Tamiya DF-03Ra Mitsubishi Lancer Evolution X

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door -Diederik-, 30 dec 2009.

1. het is altijd goedkoper om zelf een auto te bouwen dan hem gebouwd en al te kopen.

2. mark

mark Guest

Uh, nee.

Koop jij maar een RTR pakket van een model.
    En koop dat zelfde model dan als kit met dezelfde elektra;)

3. Kyosho dbx - V-one s3

Kyosho dbx - V-one s3

Lid geworden:
    15 dec 2008
    Was het maar zo'n feest! Jammer genoeg zijn steeds minder mensen berijd om zelf te bouwen dus worden er meer rtr verkocht met als gevolg dat bouwpakketten moeite kosten om te maken (zakjes nummeren zorgen dar de leed alles snapt is ook een kunst om een mooi pakket te maken.Daarom denk ik dat bouwpakketen over hetb algemeen net zo duur zijn of Duurder.:|:nosmile:

4. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Hier ben ik weer :) Moet het verslag nodig weer eens updaten... Sorry dat het zo lang duurde, maar vanwege de kou en de sneeuw was mijn motortje ermee gestopt en heb ik zelf de hobby even aan de kant geschoven, en ben ik veel bezig geweest met het maken van 3D-modellen in Blender. Vandaag weer de hobby opgepakt en direct gekeken wat er met de motor was. Bleek dat er door de sneeuw een klein laagje roest op was gekomen waardoor de koolborstels geen contact meer maakten met het asje, maar dat is nu weer opgelost.

Ennuh... RTR is goedkoper, maar ik had nog wat (aka: alle) apparatuur liggen dus dan is zelfbouw weer wat goedkoper, al scheelt het alsnog niet veel. Maar het is inderdaad jammer dat bijna niemand meer (model)BOUWt, dat vind ik zelf nog wel het leukste namelijk.

Maar zelf bouwen moet lukken. Toen ik in 2006, toen ik 12 was en mijn Touareg kocht, had ik hem ook in een uurtje of 5-7 gebouwt. De handleidingen van Tamiya zijn erg makkelijk te begrijpen en erg duidelijk. Af en toe is iets niet helemaal duidelijk, maar dan zoek je op internet naar een foto van dat onderdeel van het chassis en dan is het zo weer duidelijk wat je moet doen.

5. mark

mark Guest

J hebt Momo's en Mobo's.

Momo=modelmonteerder. Dus iedereen die bouwt van een bouwpakketje
    Mobo=modelbouwer. Dus de personen die hun auto helemaal vanaf niets opbouwen en het meeste zelf maken.

6. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    @Mark: Daar heb je wel weer gelijk in. Sorry voor mijn fout... Maar hoe zou je personen die RtR auto's kopen dan noemen? :p

Net weer gereden. De banden zijn echt heerlijk op zand/modder-banen, en het chassis is daar ook echt goed, maar on-road (op klinkers) hebben de banden bijna geen grip en omdat het chassis vrij licht is en heel licht en scherp stuurt, is het bijna onmogelijk om hem (op deze banden) in een rechte lijn te houden; je drift voortdurend weg. Op driftbanden is dat misschien leuk, maar met deze banden is het lastig om hem dan in controle te houden en als je probeert af te remmen voor bijvoorbeeld een stoeprand is het vaak al te laat en slip je door. Maar ik denk dat als je er een setje radials onderzet hij wel fijn onroad rijdt. Deze banden zorgen al bij vrij lage snelheden voor ZEER veel onderstuur. Ik zal eens kijken of ik filmpjes kan maken, maar een cameraman zou daarvoor handig zijn maar ik denk niet dat ik die zo gauw vind.

7. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    rallycup op MVB

Mooie auto, en nu nog even inschrijven en meedoen met de rallycup in Bergsenhoek.
    Zie het draadje "rallycup"

8. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Ik zal eens kijken. Ik weet niet of ik tijd heb, maar aangezien ik nog niet heb gekeken weet ik ook niet wanneer het is. En ik weet niet hoe goed het bereikbaar is, maar een keer meedoen lijkt me wel vet!

9. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Helaas; ik heb het dan te druk met school, en het is niet erg makkelijk om erheen te komen wat betreft vervoer. Ik zou graag komen, maar ik vrees dat dat dus niet zal gaan.

10. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Correctie op mijn voorgaande berichten: De banden hebben on-road wel erg veel grip. Ik ben de laatste tijd wat meer gaan testen, en ik denk dat de regen het laagje zand heeft weggespoeld (was een nieuwe straat nl.) en de banden nu wel rechtstreeks contact maken met de weg. Sorry voor de foutieve informatie...

De servo was er twee weken geleden trouwens ineens mee opgehouden. Ik heb hem opengemaakt, maar niets van schade/corrosie o.i.d te zien. Vorige week weer nieuwe servo's bestelt bij Conrad, die wel goed werken.

11. SvanBarschot

SvanBarschot

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Zou die achterspoiler ook los te bestellen zijn? Bij Tamiya is vaak wel alles los te krijgen. Ik heb zelf namelijk een evo X, maar daar zit een verkeerde spoiler op.

12. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Je kan een Tamiya-setje kopen met spoiler en zijspiegels op een rekje. Ik heb even gezocht en ik denk dat u dit zoekt: nummer 9005947 Ik heb even bij alle winkels die ik ken gekeken, maar alleen die van bovenstaande link heeft het (zoals wel vaker voorkomt. Veel winkels verkopen het niet los, maar Modellbau Seidel heeft het dan weer net wel. :D).

13. SvanBarschot

SvanBarschot

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Erg bedankt. Kan ik de mijne toonbaar maken. Ik heb een evo X kap in de livery van m'n avatar.
    Iemand ervaring met modellbau Seidel?

Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  14. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Ik, toevallig :p Winkelbesprekingen zijn hier volgens mij verboden, maar andere leden van dit forum hebben mij een jaar geleden op deze winkel gewezen, en ik heb er inmiddels al een paar keer iets besteld en dan kreeg ik het na een halve week goed stevig verpakt en zonder schade thuis. Je hebt altijd €10,- verzendkosten (als je paypal gebruikt in ieder geval), en bij een klein pakketje is dat misschien wel veel, maar je krijgt het dan wel snel en goed verpakt thuis. Succes nog met bestellen (of verder zoeken naar een andere winkel)!

15. SvanBarschot

SvanBarschot

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Ik ga deze zeker bestellen. Bedankt.
    Nu alleen nog op zoek naar de juiste wielen.

16. -Diederik-

-Diederik-

Lid geworden:
    29 sep 2008
    Wielen kan ik ook nergens vinden, ik zoek eigenlijk ook een extra setje velgen.

Deel Deze Pagina