
    - Zonder kleppendeksel
    - Wel een tikkeltje een moderne look, maar geloof me, als dat spul draait is dat snel vergeten...
    - Voor de juiste prijs is alles te koop, uitspraak van de eigenaar & zelfbouwer ;)

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    En't vliegt nog ook :) Maidenflight op een zeer winderige dag (afgelopen zaterdag)


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    proficiat met de geslaagde Maiden
    Mooie motor (dat is die toch die in VML Tijdigen gestaan heeft ??)
    ik hoop dat hij op jullie opendeurdag/weekend, live te bewonderen is ;)


    Many happy landings !!!

    ps jullie Fly-inn is toch 3-4juli
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  9. dirkske

    dirkske

    Lid geworden:
    18 feb 2006
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Aarschot
    Ja, heeft in VML Tijdingen gestaan. En even ten goede orde, is door een clubgenoot gemaakt, niet door mij. Ik vermoed wel dat ie te zien zal zijn, echter geen garanties.
     
  10. Defox

    Defox

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Noord Holland
    Ziet er helemaal Top Uit Dirk, de Stearman is helemaal te gek om mee te vliegen.

    Zie hier how to fly a Stearman.

    [URL=" - 2006 AirPower Over Hampton Roads - John Mohr - Stearman[/URL]

    En hier het broertje van jouw kist..............:cool:

    [URL=" - 1/4 Scale Boeing Stearman LMA Meeting[/URL]

    That's mine Stearman

    Groet Peter
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. dirkske

    dirkske

    Lid geworden:
    18 feb 2006
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Aarschot
    Is niet mijn motor noch mijn Stearman, ... spijtig genoeg, is echt een juweeltje.
     
  12. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Ik heb mij na mijn Seidel te hebben verkocht, toch nog eens laten gaan.. :p
    [​IMG]

    Nu rustig eens uitkijken voor een passende kist...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    rotterdam
    Misschien kan je met een beetje aanpassen daar de ringuitlaat van de Seidel die je in de verkoop hebt voor gebruiken!

    Mvgr Hans
     
  14. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Hmm, neen, die zal niet passen zonder grote werken.. Daarom heb ik de originele OS ring uitlaat besteld, een front mounted collector, is wel duur zeg ,240euro :eek: . Maar vind het mooier staan..

    Ik vraag me tevens ook af, als ik de os 50cc op een stearman wil plaatsen, tot welke spanwijdte en gewicht mag ik dan gaan? Ik veronderstel dat een 1/4 stearman een stuk te groot zal zijn.. Een 1/5e schaal mss?

    En...Ik heb me nog eens laten gaan, heb me nog eens een Seidel ST7-70 gekocht, normaal in de loop van de week binnen
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2010
  15. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Ik zie op enkele foto's dat er op de UMS st7-70's uitlaatpijpjes zitten met 1 bocht, en op ander zie ik er dan zitten met 2 bochten, zie de foto's hieronder;
    [​IMG]
    Op deze foto zitten uitlaatpijpjes met 2 bochten, en mijn vraag is of er hier al mensen zijn die daarop een seidel collector hebben kunnen aansluiten.
    [​IMG]

    Dit was mijn eerste UMS seidel, die had andere uitlaatpijpjes..
    Als uitlaat heb ik deze;
    [​IMG]

    Zou dat lukken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. evert_B

    evert_B

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Meise
    Mijn Waco heeft een paar weken geleden een update gekregen.



    voorheen een mvvs 116
    nu een moki 215 met turbulator en metalen luchtfilter.
    benzinemengsel is Stihl motormix met 2% olie.
    Schroef: Xoar 32*12

    proefrun motor met Xoar 32*12, Sep 32*16 en Sep 32*18:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. evert_B

    evert_B

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Meise
    nog een filmke

    [URL="[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.468
    Locatie:
    Haarlem
    Heerlijk wat een wreed mooi geluid! :p
    Dit zouden ze eens moeten vervangen voor het geluid van die kl%te Vuvuzela's :rolling:

    Machtig hoor,
    Groeten Ralf

    Voor welke kist wordt dit Evert?
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
  19. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hey Evert,
    mooie filmkus :D
    De moki toch op de waco gezet en niet op de Wilga.:D
    Hoe vliegt tie met de moki in vergelijk met de MvvS, het geluid is wel fantastische.
    Is de koeling voldoende ??? op diverse plaatsen zie ik dat de "baffels" maken tussen de cylinders voor betere koeling

    Groetjes
    Eric
     
  20. evert_B

    evert_B

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Meise
    Jep Eric, de moki staat nu dan toch op de Waco.
    Mvvs + uitlaten + batterij + ontsteking + schroef... was 4.5kg.
    De moki zonder schroef, ontsteking, batterij (en lood in de staart) was 6,2kg.
    Dus een goede 3kg zwaarder. Nu zit hij rond de 21 kg, wat nog niet slecht is voor zo een groot model.
    We hebben hem gevlogen in Pottes, het laatste weekend van juni, en toen was het net onder de 30 graden. Na de landing stonden de cilinders mooi op 95°. De motor te snel afzetten liet de temperatuur oplopen tot boven de 130°. De volgende vluchten heb ik de motor nog een aantal minuten stationair laten lopen, zodat de opgebouwde warmte vrijgegeven werd. Hierna werd hij niet warmer dan 115°.
    Het lijkt er wel op dat de motor voldoende koeling krijgt. Ik vermoed dat baffels vooral nodig zijn als er te weinig opening in de kap is om alle lucht naar buiten te krijgen. Dat blijkt bij de Waco dan toch voldoende te zijn.
    Het is opletten dat je de motor niet te laag in de toeren laat zakken. Je krijgt een gigantische rem voorop je model. Power heeft hij meer dan voldoende.
     

Deel Deze Pagina