Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 5 nov 2014.

1. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Inderdaad. Maar geen nood; op de 02 kan je achter de camber instelbaar maken door de bovenarmen te vervangen door turn-buckles. De voorarmen van de 01 heb ik ook standaard en dus niet verstelbaar, want de verstelbare zijn niet zo stevig en het blijkt voor ook niet zo nodig.

Hugo

Laatst bewerkt: 11 nov 2014
  2. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik las het al ja, dat hadden ze ook in mijn topic gepost. Ik ga eerst zondag lekker rijden zoals hij nu is en dan zie ik wel weer verder. Ik heb heel benieuwd naar de baan bij MRC Vianen, heb er zin in.

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De baan bij Vianan is erg wennen. Diverse soorten tapijt met felle tape kriskras over het tapijt doet veel aan je orientatievermogen toetsen.

4. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Een goede test dus :D

Ben benieuwd, ook naar de Tamiya Cup volgend seizoen.

5. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Dank, Roelof, dan ligt het bij voorbaat al aan de baan en niet aan mijn talent. Fijn! ;)

Hugo

6. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    De baan op zich bij MRC is prima te doen.
    Het enige waar je aan wennen moet is dat door de verschillende types tapijt de grip op sommige stukken net ffies anders is.
    Als je er een paar rondjes gereden hebt weet je dit gauw genoeg en is er niets meer aan de hand.

Mvg Roy

7. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Zondag gaan we daar lekker rijden. Werken aan de afstelling :D

8. __Ted__

__Ted__

Lid geworden:
    30 aug 2004
    baan is heel goed te rijden hoor. En al die kleuren tapijt valt erg mee. Na een paar rondjes merk je het al bijna niet meer en voor wat betreft de tape, heb ik helemaal geen last van (M03 en TT01).
    De afgelopen wedstrijd met de TT01 in de stock klasse meegereden (17,5 turns brushless). Overbrenging 25 pinion en 58 spur (5,11 overbrenging dacht ik). Ging prima! uiteindelijk 4e in de stock klasse geworden!
    Waarschijnlijk kom ik zondag ook even rijden....

9. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    @Hugo

Om even terug te komen op je M06, als je die goed rijdend wil hebben zou ik sowieso een stabilisator setje op monteren. Je zult dan de bochten veel sneller kunnen nemen dan zonder. Even op Ebay rondneuzen dan heb je hem rond de 10 á 11 euro.

10. Ericjooo

Ericjooo

Lid geworden:
    4 mei 2006
    Deze manual is voor de E-versie van de TT01R

http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58450tt01r_e.pdf

11. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik heb afgelopen zondag bij MRC gereden en vond het een erg leuke baan. Ik twijfelde alleen wel over de overbrenging, ik heb met een 24/64 cokbi gereden en miste wat top snelheid maar de motor werd wel wat warm. Ik durfde deze niet aan te passen.

Wat is wijsheid voor de volgende keer? Ik heb inmiddels wel een heatsink met fan besteld (just for sure) maar ben nog niet zo thuis in overbrengingen. De regelaar werd overigens niet warm.

Ik wil daar binnenkort weer gaan rijden en wil me nog iets beter voorbereiden.

12. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Iemand nog tips n.a.v. bovenstaande post? Ik ga 7 december weer rijden bij MRC.

13. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Roy, ik zou iets kleiner pinion nemen waardoor de motor minder belast word en wat soepeler rijd en je iets meer traksie heb wat je in het bochtige deel weer meer helpt
    zelf reed ik met 23/58 op de TT-01 en dat beviel prima

14. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik ga het de 7e proberen met een 23t i.p.v. een 24t, kijken hoe dat gaat.

Ga je ook weer mee? Hugo komt misschien ook weer.

15. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    En ik zal proberen niet in zo'n pishumeur te zijn. Zonder koppijn en met betere grip op de M moet dat lukken.

23T op de 02 is wel erg laag. Op de 01 rijden we dus 23/58, dat is 6,56. Op de 02 moet je dan 25/64 hebben, da's 6,66. Dan ga je vast verduveld snel...

Hugo

16. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Dan hoop ik dat mijn motor koeler binnen is want ik durf nu niet met 25/64 te gaan rijden want met 24/64 werd de motor best warm.

17. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Wat heet warm? Tot een 70 graden mag best en voelt best heet aan. Misschien tijd voor een IR temperatuurmeter? Voor 3 tientjes heb je er al 1

18. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik kan mijn hand er prima ophouden dus 70 graden zou hij niet zijn geweest denk ik. Ik wist overigens niet dat tot 70 graden geen probleem was dus dat stelt me al iets meer gerust. Goede tip een IR temp. meter.

19. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Wat je wel kan hebben is dat de kracht afneemt als je je motor aardig heet aan het stoken bent. Dat heet "fading" als ik het goed heb onthouden. Ik heb een 15T closed can motortje in mijn Team C Minion 4WD buggy, en na een aantal minuten gaat dat richting de 70 graden. De auto gaat dan wat gezapig reageren, en na een paar minuten afkoelen (er zit een fan op, dus dat gaat dan vrij snel) kun je weer vlot rijden. Het is niet een instortende accuspanning, want de LiPo monitor geeft geen kick, terwijl die een wat zwakkere batterij er prima uitvist, door te gaan piepen bij fors optrekken.

20. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    zal kijken of het gaat lukken, was wel heel erg leuk en goed te doen ;)

Deel Deze Pagina