Stirling: heet, mooi & heel moeilijk

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door peter verhulst, 30 dec 2013.

1. goedemiddag Martin,

geen probleem: gebruik maar wat je goed dunkt ;)

2. fanaat

fanaat

Lid geworden:
    9 sep 2012
    stoommodelbouw en computeropleiding.

Peter,

Om eerlijk te zijn, was ik al blij dat de afbeeldingen via een quote op MBF stonden maar toen zag ik ook dat het harstikke fout gegaan was en uitgummen was er niet meer bij, maar daarom heb ik het naderhand wel goed gedaan (denk ik)!
    De oorzaak is het URLen van de afbeeldingen vanuit mijn album, dat lukt nog steeds niet goed [URL="http://...."]....[/URL], filmpjes vanuit [media=youtube]...[/media] gaat goed,maar afbeeldingen vanuit mijn album naar "snelle reactie" niet, omdat daar een afbeelding plaatsen via een URL moet gebeuren, nu is mijn vraag: wat moet in dit geval de URL zijn?
    Natuurlijk ben ik heel benieuwd hoe het wel moet Peter,

groeten fanaat Sjef

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. jef

jef PH-SAM

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Dag Sjef ,

Ik zal eens uitleggen hoe ik het doe , misschien zijn er nog andere mogelijkheden maar voor mij werk deze manier het beste ,
    Eerst plaats ik de foto's in een fotoalbum op het modelbouwforum en zo te zien doe jij dat ook , als je dan een bericht wil plaatsen met foto's neem niet "snel reageren" maar "meer opties" ( staat rechts ernaast ) dan krijg je een groter venster en rechts onderaan onder de smileys staat mijn foto's en daaronder "(toevoegen)" , daar klik je op en dan krijg je uw foto's in een apart scherm te zien , dan klik je éénmaal op de foto die je wil plaatsen en hij verschijnt in uw bericht .

Groeten Jef

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Als je een bericht al hebt verzonden en dan pas ziet dat er iets fout is druk dan op edit rechtsonder in je bericht.
    Met meer opties kom je weer in het hoofdtukje waarin je alles kan veranderen.

Druk dan eerst
    bekijk wijzigingen
    als het bericht naar wens is druk dan pas wijzigingen opslaan

5. stoommodelbouw en computeropleiding, voorheen Stirling: heet, mooi & heel moeilijk

Luitjes,

@ Fanaat: klasse onderwerp, geweldig:rolling:

@ Jef: naast metaalbewerken, leer ik nu ook nog hoe je foto's moet plaatsen. Dit is inderdaad een handige manier.
    Ik deed het altijd zo - en ik geef het even aan omdat je dan URL's ziet .

ik open 2 keer MBF, één keer met de MBF community, te vinden in de blauwe balk met gebruikersinstellingen..... dan kun je naar je fotoalbum. (er staat dan 1 MBF 'open' met je fotoalbum.)

De 2e MBF open ik om de tekst te gaan schrijven.Wanneer ik dan een foto in de tekst wil plaatsen, wissel ik van de schrijf MBF naar de foto-MBF en klik daar met de linker muisknop de te plaatsen foto aan. Deze wordt dan groot.
    Wanneer je dan naar beneden scrolt, zie je onder de foto twee kaders verschijnen met de woorden "Picture URL" en dan http in het kadertje en "BB Code" met IMG in het kadertje.

Met de muis op het IMG kadertje gaan staan, met de rechtermuisknop aanklikken en dan komt er een pop-up scherm. Dan Kopieren kiezen, teruggaan naar je tekst MBF en dan plakken met de muis daar waar je de foto hebben wilt.

via mijn methode

via de methode Jef

Bij mijn methode zie je niet direct de foto in de tekst maar wordt deze pas zichtbaar na plaatsing, bij de methode van Jef zie je de foto wel direct.

Mijn methode is al met al een stuk omslachtiger.

Fanaat: heb je vragen, vragen. ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. fanaat

fanaat

Lid geworden:
    9 sep 2012
    Hoy Jef,

Bedankt voor je duidelijke uitleg, nu hoop ik dat het onderhand goed gaat met het plaatsen van mijn afbeeldingen!

Groeten
    fanaat Sjef

7. Luitjes,

@ Fanaat: ook al gaat het bij de volgende keer (of keren) (nog) niet goed, gewoon proberen en blijven doorgaan................., stap voor stap komen wij (= samen en met ons allemaal) er wel uit.
    Het wordt nog wel eens wat :D :D, zo denk ik tenminste over metaalbewerking.
    En per slot van rekening riepen de Engelsen in de WOII: "houdt moed, houdt moed, wij komen spoedig" en dat duurde 4 jaar , dus: "Houdt moed"

8. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Ik meende als dat het 5 jaar heeft geduurd

9. @ Frederik: volgens mij was op 8 november 1944 Walcheren (al) bevrijd, nadat op 3 oktober de dijk door gebombardeerd was, om zo de haven van Antwerpen te kunnen gaan gebruiken.
    En daarvoor waren toch ook al delen van Brabant bevrijd?

10. fanaat

fanaat

Lid geworden:
    9 sep 2012
    Mede modelbouwers,
    Wat de WOII betreft, wij in Tilburg werden op 27 oktober 1944 bevrijd,maar daarna werd het nog spannender in verband met die overvliegende V1 bommen die over de stad vlogen en waar er hier diverse van omlaag kwamen.
    Met de echte bevrijding van Nederland in 1945 werden in alle wijken feesten georganiseerd, hardloop-wedstrijden, zak-lopen, de mensen die nog in het bezit waren van een fiets,die gingen wielrennen etc.
    Op die dag heeft A.S. voor het eerst met zijn zelfgebouwde model stoomtrein "DE LITTLE ONE" in het openbaar gereden met diverse wagonnetjes erachter voor de passagiers, ik herinner mij nog dat het heel erg druk was met kijkend publiek.
    Ik zal binnenkort een foto van het gebeuren plaatsen met mij als machinist!
    Groeten
    fanaat Sjef

11. fanaat

fanaat

Lid geworden:
    9 sep 2012
    Hulpgereedschap,puntlasapparaat voor straal-turbine

12. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Voor mijn heeft de oorlog 5 jaar geduurd
    Heb ook de hongerwinter meegemaakt
    Woonde dus wel in het westen Delft om wel te verstaan
    Mvg
    Frederik

13. Striling: heet, mooi & heel moeilijk

Luitjes,

in LoZ een "voorbeeld-beitel" gekrgen van GEA. Vandaag er eens even mee aan de slag geweest 8O.

In één streek bijna 1 cm af genomen, met voor mij een nieuw record van langste afdraaisel van 17 cm. (dat is trouwens heet) :eek:

14. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004

15. Geen enkel probleem Frederik, het snijgedeelte (of puntje) is zelfs niet verkleurd.
    Het stuk metaal wat je ziet, is automatenstaal. Ik had er eerst een druppeltje olie op gesmeerd, maar dat ging wel een klein beetje roken. De tweede run zonder olie en dat ging eigenlijk net zo goed. De krullen die eraf kwamen, waren alleen erg heet, zowel met als zonder olie.

Ik ga vandaag een toolbit net zo slijpen en leg het voorbeeld in de kluis.

Mijn Myford had er ook geen enkel moeite mee, trouwens :p

16. barry lawijt

barry lawijt

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Vanmorgen aan het vliegwiel begonnen voor mijn Webster brandstofmotor.

Wat zei je van blauwe spanen?? Nou , hier heb je blauwe spanen.....

groetjes

Barry

17. Stirling:heet, mooi & heel moeilijk

Goedenavond Luitjes,

voor de Ronde van Vlaanderen nog aan de wobbler gewerkt.
    Na wat pas en meetwerk, gaten geboord voor de bevestiging van de cilinder

Ik heb helaas geen foto's van de geboorde gaten. Eerst met een centerboortje voorgeboord en toen direct met 9 mm metaalboor het gat voor het vliegwiellager. I toch weer anders boren dan in hout.

Daarna afgetekend volgens het advies van GEA (posting 171); het is maar een zeer kleine slag, dat had ik niet verwacht alhoewel het wel uit de tekening blijkt.

Op de uiteinden moet ik nog 2 gaatjes boeren van 1,5 mm. Als ik het goed begrepen heb van de wobbler van GEA, ga ik het bovenste gaatje gebruiken als luchtaanvoer. Het onderste gaatje moet dan toch helemaal doorgeboord worden als zijnde de uitlaat, toch?

Daarna is het nog enkel zaak in elkaar zetten en wat met Loctite te werken.
    Als het dan goed is, komt het dingetje er zo uit te zien. Ik moet ook nog even om wat kleinere ringetjes.

Wat dan nog gedaan moet worden, is de uitsparing bij de cilinder (of de steun) voor minder wrijving. Is dat echt nodig en zo ja, waar kan ik deze het beste maken, in de cilinder (posting 73) (ik heb nog geen frees) of een stukje uit de steun vijlen (posting 168)?

18. barry lawijt

barry lawijt

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Is er een reden waarom dat gat in je steun niet mooi in het midden zit?

19. @ Barry: nu je het zegt 8O, geen idee.

Ik heb het gat precies in het verlengde gemaakt van waar het grote gat bij het vliegwiel moest komen, welk gat ik als eerste afgetekend heb, qua afstand alles conform tekening. Heb er totaal niet op gelet of alles ook wel in het midden zat :(. Misschien in dit geval een geluk bij een ongeluk, want ik had niet veel mm's naar beneden gekund. Heb nu net aan 2 mm speling tussen vliegwiel en bodemplaatje.

Ik zie nu trouwens ook een tweede "fout" en dat is dat de onderzijde van de steun aan het uiteinde 1 mm breder is dan aan de voetkant. Waarschijnlijk verkeerd gevijld :(.

20. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    De beide gaten zitten goed
    Maar het had netter geweest
    Als je het van boven gezien netjes in het midden had gedaan
    Als je de inlaatstoomgat
    Net eender maakt als de uitlaat dus niet doorboren
    Kan je hem ook twee kanten laten draaien hoor
    En later er een omkeerinrichting aan vast knopen