Tamiya TT-02 Chassis Topic

Ik ben bezig met een TT-02R te bouwen. Hij is zo goed als klaar en de banden draaien, alleen ik krijg het sturen niet ingesteld zodra ik mijn zender en auto aanzetten draaien de wielen naar rechts en reageert die niet op de zender. Zender is een Carson 500500048, dus guidoh zeker een aanrader. Servo heb ik een standaard analog servo-HD-3001HB.
 
Je moet de servo er even uithalen en buiten de auto even de boel aanzetten. Dan pas kan je de hevel/saver er recht op zetten en weer terug bouwen.

(zorg voordat je de hevel/saver terug plaatst ook alle trims in het midden staan)
 
Je moet de servo er even uithalen en buiten de auto even de boel aanzetten. Dan pas kan je de hevel/saver er recht op zetten en weer terug bouwen.

(zorg voordat je de hevel/saver terug plaatst ook alle trims in het midden staan)

Top thanks voor de tip! rijdt als een zonnetje. Nu nog een zonnetje buiten en kan hem goed testen. Trekt nu strepen op de vloer zo snel is die:P
 
Je kunt er wel een 10.5T motor in zetten, maar eigenlijk is zo n chassis daar standaard niet geschikt voor. Je zult dan de plastic centrale as moeten vervangen voor een aluminium, kogellagers in de auto is wel een must, en dan is het inderdaad verstandig er een alu motormount in te zetten.
 
Er zit alu as in. Volgens de verkoper is de wagen gelagerd. Ik lees wel vaker dat een 10.5T teveel van het goede is voor een TT-02.
De meeste adviseren een 13.5 of 17.5. Ik wil wel een serieuze verbetering t.o.v een originele motor.
Als elektro man kijk ik ook naar het vermogen en een 10.5 heeft tegen de 400W. Ik wil een snelheid van 40-55 KM/h kunnen halen.
Er komt ook een speedgear en alle andere hier als verbetering genoemde onderdelen op.
 
Hallo, ik zit er ook over te denken om een tt02r te kopen. Budget technisch een leuke auto. Met de belangrijkste hopups. En het lijkt me leuk om hem zelf op te bouwen.
Maar ik ben bang dat ik er snel op uitgekeken ben.
Rij nu een hpi rs4 nitro en wil een electro auto er bij voor het gemak.(lees niet altijd zin om alles mee te zeulen en te sleutelen).

Is zo'n chassis met een leuk motortje te vergelijken met een rs4 of ben ik hier snel op uitgekeken?
 
De tt02 rr is aangeschaft. Heb dinsdag avond met een tt02r mogen rijden op de club om het even te proberen en dat beviel wel. Mist wel wat snelheid maar het is wel een hele leuke auto. Ga hem eerst met cupachine opbouwen zodat ik kan oefenen, en als het lukt wil ik misschien wel een wedstrijd rijden.
 
Hey guys,

Ik heb zojuist een TT-02 aangeschaft en ik ben op zoek naar onderdelen voor een rally build.

Het enige wat me niet lukt om te vinden zijn goede schokdempers voor een schappelijke prijs. De CVA bijvoorbeeld dempers lijken me te kort om rally's mee te rijden. Heeft iemand een suggestie?
 
Als je Rally wilt rijden heb je het verkeerde chassis gekozen.
Namelijk de Tamiya XV01 Long Damper Spec had je moeten kiezen, deze heeft alles wat een rally auto nodig heeft en is vele malen sterker en beter dan een tt01/02.
 
Langere dempers gaat niet want die drukken de draagarmen te ver naar beneden.
Meer bodemvrijheid wat je nodig hebt red je gewoonweg niet met dit chassis, punt.
 
Er is een topic met wat voorbeelden hoe een rally chassis te maken, in ieder geval staat de TT01 er ook bij.
 
Heel behulpzaam lapschwans

Dit soort taal is hier niet gewenst en misschien is het je niet opgevallen maar ik ben een moderator, ik kan je met 1 druk op de knop op de bank zetten.
Dat je geen zin hebt om te zoeken is niet mijn of een ieder ander zijn probleem maar alleen de jouwe, als een hint je al niet aan het zoeken zet is je instelling niet goed om deze fantastische hobby je eign te maken.

Maar laat ik je 1x helpen, de 5e resultaat met zoeken op RALLY
https://www.modelbouwforum.nl/threads/van-onroad-naar-rally.198535/
 
Hallo,

ik heb sinds vorige week een tt 02
Momenteel rij ik nog volledig standaard uitgezonderd de lagers.
ik ben nog maar beginner en rij momenteel gewoon voor het huis in de doodlopende straat (klinkers en asfalt).
ik had gelezen dat ik voor asfalt best de 51023 banden van tamiya kan nemen. Klopt dit? ( momenteel heb ik gewoon sliks)
Verder heb ik men oog nog laten vallen op de turnbuckle set (53662) en de low friction suspension balls (54559).
Momenteel heb ik de auto te hoog opgebouwd omdat de straat nogal vuil is hier(kiezel en zand).
bij men chassis zat een “Torque tuned motor” met een 22t tandwiel. (Aandrijftandwiel 70)
Nu vroeg ik me af als ik zo een high speed gearset (54500) monteer heb ik dan al direct een snellere verhouding of moet ik ook een ander motortandwiel monteren. Is dit te vertrouwen met de originele aandrijfas?

verder nog een vraagje over onderhoud: doen jullie na elke keer rijden de differentiëel uit elkaar voor nieuw vet of kan dit wel na een paar keer rijden.
 
Hallo,

Afgelopen week mijn eerste Tamiya TT 02 in elkaar gezet en net een stukje ermee gereden.
Ondanks dat ik de wielen goed had afgesteld middels de zender is het mij niet gelukt om de auto in een rechte lijn te laten rijden voor meer dan enkele meters.
Telkens een afwijking naar links of naar rechts ondanks dat de wielen recht lijken te staan.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?
 
De wielen moeten dus niet recht staan, voor moeten ze minstens 1,5 graad naar buiten staan, dit heet to-out. Achter moeten ze 1,5graad naar binnen staan, dit heet to-in.
Voor kun je dus de stuurstangen korter maken, maar achter moet je 2graden fussees kopen.
Hierna zal die in één rechte lijn lopen.
 
dank voor de reactie Ghossie,

Dan ga ik vandaag een setje fusees halen voor de achterkant,
wat ik voor de voorkant precies moet. doen is me nog niet geheel duidelijk. Want hoe krijg ik de voorwielen 1,5 graag naar buiten? Want als ik dit met de trim functie doe dan gaat hij weer teveel naar links....toch?

Klopt het dus overigens dat de auto feitelijk "out of the box" niet recht zal rijden en dat een aanpassing met o.a. fusees altijd noodzakelijk is?
 
Volgens mij kan je weinig fout doen aan een stock TT02/TT01 omdat er weinig afstelpunten zijn en alles is voorgekauwd. Dan moet die achter iets camber en toespoor hebben als ook voor iets van camber. Als die voor toe, neutraal of uitspoor heeft bepaalt wel het stuurgedrag maar niet het verlopen van de stuur.

Wat je wel fout kunt doen is links en rechts bij de bouw verwisselen met verkeerde rij-eigenschappen als resultaat.

Maar je zegt dat het wisselt. Zit de servo wel strak genoeg?
Heb je wel het juiste wieltje voor op de servo gebruikt (er zijn 3 soorten)
En de tamiya servosaver staat bekend on de niet meest beste.
 
Back
Top