Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 5 nov 2014.

1. sleenad

sleenad

Lid geworden:
    30 nov 2010
    Je kan de 18e januari al eens oefenen in het Belgische Vosselaar misschien.

2. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    18 januari kun je ook oefenen bij MRC, ze hebben dan speciaal Top Stock toegevoegd aan het programma ;)

3. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    klopt, is alweer de eerste TC van Belgie geloof ik
    maar zoals Madhouse melde is er door MRC speciaal de Tamiya Topstock klaase eenmalig toegevoegd aan de MRC-Cup wedstrijd wat dan weer een leuke training is voor de eerste TC van 22 Februari :yes:

4. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    As we speak ben ik mijn TT-02 in orde aan het maken voor de 18e bij MRC. Ik ben nog het e.e.a. aan het shimmen en ik ga een 27t pinion monteren op aanraden van een aantal mensen.

5. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Mijn 2015 auto blijf gewoon de TT-01 met slechts enkel modificaties wleke volgens het regelement (2014) zijn toegestaan
    wel ga ik met een nieuwe body rijden en wel deze
    de #51395 Corolla Axio apr GT

hier is hij zoals het moet gaan worden maar nu is hij nog blank

deze body lig veel lager dan de BMW M3 EVO30 waar ik in 2014 mee reed :rolleyes:

zijn eerste optreden op de baan zal hij pas tijdens de eerst TC op 22 Februari maken bij MRC

:zon:

6. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Oe Jan dat word wel spannend voor de laatste plaats :p

Nee serieus, ik wist het al en het is een erg mooie body. Naast jouw Corolla zal ook mijj R8 zijn baan debuut maken :D

7. Ericjooo

Ericjooo

Lid geworden:
    4 mei 2006
    Jan, mooie body maar volgens mij kan hij nog wel een gaatje lager ;-)

8. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Ik heb tb 04 pro 2 staan om de TC mee te rijden in de TW klasse. De lowerdeck is FRP, wat niet is toegestaan. Als ik de lowerdeck vervang voor de plastic versie (51552) dan kan ik gewoon inschrijven toch?

9. viel9

viel9

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Met deze ga ik rijden in de stock[​IMG]

10. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Mooie kappen allemaal.

@BEAR96; wacht even het reglement af. FRP is vezel versterkt kunststof, geen koolstof onderdeel. Dit mag volgens mij wel.

Hugo

11. BEAR96

BEAR96

Lid geworden:
    20 feb 2006
    In reglement van vorig jaar staat geen carbon of frp chassis in de tw klasse. Neem aan dat dat gewoon weer een regel wordt voor 2015.
    Dus is vervangen dan voldoende?

12. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ah, OK. Ja, gewoon vervangen en lekker meedoen!

Hugo

13. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Wat een mooie body's allemaal zeg! Ik kijk nu al uit naar dat mooie startveld aan body's waar aan het eind van de dag de nieuwigheid wel vanaf is :D

Doen jullie allemaal 1 seizoen met een body of verbruik je er meerdere?

14. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    ik denk als beginner (zoals ik) mag je blij zijn dat de body het einde van het seizoen haalt.... :rolleyes:
    de echt goede rijders doe natuurlijk langer met een body (mits ze niet te veel eerste jaars rijders (zoals ik dus) tegen komen..... :zon:)

maar ja een nieuw jaar dus nieuwe sponsor contracten dus andere livery toch.....

@Ericjooo: helaas kan hij niet lager hij zit al op de laagste stand (alleen achterzijde kan nog iets lager maar dan word die lager dan de voorzijde)

@Viel9: erg mooie body Harry

15. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik heb op mijn eerste race vorig jaar bij MRM een kap gemold, met de tweede kap rijd ik nu nog steeds. Ik heb wel een nieuwe omdat die beter zou zijn en ik hem mooier vind, maar nodig is het eigenlijk niet.

Hugo

16. peter91

peter91

Lid geworden:
    21 apr 2011
    Dat wordt dus 2 body's en stevig tape mee

17. bresser1

bresser1

Lid geworden:
    18 mei 2009
    Ik denk en hoop dat er wat verwarring is betreft de frp-chassis delen.
    Wil zelf graag ook met een tb04 meedoen die is voorzien van een badkuip chassis (versterkt/reinforced zoals tamiya opgeeft). het uitsluiten van de carbon/frp delen slaat volgens mij echt op het vervangen van het badkuip-chassis door vlakke carbon/frp platen. Uit het tijdperk ta01 weet ik nog dat tamiya een optioneel chassis had voor de ta01 dat werd verkocht als frp-chassis.[​IMG][​IMG][​IMG] Het badkuipje werd dan vervangen door vlakke chassis delen die enigszins op carbon moesten lijken. [​IMG][​IMG]

Wellicht dat Michael Lepelaar of iemand van de organisatie hier even definitief antwoord op kan geven.

Gr. Eric

18. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik denk dat als de regels (net even nagelezen in het 2014 boekje) explicitiet zowel koolstof als frp uitsluiten, dat gewust gekozen is. Dus zolang er niet-frp onderdelen in de standaard kits zitten, zullen deze frp upgrades niet toegestaan zijn. Het staat er duidlijk, geen ruimte voor interpretaties.

Hugo

19. Madhouse

Madhouse

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Mijn Ferrari 458 body is nog redelijk, daar kan ik nog wel wat races mee rijden dus neem gewoon beiden body's mee, net zo makkelijk.

Ik heb mijn nieuwe R8 body wel met rubberlijm en gaastape verstevigd aan de voor en zijkanten. Bij mijn Cooper S body heb ik dat ook gedaan.

20. pherwijnen

pherwijnen

Lid geworden:
    5 jan 2015
    Goedemorgen Heren.

Wat zie ik hier mooie TT's langs komen. Zelf in het bezit van een TT-01E BMW 318i stw.

Ik ben geinteresseerd in de top stock klasse en wil misschien wel meedoen, maar inmiddels het forum afgespeurd maar kan niet echt vinden hoe, wat wanneer etc.
    Wel heb ik het reglement van 2014 gevonden dus e.e.a. is al duidelijk.

Is er een bepaalde site of pagina waar alle informatie over tamiya cup 2015 is samen gebracht?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Pascal

Laatst bewerkt: 10 jan 2015

Deel Deze Pagina