Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 5 nov 2014.

1. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Dat zou leuk zijn Jan, was afgelopen zondag ook een mooi clubje en we hebben lekker gereden.

2. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Hugo en Jan, gaan jullie zondag nog naar MRC?

3. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Is wel de planning. 100% garantie heb je bij mij nooit!

Hugo

4. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik ga sowieso maar het zou leuk zijn jullie daar te zien :D

5. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    het staat bij mij wel in de agenda om te gaan, ben de auto aan het voorbereiden met enkele kleine updates

6. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Je maakt het gevecht in de achterhoede behoorlijk spannend Jan :D

7. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    ja ik wil er wel een gevecht van maken zodat het voor jou ook leuk blijf om te rijden......
    als je namelijk geen gevecht met de voorkant heb maar ook niet met de achterkant dan rij je alleen maar rondjes......

en misschien kunnen we zelfs aanhaken bij Hugo

8. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Hahahahahhaa ik heb er al weer zin in :D

9. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Aanhaken bij mij wordt lastig, hoor. Zo achterstevoren glijden als ik met mijn M-metje lukt met een 4 wiel aangedreven auto moeilijk...

Even nog een update van technische aard over de M-06;
    Los van de bandenkeuze waarin je gewoon de lokale rijders moet volgen, is het aan te raden de achterdempers niet op de standaard plek te monteren, maar een stukje verder naar buiten door middel van de 54583 asjes:

Daarmee kan je de dempers ook aan de bovenzijde verder naar binnen stellen. Deze meer liggende opstelling van de dempers blijkt goed te werken. De dempers heb ik nu met 3 gaten achter en de standaard olie dir bij de 50476 CVA dempers zit. Door deze nieuwe opstelling maakt de demper een langere slag bij de standaard invering.

Hugo

10. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    Voor de mensen die willen oefenen voor de TIM Challenge op 10 & 11 januari:

Leer de baan van de 1e TIM Challenge wedstrijd vast uit je duim kennen op zaterdag 27 december, waar de hele dag enkel en alleen met M-Chassis wordt gereden!

Van 11 tot 17:00 is het tijd om de M-Chassis'tjes uit te laten en even goed sporen in het tapijt achter te laten. Oefen vast met je TIM Challenge setup, kijk al je gear na, controleer of je M-Grip bandjes wel goed rollen over het tapijt en of je niet toch een extra Carson Cup Machine nodig hebt.

Het kan de hele dag lang zonder andere wagens op de weg, want alleen de M-Chassis is toegestaan deze dag. Mocht het druk zijn dan kunnen we altijd nog heats indelen om iedereen goed de tijd te geven op de baan, maar dat zien we ter plekke wel.

Dus, noteer: zaterdag 27 december

11. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    En voor de helft van de prijs heb je deze #51436 (sp1436)

12. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Klopt, maar als je toch aan het upgraden bent... Ik kies dan voor de beste, met titanium coating. Ze bestaan overigens ook voor vooraan, maar daar lees ik nooit wat over.

Hugo

13. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Wat maakt de titanium coating beter?

14. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ze schijnen sterker te zijn, maar het belangrijkste is de lagere frictie. De vering moet zo licht mogelijk bewegen, zodat de veer en de demper de belangrijkste invloed zijn. Wrijving op de assen is een soort ongewilde demping.

Hugo

15. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Hugo, hooguit de lager frictie want Titanium coating maakt hem echt niet sterker
    (de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel)
    maar wel Bling Bling :rolleyes:

16. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Het verschil wordt je aangepraat maar wat zijn de verschillen in getallen? Jij moet uit goede huize komen om het verschil te merken en inderdaad doet een paar micron coating niets aan de totale stevigheid. Maar ja, het is jouw geld, we willen je alleen waarschuwen dat er (te) veel producten zijn die op de goedgelovigheid van rijders gekocht worden.

17. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Oh, ik zal het zeker niet merken. Maar als je de keuze hebt en het prijsverschil is voor je persoonlijk overkomelijk, dan kies ik de betere. Hoe marginaal ook. Qua ervaring en rijstijl had ik helemaal geen hopups hoeven aanschaffen!

Hugo

18. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Mijn TT-02 is er klaar voor morgen bij MRC. Op het laatste moment toch nog de bestelde heatsink en fan binnen gekregen voor op de Cup Machine, kan ik morgen lekker met de 25/64 combi rijden :D

19. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Mooi. De 01 is er ook klaar voor, maar ik ga me even op de M concentreren. Die is bijna klaar, nog even een stekker aan de koeler maken en de accu vulstukken snijden. Morgen waarschijnlijk van de partij!

Hugo

20. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Mooi zo Hugo!

Ik heb mijn M nog niet dus kan me volledig op de TT richten. De F1 blijft thuis want daar ga ik sowieso nog geen TC mee rijden volgend jaar. De M verwacht ik in januari en ik denk dat ik daar nog geen TC mee ga rijden, eerst de auto maar eens goed leren kennen en dan misschien het seizoen er op.

Deel Deze Pagina