Dat is spijtig. De bouw zag er alvast veelbelovend uit. Ik begrijp niet wat je wil zeggen met het zwaartepunt testen in de neus. Ik test dit ook altijd door te laten balanceren op de vingers. Dus vinger onder de vleugel in het aangegeven punt en dan spelen met de positie van de batterij tot het vliegtuig in evenwicht is. Hoe test je het zwaartepunt in de neus?
Haha, dit was een reactie op mijn reactie, ik schreef dat het op youtube lijkt alsof het model met 2 vingers in de neus te vliegen is.
Hoi Eddy, Ik heb een heel eenvoudige "stand" gemaakt hiervoor, een plaatje hout met twee afgeschuinde balkjes erop geschroefd. Deze gebruik ik voor bijna al m`n kisten, van klein tot groot, werkt perfect! .... maar op de vingertoppen kan zeker ook: .... of aan touwtjes: Daarmee kan je ook eenvoudig over de langsas balanceren: Groeten, Ramses .
Ramses, dank voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat ik een standaard maak, die je als eerste voorstelt. Dit zal voor kleinere vliegtuigen heel behulpzaam zijn. Groeten, Eddy
Idem hier, ik heb een houten standaardje gemaakt voor de kleinere (smallere) vliegtuigen. Voor bredere jongetjes zoals 1:4 zwevers past dat niet meer, en gebruik ik of touwtjes, of twee losse steunen. Zojuist een Ka6 gebalanceerd met behulp van 2 "bench cookies" met elk een verfblik er onder om ze wat omhoog te brengen. Werkt flitsend en staat stabiel.
verhip, wat een briljant idee, laat ik nou een paar van die cookies hebben voor bij frees-, schuur- en verfklusjes op de werkbank. Kan ik die cones mooi voor mijn verjaardag of onder de kerstboom ofzo wat een leuke tips komen hier op het forum voorbij
Wel even opletten op je vleugelonderzijde, bij twijfel even een beschermplaatje tussen vleugel en puntje. Zonde als je er een putje in drukt.