Tamiyacup Nederland 2016

Ik ga niet, ik vind het toch te ver rijden. Op zich geen probleem natuurlijk maar ik moet zo vroeg mijn bed uit en na een zware week (en ook aankomende week wordt het druk) kan ik wel wat rust gebruiken.
 
Kan je de opties van de 417 niet gebruiken?

upload_2016-2-3_21-53-33.png



Weet iemand hoe je fatsoenlijk je LiPo extra vast kunt zetten op een TRF418? Vele merken hebben van die LiPo holders (zie afbeelding) maar die zijn voor een TRF418 niet te vinden. Nu zijn die wel 3D te printen maar ben toch liever van de kant-en-klare oplossingen.

1289847d1430765581-tamiya-trf418-418-6004s_1_2.jpg
 
Uit de buurt van Arnhem, dus dat is voor jou ook om. Ik vind het rijden geen probleem hoor (rij lease) dus daar ligt het niet aan. Wat extra rust en wat meer tijd voor mijn kids is ook niet erg. Een weloverwogen keuze. Bedankt voor je aanbod ;)
 
Ja moet er toch heen :D
Kleine moeite om iemand mee te laten rijden dan.

Ander vraagje... Na topstock rijden komt altijd de TW klasse?

Heb hier ook een TW klasse legale auto staan. En die vind ik toch stukken lekkerder rijden dan de tt02 :/
Dacht misschien dan voor 2 klassen inschrijven. Maar niet dat ik in de knel kom met baaninzetten.
 
Er is vast wel iemand die het baaninzetten van je over wil nemen, ook dat is vaak een kleine moeite.

Ik heb het zelfde met de GT klasse (rijdt toch heel anders dan een TT-02) en wil daar ook een paar buiten wedstrijden mee gaan rijden. Ik denk dat in 2 klassen rijden best druk is.
 
Als ik niets te sleutelen heb zet ik wel eens wat vaker dan nodig in dus dat komt wel goed.

Wat heb je dan voor de TW, geen Top Stock met bredere armen maar een ander type chassis? (ik hou het bij de TS hoor)
 
Rij eigenlijk altijd met een tb04 pro 2. En daar heb ik een 16T carson voor liggen en de tamiya slicks voor die klasse. Wilde er vorig jaar namelijk al de tamcup mee gaan rijden. Helaas geen enkel weekend vrij gekregen toen :D
Nu dit jaar ook een tt02r gekocht omdat ik ook die andere toernooitjes als 6 en 12 uur races wilde rijden. Weinig echte wedstrijd ervaring dus dacht schrijf voor topstock in. Maar die tb rijdt gewoon 10x beter :)

Maar om nou 2 klassen te rijden is denk ook weer teveel van het goede.....

Maar heb nog 2 dagen om voor de een uit te schrijven en de ander in te schrijven mocht ik me bedenken... heheh
 
Ok, ik heb alleen vorig jaar wedstrijdervaring opgedaan vanaf mei. In de winter weinig gereden (vooral off road) maar het gaat mij echt om de lol, serieus rijden en zo hoog mogelijk proberen te komen. Ging het echt om de absolute klassering dan kon ik net zo goed niet starten. Vorig jaar hadden een groepje van een man of zes die ongeveer op hetzelfde niveau zaten dus dat was leuk. Hopen dat dat dit jaar weer gaat gebeuren.
 
Voor mij blijft het de Top Stock dit jaar, erg leuke klassen en zeker als je met een groepje onderling kunt strijden (ik hoor bij die 6 man :D). De TRF418 is voor mij een leerweg en tot nu toe bevalt die goed. Ik ga proberen daar wat wedstrijden mee te pakken voor de ervaring en lukt dat niet dan gebruik ik hem alleen voor het trainen en blijf ik Top Stock rijden.
 
Ja moet er toch heen :D
Kleine moeite om iemand mee te laten rijden dan.

Ander vraagje... Na topstock rijden komt altijd de TW klasse?

Heb hier ook een TW klasse legale auto staan. En die vind ik toch stukken lekkerder rijden dan de tt02 :/
Dacht misschien dan voor 2 klassen inschrijven. Maar niet dat ik in de knel kom met baaninzetten.

na de Topstock komt meestal de M-chassis

btw de TW klasse is meestal een stuk rustiger kwa deelnemers dus meer ruimte om lekker en goed te rijden..........

btw ik laat de eer voor de laatste plaats in de Topstock aan een ieder die mee doet
m.a.w. ik stap pas bij race 2 (vianen) in

maar ik wens alle deelnemers wel heel veel plezier en geluk
 
Ander vraagje... Na topstock rijden komt altijd de TW klasse?
Heb hier ook een TW klasse legale auto staan. En die vind ik toch stukken lekkerder rijden dan de tt02 :/
Dacht misschien dan voor 2 klassen inschrijven. Maar niet dat ik in de knel kom met baaninzetten.
Jan heeft gelijk. De M-chassis zit tussen de klassen Top Stock en Euro TW in.
Je zou dus zowel Top Stock als Euro TW kunnen rijden zonder in de knel te komen met baaninzetten.
De volgorde van de klassen staat benoemd in het reglement:

"De volgorde van de klasse is: Fighter Buggy / Top Stock / M-chassis / Euro-TW / Euro-GT / F1."
 
Back
Top