Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 5 nov 2014.

1. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Accu laden altijd in Lipozak en met een goede lader zal deze afslaan bij volle accu of op ingestelde veiligheden zoals tijd en/of temperatuur oid

2. René H

René H

Lid geworden:
    21 feb 2008

3. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Diefstal heb je overal dat hou je niet tegen, voordeel van bijvoorbeeld een race evenement zoals de Tamiyacup, is dat er veel deelnemers al jaren mee doen, een beetje ons kent ons dus, dit verhoogt de sociale controle aanzienlijk, uiteraard geeft het geen garantie dat er niets kan gebeuren!! Gewilde objecten waren in het verleden meestal accu’s, dan is losse elektronica laten rondslingeren sowieso niet echt verstandig, gereedschappen kunnen ook een bepaalde aantrekkingskracht uitoefenen op sommige mensen…maar he, in het dagelijks leven… bv op je werk, thuis, op vakantie, enz… is het echt niet anders, onderhoudsmonteurs merken allemaal hun spullen, dat is niet voor niets!!! Oftewel zelf verstandig omgaan met preventie, kan nooit geen kwaad, het vergeten terug te brengen van uitgeleende spullen, is vaker een groter issue!!!

Tja, het “aftasten” van de concurrenten, daar maakt iedereen zich wel eens schuldig aan, het is wel een beetje inherent aan onze hobby, “kijk en vergelijk” of “voel en vergelijk” is ook een vorm van interesse tonen in elkaar binnen de racerij, maar goed…niet iedereen vindt dit even prettig, daar heeft men toen afbakeningslinten voor uitgedacht in de 1:1 racerij, dit om andere op afstand te houden!! Over het algemeen zijn de meeste rijders toch wel zo gastvrij, dat het ongevraagd aftasten geaccepteerd/getolereerd wordt, weer andere willen dat je eerst toestemming vraagt, en daarnaast is er nog een categorie die met 2 maten meet, als je begrijp wat ik bedoel…gaande weg leer je iedereen wel kennen :rolleyes: !!!

Bij LiPo laden zijn er niet zoveel beveiligingen zover ik weet..temperatuur beveiliging bij een LiPo??? …tijd???...het instellen van het aantal mAh van de accu capaciteit, is een soort van “tijd” limit, maar beveiligt wat???

leesvoer [post1]

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  4. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    de meeste lipo laders kan je ook een temperatuursensor er op zetten die je in kan stellen op een bepaalde temperatuur (vroeger met NiCD deden we dat ook)
    en je kan een max tijd van laden instellen bv 60 min, ook dan zal de lader afslaan

5. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Volgens tamiyablog.com komen er weer nieuwe parts uit voor de TT-02

54639  TT-02 Carbon Damper Stay (Front)
    54640  TT-02 Carbon Damper Stay (Rear)

Ik neem aan dat deze wel gewoon mogen bij de Tamiya Cup?

Laatst bewerkt: 4 feb 2015
  6. René H

René H

Lid geworden:
    21 feb 2008
    Misschien heb ik er overheen gelezen, maar moet je in de Mini klasse met Tamiya stekkers rijden op de accu of mag je gewoon pluggen gebruiken voor de Li-Po?:confused:

Dit ivm het maken van verloopstekkers, het is maar voor misschien 1 wedstrijd (MRM), maar toch.....:cool:

gr. rene

7. peter91

peter91

Lid geworden:
    21 apr 2011
    Voor zover ik weet staat dat gewoon vrij. Ik maak ook geen gebruik van Tamiya stekkers

8. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    In het verleden was de stekkerverbinding ook al vrij bij de voorgeschreven regelaars in de mini klasse, bij het laten vervallen van dit stukje reglement, tbv de “regelaar vrij” regel, zijn ze dit denk ik vergeten mee te nemen!!!

9. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    staat toch in het reglement , alle hot-ups van tamiya toegestaan ...

Hop-UpsVoor de Top-Stock zijn alle voor de TT01 en TT02 chassis bestemde opties van Tamiya toegestaan. Dit houd in de opties van de TT chassis in pro / E / of R versies

10. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    stekkers aan accu en of regelaar zijn voor eigen keuze
    en als je lipo gebruik zou ik zeker de tamiya's vervangen door Deans,of andere gelijksoortige stekkers die de stroom beter aan kunnen

11. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Wat betreft de stekker verbindingen.
    Nergens in het reglement staat dat je de bestaande stekkers moet gebruiken.

Bij de stock klasse staat vermeld dat de stekkers vervangen mogen worden.
    Bij de mini klasse is de regelaar vrij en dus ook de stekker verbindingen.

Wat betreft de nieuwe carbon damper stay voor de TT02.
    Zo zie je maar weer dat je met reglementen altijd achter de feiten aanloopt.
    Maar deze wil ik niet toestaan!
    Dit past in mijn ogen niet in de stock klasse.
    Zo ook zijn de opties van de TT02S verboden, daar zitten ook soort gelijke dampers stays op maar dan van FRP. Het zou dus raar zijn om de FRP versies niet toe te staan en de carbon versie wel.
    Er zijn al genoeg opties toegestaan, vooral om de betrouwbaarheid te vergroten.
    De opties zoals de carbon damper stay zijn niet nodig om goed rond te rijden.

In de Euro-TW kan je helemaal losgaan met Tamiya opties :)

Ik zal dit toevoegen aan het reglement.
    Een aanvulling zullen we maar zeggen.

Grt,
    Michael

12. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Mooi zo Michael, dat schept duidelijkheid ;)

13. René H

René H

Lid geworden:
    21 feb 2008
    Muchos Gracias ;)

gr. rené

14. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Even een technische vraag, leek me het juiste topic; ik heb mijn TT-01 omhoog geschroefd om aan de regels bij de MRC te voldoen. Ik heb tot nu toe mijn auto altijd horizontaal gehad, voor en achter even hoog. Maar ik lees vaak dat mensen de auto voor lager hebben dan achter. Waarom? 't Ziet er wel stoer uit, maar heeft het ook een functie?

Dank,

Hugo

15. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

16. addicted2blue

addicted2blue

Lid geworden:
    28 dec 2012

De wagen vooraan lager zetten dan achteraan genereerd extra sturing/grip bij het ingaan van de bocht, Naargelang het verschil tussen voor en achter zal dit ook beperkt zijn.
    Dit heeft vooral te maken met het verplaatsen van het gewicht bij gas lossen.
    Ik gebruik deze methode vooral bij mijn F1.

17. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    klopt, maar hou de verschillen tussen voor en achter klein (halve millimeter). Dus als je auto "heel stoer" lijkt dan staat die achter veel te hoog:p

18. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
  19. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007

Niegoe?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Jawel hoor, nu kan Jan prima achterin rijden zonder je kap te beschadigen.

Deel Deze Pagina