J
Jasper2000
Guest
Beste allemaal,
Ongeveer een week geleden heb ik een Taifun Rasant Mk I uit 1954 aangeschaft. De motor zat eerst vast, maar met wat hitte en WD40 was deze al gauw weer los. Een link naar de gegevens en een paar foto's van de motor: Taifun Rasant I .
We zijn ervan overtuigd dat de meenemer te strak op de motor zit. Op de foto's van internet kan ik niet goed zien of dat zo hoort. We hebben al geprobeerd om hem eraf te halen maar er wil geen beweging in komen. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de afstand tussen de motor en de meenemer zou moeten zijn en hoe ik hem eraf kan halen.
De big end kan heen en weer schuiven op de krukas wat ik nog nooit eerder heb gezien. Het lijkt er niet op dat er iets kapot is, maar toch sta ik er een beetje raar van te kijken.
Ik heb al verschillende filmpjes gezien met dieseltjes en draaiend op verschillende brandstoffen, maar kan iemand mij vertellen wat hier in gaat?
Het starten en afstellen van een methanolmotor lukt me steeds beter, maar wanneer weet ik bij zo'n diesel of ik aan de sproeinaald moet draaien of de compressie verhogen moet?
Als de motor zo meteen weer een beetje schoon en opgelapt is komen er waarschijnlijk foto's.
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me het een en ander uit kunnen leggen.
Jasper
Ongeveer een week geleden heb ik een Taifun Rasant Mk I uit 1954 aangeschaft. De motor zat eerst vast, maar met wat hitte en WD40 was deze al gauw weer los. Een link naar de gegevens en een paar foto's van de motor: Taifun Rasant I .
We zijn ervan overtuigd dat de meenemer te strak op de motor zit. Op de foto's van internet kan ik niet goed zien of dat zo hoort. We hebben al geprobeerd om hem eraf te halen maar er wil geen beweging in komen. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de afstand tussen de motor en de meenemer zou moeten zijn en hoe ik hem eraf kan halen.
De big end kan heen en weer schuiven op de krukas wat ik nog nooit eerder heb gezien. Het lijkt er niet op dat er iets kapot is, maar toch sta ik er een beetje raar van te kijken.
Ik heb al verschillende filmpjes gezien met dieseltjes en draaiend op verschillende brandstoffen, maar kan iemand mij vertellen wat hier in gaat?
Het starten en afstellen van een methanolmotor lukt me steeds beter, maar wanneer weet ik bij zo'n diesel of ik aan de sproeinaald moet draaien of de compressie verhogen moet?
Als de motor zo meteen weer een beetje schoon en opgelapt is komen er waarschijnlijk foto's.
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me het een en ander uit kunnen leggen.
Jasper